Sortida a Cal Gort (La Pobla de Cérvoles)

gort1
gort2
gort3
gort4

El dijous, dia 31 d’octubre, tots els alumnes i professors de la ZER vam voler celebrar la castanyada en un lloc diferent al nostre. Vam anar a la comarca de les Garrigues, concretament a la Pobla de Cèrvoles, un poble envoltat de muntanyes i de boscos d’alzines.
Aquest dia va despertar amb pluges, els presagis no eren gens bons, en canvi, el bon temps ens va permetre gaudir de l’estada.
Un cop vam arribar , ens van rebre els monitors/es de la casa de colònies. El primer que vam fer és anar a esmorzar a la casa i després vam començar les activitats programades.
Aquestes van ser variades, i cadascuna d'elles va estar adaptada als diferents grups d’ edats.
El temps ens va permetre poder fer activitats dins i fora de la casa. Vam passejar entre les alzines,  seguint una sèrie de pistes que ens havien de portar fins a les castanyes i trobar, al mateix temps, a la castanyera.
També vam tenir l’oportunitat de fer panellets de colors, tot això, ambientat a través d’una història, que narrava com la castanyera de la Pobla de Cèrvoles, era l'única que tenia la fòrmula màgica per a fer els panellets de colors.
Després, els més grans van dibuixar un castanyer, mentre els més petits col·laboraven guarnint-lo amb fulles i castanyes.
Ja s'havia fet l’hora de dinar i tots plegats vam tornar a la casa. Després de dinar, va ser l’hora d’anar a coure les castanyes que haviem recollit. Mentres les castanyes es coien, tots els nens/es de l’escola ballaven els últims èxits de la temporada “Asereje....
Després de tot això ja va ser l’hora de tornar cap a casa