ECLIPSI DE SOL A BALAGUER

El dilluns dia 3 d’octubre a les 11 del mati, al pati de l’escola vam sortir a veure un eclipsi de sol.

El vam mirar amb unes ulleres especials, per que amb les ulleres de sol no es pot mirar cap al sol per que ens podria fer mal als ulls.

Durant aquell mes vam fer un dossier sobre l’univers i tambe vam estudiar els planetes, el sol, els cometes, els asteroides, i els fenomens naturals com es el cas dels eclipsis.

L’ eclipsi de sol que vam veure deien que era anular, la lluna no acaba de tapar el sol i aquest es veu com un anell, encara que nosaltres des de Balaguer el veiam parcial. Cap a l’hora d’esmorzar vam notar que es feia una mica fosc com quan es posa molt  nuvol.

Els eclipsis de sol es produeixen quan la lluna es posa enmig del sol i la terra i aquesta projecta la seva ombra sobre la superficie del nostre planeta.

Durant un eclipsi de sol es fa més fosc i molts animals tenen por perque es pensen que es torna a fer de nit.