Estada a Viérnoles

La setmana del 30 d'octubre al 5 de novembre 25 alumnes de 3r. d'ESO, acompanyats de dues professores vam fer una estada al CEAM de Viérnoles (Cantàbria), emmarcada en el projecte de Educación Ambiental del Ministerio de Educación. La vam compartir amb el centre CC Virgen del Pilar de Motril (Granada). Aquesta activitat va estar subvencionada pel mateix Ministerio.

El programa va ser el següent:

1r. dia: viatge i instal·lació al centre.

2n. dia: visita al Parc Natural de la dunas de Liencres i

a la ciutat de Santander.

3r. dia: Visita al Parc Natural de Saja-Besaya

4t. dia: Ruta fluvial del río Nansa

5è. dia: Visita a Santillana del Mar i a la cova d'Altamira.

A més a més, el dimarts i el dimecres a la tarda vam fer

els tallers de Coneixement dels arbres i L'ecosistema riu.

La nit de dijous vam presentar el nostre territori als participants

de l'altre centre, utilitzant la presentació que podeu veure en

l'enllaç presentació visual.

El divendres al matí vam organitzar l'activitat Jocs de Ciència.

Sortida pel camí del Reganxo

Les Ciències Naturals de 1r. d'ESO tenen com un dels seus

objectius el coneixement dels diferents grups d'organismes,

fent especial incidència en els que es troben en l'entorn

de l'alumnat. Per aconseguir-lo vam fer una primera sortida pel

Camí del reganxo, per a treballar el tema dels arbres i arbustos.

Notícies i activitats del 1r trimestre

Curs 2011-12

Setmana de la Ciència

La setmana del 19 al 27 de novembre està declarada com a Setmana de la Ciència a tot el país. En aquest marc, en el nostre institut estem organitzant les següents activitats:

Conferència Els microorganismes i l'evolució de la vida, a càrrec d'Enric Herrero, catedràtic de Microbiologia a la UdL, organitzada conjuntament amb el CRP i dirigida als alumnes de 4t d'ESO i Batxillerat.

Videoconferència: El món dels elements i els elements del món, a càrrec de la doctora Pilar Gónzalez Duarte, destinada a l'alumnat de Batxillerat de Química.

Jocs de ciència: Cada matí, a l'hora del pati, un petit grup d'alumnes de 3r. d'ESO porten a terme experiments senzills de Ciències al vestíbul del centre: Què hi ha en una tinta?, La pell invisible, Superlupa d'aigua, El disc volador, La baldufa de colors i L'ull de vidre.

Panell explicatiu i divulgatiu de la Setmana de la Ciència, que podeu veure també al vestíbul de l'institut.

Visita a Vandellòs I

El dia 10 de Novembre de 2011, els alumnes de 1r. i 2n. de batxillerat van visitar l’antiga central nuclear de Vandellòs I, reconvertida en un centre de recerca sobre residus nuclears gestionat per l’empresa pública Enresa.

La visita va constar de quatre parts: