INICI | ESPLUGA | POESIA | TEATRE | TEATRE | VERDÚ | MITJANA | CAMBRILS | SORTIDES |
![]() |
El Vitrall.L'Art del color i la llum"DATA DE SORTIDA: 05-02-01LLOC: Sala de la Caixa de Blondel. Guiada. Grups: de 1r a 3r, d'Educació Primària. de 4t. a 6è, d'Educació Primària. |
Arriben
a conèixer els vitrals a través d'un joc d'investigació.-
OBJECTIU: han de descobrir l'autor d'un vitral PISTES: una mostra o descripció de les característiques de la seva obra. FINALITAT: les obres no són signades i cal establir l'època per la temàtica, tècnica i materials (vidres petits, colors especials com l'argent daurat, absència de la figura humana, ...) |
![]() |
![]() |
![]() |
I
en la recerca ha de fer una representació dibuixada del que troben![]() |
![]() |
Els
vitralls exposats són obres de diferents procedències: Catedral
de Tarragona, Catedral de Girona, ...
Alguns d'ells es mostren incomplets i d'altres restaurats, com el de la dreta. QUÈ CREUS QUE ÉS MILLOR? |
![]() |
Presenten la tècnica, lligant el vidre amb plom bisellat a dos costats, i pintats amb grisalla, per tal | ![]() |
Expliquen
com fabricaven el vidre:
|
![]() |
I
per fi el TALLER i realitzant 3 de grups amb diferents materials transparents:
|
I
ara a caminar cap a la Biblioteca Pública, l'antiga Maternitat.
Allí la sorpresa és pel professorat, els va encantar!. |
L'edifici acabat de restaurar
ara farà 3 anys (1 998) ha guanyat força espai en cobrir
el pati interior, però sense perdre lluminositat, en abundar el
vidre.
La planta baixa és la infantil, i a la guarderia, espai per a 0-3 anys, no sabien cap on mirar. |
![]() |
![]() |
Que els expliquessin els
colors i col·locació dels llibres, veess, però tots
són predisposats a fer-se el carnet de préstec.
El pati de vidre, que meravella grans i petits, amb ascensors exteriors, va ser una de les estrelles del dia. |
L'altre, sens dubte va ser
la nova sala d'audiovisuals, amb els CDs, les pel·lícules,
la zona de visionat. I en aquells moments en la ment de tots:"GRATIS?".
D'allí a dinar al CEIP Príncep de Viana, des d'aquí el nostre agraïment. |
![]() |
![]() |
Aquí hi ha divisió
d'opinions, perquè no se saps ben bé si va agradar o no,
ja que del resultat del partit de futbol, no hi va haver empat, però
ningú no va perdre. Coses de nens.
Però surt una pregunta: quan vinguin ells a la nostra escola farem un partit? I ja per acabar la jornada un circ que eren titelles. Tots érem molt cansats! |