Rialp

RIALP

Comarca:  Pallars Sobirà.
Nombre d'habitants: 580 habitants.
Festes locals:  Sant Cosme i Sant Damià, el 26 de setembre. La Festa Major, el 15 d'agost.

EL POBLE

Rialp és un poble situat al marge dret de la Noguera Pallaresa i a tres quilòmetres al nord de Sort. El poble s'estén al llarg de la via principal de la comarca, la C-13.

Les principals activitats econòmiques són el comerç, l'hoteleria, la construcció, els esports d'aventura, l'esquí i també hi ha una serradora..

L'ESCOLA

Any de construcció: L'any 1936
Característiques de l’edifici : antic i dues plantes.
Nombre d’alumnes i mestres: hi ha 27 alumnes i 4 mestres (2 a mitja jornada) , també hi ha 4 mestres itinerants (educació física, anglès, música i educació especial)

L'AJUNTAMENT

Any de construcció : l'any 1936.
Característiques de l’edifici : Les mateixes que l'escola.
 Nombre de regidors: 7

L'ESGLÉSIA DE STA. MARIA DE VALLDEFLORS

Nom de l’església : Santa Maria de Valldeflors
Any de construcció :1917
Estil :Romànic català
Característiques principals:de dos pisos, de pedra i amb la teulada de pissarra.

CARRER DEL MIG
Característiques: Força estret, amb un seguit de porxades que deixen mig carrer al ras i l’altre cobert.
Activitats que s’hi fan:

CASA VIRÓS
Any de construcció :aprox. L’any 1000.
Característiques de l’edifici:Antiga torre de fortificació.