Paraules que m'agraden

A finals del segon trimestre la mestra d'anglès de la ZER Stella Mitjans va proposar al claustre la participació en La convocatòria dels Premis Llanterna Digital 2009. És una iniciativa de la Coordinadora de Serveis Lingüístics de Lleida, que està integrada per representants de la Secretaria de Política Lingüística; del Consorci per a la Normalització Lingüística, CNL de Lleida; dels serveis territorials d’Educació, de Salut i de Justícia de la Generalitat de Catalunya; del Servei Lingüístic de la Universitat de Lleida; de l’Escola Oficial d’Idiomes de Lleida, i del Servei Lingüístic de Comissions Obreres.

Els Premis Llanterna Digital volen contribuir al foment de l’ús del català i de l’occità, i a la promoció de la creació audiovisual en aquestes llengües per mitjà de curtmetratges. S’adrecen a les comunitats lingüístiques catalana i occitana d’arreu del món.

Amb aquesta interessant proposta i sota la coordinació de l'Stella el claustre va decidir de participar-hi tot i haver poc temps per a fer-ho. Així doncs hem entrat al concurs gràcies a l'esforç de les mestres i alumnes de la ZER.

Les obres han de ser curtmetratges originals. El lema de la convocatòria és “Amb paraules que m’agraden” i proposa una reflexió sobre la llengua des de la perspectiva de la persona que en fa ús, i sobre i els valors, les emocions, els sentiments... que s’hi vinculen.

A part dels premis que donen per cada categoria hi ha un premi extraordinari, atorgat per votació popular a través del web, a la millor obra, sigui quina sigui la categoria en què concursa. Aquest premi, concedit pels Serveis Territorials de Cultura i Mitjans de Comunicació a Lleida, ha de ser una creació d’un o d’una artista local. Les votacions es podran fer des de l’1 fins al 31 de maig de 2009.

Si voleu saber més coses sobre aquest concurs i l'entitat que ho organitza visiteu la web

Totes les obres premiades i presentades.

En aquest enllaç també veureu les obres premiades.

El títol del curtmetratge de la ZER és "El nostre alfabet".