INSTITUT DEL PONT DE SUERT
Barri d'Aragó s/n. El Pont de Suert 25520 (Lleida) Tel. 973 690 040 Fax 973 690
Torna a l'inici

Intercanvi Institut del Pont de Suert amb el Damiaaninstituut d'Aarschot de Bèlgica

Del 20 al 27 d'octubre vam rebre la visita del centre belga Damiaaninstituut d'Aarschot, una ciutat de Flandes a pocs kilòmetres al nord de Brussel·les. Ens va visitar un grup de 14 alumnes i dos professors que es van allotjar a casa dels nostres alumnes i professors. L'objectiu principal d'aquest tipus d'activitats és compartir experiències amb gent d'altres països, conèixer la seva cultura tot utilitzant una llengua estrangera com a mitjà de comunicació (en aquest cas, l'anglès). Val a dir que és una experiència molt enriquidora tant per als alumnes com per als professors. Del 9 al 16 de març els nostres alumnes i professors els retornaran la visita. Aquesta activitat és desenvolupada amb col·laboració amb l'Institut de Tremp, que rep un altre grup d'alumnes i professors del mateix centre durant les mateixes dates. Aquí teniu un breu resum del que van fer durant la seva estada amb nosaltres.

El dissabte 20 el grup belga va ser rebut a l'aeroport de bon matí i, tot seguit, van fer una recorregut turístic per Barcelona. Van veure els llocs més emblemàtics de la ciutat, com ara La Sagrada Família, El Parc Güell, Passeig de Gràcia, el Barri gòtic, Les Rambles i el Port Vell. Cap a les 8 de la tarda van arribar al Pont on es van trobar amb els seus companys d'acollida per primer cop.

El diumenge 21 va ser un dia lliure que molts van aprofitar per gaudir de la Fira de la Girella del Pont.

El dilluns 22 van començar les activitats a les 9. Els nostres alumnes van fer una breu presentació per fer-los cinc cèntims de la geografia, història i cultura de Catalunya i L'Alta Ribagorça. Tot seguit el grup belga va visitar la nostra localitat acompanyats pels professors Pere Febré i Jordi Masana. Van anar a veure el Centre de recuperació de la fauna, les instal·lacions de funcionament de la piscina coberta i van fer un breu recorregut pel Pont visitant, entre altres llocs, l'església de l'Assumpció i el Poble vell. Finalment, l'alcalde del Pont, el senyor Albert Alins, els va donar la benvinguda oficial a la nostra localitat i comarca.

El dimarts 23 els alumnes i professors belgues van passar el matí a la Vall de Boí on van fer un recorregut a peu des de Taüll fins a Erill la Vall acompanyats pel professor d'art Josep Monforte i la nostra directora Ariadna Garcia. A Taüll van fer una visita guiada de l'església de Sant Climent i de Santa Maria, posteriorment van fer un curt passeig pel poble vell. Aleshores van anar a peu pel camí vell cap a Boí, on també van fer un tomb per la vil·la i van veure l'església de Sant Joan. Finalment, van reemprendre el camí a peu fins a Erill la Vall per fer una visita al Centre d'interpretació del Romànic i veure l'església de Santa Eulàlia.

El dimecres 24 els nostres alumnes de 1r de batxillerat es van unir al grup per anar a fer una caminada pel Parc Nacional d'Aigües Tortes. Acompanyats pels professors Dolors Farré i Jordi Masana i pel guia del parc Josep Maria Rispa, van caminar des de la zona del Pla d'Aigües Tortes fins a l'Estany Llonc. Va fer un dia esplèndid però no van tenir gaire sort a l'hora de veure animals salvatges.

El dijous 25 es va dedicar a una ruta per la ciutat de Lleida. Allà van visitar la Seu Vella i el Museu de la Panera amb les professores Maria Ferrer i Núria Revés. Va ser un dia difícil, ja que un malaurat accident durant la visita del claustre de la Seu va obligar a internar un dels alumnes visitants a l'Hospital Arnau de Vilanova en trencar-se la ròtula quan va fer un pas en fals i va picar amb el genoll a terra. Pel que sabem, el Jente ja ha estat operat a l'hospital de Lovaina. Des d'aquí li desitgem una ràpida recuperació.

El divendres 26 va ser un dia complicat, aquest cop per la forta pluja que va caure durant les activitats. El grup belga, acompanyats per la Maria Ferrer i amb l'esmentada absència del Jente i el Jan, el professor belga que va quedar-se amb ell a l'hospital a Lleida, va fer un recorregut per la Ribagorça aragonesa. Van començar al poble medieval de Montanyana. Després van anar fins a Areny, on van veure el Museu dels dinosaures i el casc antic. A causa del temps la pujada al castell va ser anul·lada. Finalment, es van aturar a Sopeira per fer una visita del Monestir d'Alaó i el seu entorn natural.

Al vespre, malgrat les absències, vam organitzar un sopar de comiat a què estava convidat tothom relacionat d'una manera o altra amb l'intercanvi: pares i mares, professors i alumnes. La festa va acabar aviat per tal que el grup belga pogués estar llest a les 6 de la matinada, quan va marxar cap al seu país, on esperem trobar-nos un altre cop el proper mes de març de 2013.

Si voleu veure les activitats des del punt de vista del professor belga Luc Vandepitte, aquí teniu un enllaç a les seves fotografies.

Inici