HEM ANAT D’EXCURSIÓ !

El dia 12 d’abril els alumnes de cicle mitjà i cicle superior de la nostra Z.E.R, vam visitar mostres del patrimoni cultural i natural de les Valls de Valira. Va ser una sortida molt interessant. En Carles Gascón ens va explicar diferents construccions que vam poder veure durant el nostre recorregut. L’autocar ens va deixar prop de la Torre Solsona, torre de guaita que formava part de l’antiga muralla, situada damunt d’un turó d’on es controlava molt bé la Seu d’Urgell i els seus voltants. Quina vista tan bonica! Allà vam esmorzar i quan vam acabar vam continuar la nostra ruta pel camí vell fins arribar a l’església de Sant Esteve. Aquesta església estava en runes i en Carles ens va explicar que temps enrera estava envoltada de cases i formava part d’un poble. Més tard vam anar a Anserall a visitar l’església de Sant Serni de Tavèrnoles, que antigament era part d’un monestir. És una església romànica molt bonica. Vam entrar a dins i vam estar una estona asseguts contemplant-la, mentre ens explicaven una mica d’història. Després, tot i que el temps no ens acompanyava gaire, vam anar fins a la Farga de Moles i vam visitar un búnquer. Ens vam quedar sorpresos perquè segons ens van explicar n’hi ha molts en aquell indret i en altres de la nostra comarca i també a la Cerdanya. Va començar a ploure i l’autocar ens va dur al centre cívic de la Seu on vàrem dinar. Allà vam estar molt bé. A l’acabar de dinar, vam jugar a cartes i més tard cada grup va tornar a la seva escola. Ens ho passem bé a les excursions i també aprenem. Aquell dia vam aprendre coses que tenim a la nostra comarca i que moltes vegades desconeixem!

Inici de l’excursió.

Escoltàvem molt atents l’explicació!

Alumnes del CEIP SANT MIQUEL