CASTANYADA A ALGERRI

El passat 30 d'octubre de 2009 tots els alumnes de la ZER es van trobar a l'escola d'Algerri.

Durant el matí els alumnes de C. Mitjà i C. Superior van assistir a un taller de percussió llatina. Després de situar-se geogràficament a Colòmbia van poder conéixer les peculiaritats, història, observar, escoltar i tocar diferents instruments de l'Amèrica llatina. Un cop van haver tocat tots alhora també van aprendre a ballar la cúmbia.

L'alumnat d' EI i CI van esmorzar, van ballar la dansa "La castanya", van cantar la cançó de "La castanyera". Entre joc i joc van poder fer nous amics d'altres escoles.

Tot seguit van fer el taller de percussió llatina al seu nivell, és clar. Van poder tocar instruments de percussió indeterminada tot seguint les indicacions del professor, el qual vetllava per a que seguissin una pulsació correcta, per una bona concentració i atenció, silenci, coordinació del moviment amb la música i amb els companys i companyes, etc. Van poder gaudir de la descoberta de nous instruments com les congues.

Mentre els petits feien el taller de percussió llatina els grans van ballar plegats el ball de la castanya també adaptada al seu nivell, amb canvis de parella i altres moviments que no feien els petits.

Després van cantar plegats una cançó de la castanyada, "El collir de les castanyes".

Vaja, tots ja havien fet l'activitat del matí, doncs llavors tocava...DINAR!! Les postres us podeu imaginar què enren...castanyes i panellets.

L'activitat encara no havia acabat, seguidament els nens i nenes d'EI i CI van fer un taller de plàstica, es van fer una corona de cartolina de fulles i castanyes. Estaven molt macos i maques! Van punxar el més petits i els més grans van retallar-ho.

Els alumnes i les alumnes més grans van assistir a un taller "D'Slow food" sobre una alimentació saludable. Van escoltar la interessant explicació de com havien de seguir una bona alimentació i l'important que això suposa pel nostre cos. Tot i haver dinat abans encara els va venir de gust de tastar els aliments com fruita, mel, confitura...tot natural i evidentment boníssim. No cal dir que els va agradar força!