Sortida al camp d'aprenentatge de Sant Llorenç de Montgai

El dia 22 de febrer els nens i nenes de la ZER van visitar el camp d'aprenentatge de Sant Llorenç de Montgai.

Aquesta sortida compleix tres objectius: està relacionada amb els aspectes curriculars, poden treballar els nens i nenes d'educació infantil, i tots els nens i nenes d'educació primària i finalment són motivadores i engrescadores.

Oferia la possibilitat als nens-es de posar-se en contacte amb una activitat i un tema : la Prehistòria i el treball d’investigació de les excavacions arqueològiques, que si bé està al currículum, des de l’aula resultaria pràcticament impossible, recrear les condicions en les que treballen aquest grup d’experts.

Durant un matí es van convertir en arqueòlegs.
Els grups de Primària de les tres escoles, després de rebre unes àmplies i acurades explicacions de com vivien en la Prehistòria, van passar a fer una activitat que tenia tots els components per resultar un èxit : terra per excavar, tresors per trobar (ossos, pedres, estris prehistòrics, ...) i un equip de treball per cadascú( cub, pala i pinzell ). I els nens-es d’EI feien una activitat amb un nom molt suggeridor “Sensacions de la Natura” que consistia bàsicament en treballar els sentits en contacte amb la natura.

Després de l’hora de dinar i acabat el partit de futbol entre les tres escoles, vam tornar a la feina.

El cicle d’EI es va traslladar a l'època prehistòrica a través del món dels contes i les titelles. Per finalitzar la tarda van pintar amb els colors utilitzats per l’home prehistòric.
Els de CI van fer un taller en el que havien de reproduir una casa d’abans. Els van proporcionar tots els materials necessaris i seguint pas a pas les instruccions de la monitora, van acabar tenint entre les mans una cabana que va arribar a casa una mica atrotinada després del viatge, però amb la satisfacció d’una producció feta per ells.
Mentrestant, el grup de CM caminava fins a l’embassament per treballar el riu, lloc declarat reserva natural de fauna salvatge per la Generalitat. Allà van observar diferents variants, a través d’un dossier, per poder deduir la “SALUT” del riu, és a dir el grau de contaminació de les aigües.
Alhora CS feia el taller “Nòmades del vent”. A la vora del llac van observar els ocells des d’un petit observatori, amb una eina : els prismàtics, que primer havien après a utilitzar i a tenir-ne cura, donat que la majoria no l’havia fet servir mai. Les observacions fetes es van reflectir en un treball que el monitor els va proporcionar.

I va arribar l’hora de tornar!
Havia estat un dia diferent, fent activitats ben dissenyades, utilitzant procediments i eines diverses i coneixent altres realitats.