TÍRVIA

Nombre d'habitants: 139
Festes locals: 17 gener i 1 d'agost

EL POBLE

El poble de Tírvia es troba situat dalt d'una muntanya , rodejat de boscos. S'arriba fins a ell desde la carretera que s'agafa a Llavorsíi que va fins Alins. Les dos últims quilometres són de forta pujada i amb corves. El riu que passa més a prop és el que baixa de la Vall Farrera. Les conreus propis de la zona són les prats de muntanya on poden pasturar ovelles i vaques. La carretera continua més enllà i arriba fins a pobles veïns de Tírvia com Burg , Montesclado,...

L'ESCOLA

L'escola de Tírvia va ser construïda l'any 1061. Es troba ubicada al final del carrer de les escoles que li serveix d'accés. Ocupa un solar propietat de l'ajuntament.

La planta baixa està destinada a escola contant amb un vestíbul d'entrada i dues aules, a més d'un servei i un despatx. A la primera planta hi ha dues vivendes.

Actualment hi ha cinc nens i una mestra amb el reforç dels mestres itinerants.

L'AJUNTAMENT

L'Ajuntament va ser construït després de la guerra Civil com a edifici destinat a casa consistorial i va ser edificat per " Regions Devastades" i construït sobre terrenys municipal. Està format per dues plantes destinades a oficines. Antigament hi havia la caserna de la Guardia Civil.

L'ESGLÉSIA DE ST. FELIU

L'església de Tírvia anomenada de St. Feliu va ser rehabilitada després de la Guerra Civil , ja que va quedar en molt mal estat. L'any 2000 es va començar les tasques de restauració del retaule policromat . Aquest està format per un conjunt de set taules amb relleu i dues escultures de mig volum; aquestes són les peces que han sobreviscut als anys de la guerra civil i que van ser ubicades a l'actual església. Durant la guerra es van amagar papers i documentació del poble a la torre del campanar i les van cremar.

LA PLAÇA MAJOR

La Plaça Major és la principal del poble. Es troba situada a l'entrada. És rectangular i té bancs de fusta, dues fileres d'arbres i una font. Les activitats que s'hi fan són el ball de festa Major i la fira de tardar que és el dia 23 d'octubre.

LA CAPELLA DE LA PIETAT

La Capella de la Pietat és d'estil gòtic ( S. XII-XIV). La planta és rectangular amb una coberta de sues vessants. Sobre la porta adollada hi ha una petita finestra d'arc apuntat. Les paraments són de pedra del país de petit tamany. Dins la capella hi ha nou esteles discoidals o pedres de cementiri.Tenen la part superior en forma de disc que segons alguns estudiosos simbolitza la persona difunta. La costum d'utilitzar-les s'estén a l'edat mitjana i aquesta moda continua fins al segle XVII. Actualment aquesta capella disposa d'un sistema de seguretat electrònica.