PROJECTE TIC

 

(TECNOLOGIA DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ )

 

 

 

                    ZER ESPERNALLAC

 

 

 

            CEIP SANT BARTOMEU (Bellmunt)

        CEIP EL TERRALL (Castellserà)

        CEIP RAMON GOMBAL (Penelles)


ÍNDEX

 

1.- Introducció

 

2.- Objectius generals

        D’impacte històrico-social

        Tecnològics

 

3.- Relació entre Unitats Didàctiques i Objectius Didàctics distribuïts per cicles

        Educació Infantil

        Cicle Inicial

        Cicle Mitjà

        Cicle Superior

 

4.- Metodologia

5.- Avaluació

6.- Responsabilitats relacionades amb el desenvolupament amb el desenvolupament del projecte

7.- Distribució d’eines informàtiques per nivells amb tipologia d’activitats

        7.1 Editor de text: Word

        7.2 Editor gràfic

        7.3 Presentacions

8.- Fitxes de treball

6.1 Activitats E. Infantil

 

9.- Graelles d'observació/avaluació

 

 

 

 

 

 

 

 

1.- INTRODUCCIÓ

 

 

LA ZER Espernallac ha considerat la utilització de les noves tecnologies a l'àmbit educatiu com una de les seves prioritats.

 

Un dels primers aspectes que calia iniciar era assolir l’equipament necessari en els diversos centres. Els primers anys es va incidir en aconseguir ordinadors per als diferents centres, ja fos des del Departament o amb l’ajut de les AMPA o dels Ajuntaments.

 

Un altre aspecte fou el de la formació del professorat.  Primerament, a nivell individual, i després, a partir de la formació inicial de cada un dels professors es va cercar la millora en aquesta temàtica. El curs 2002-2003 es realitzà a la ZER el primer assessorament a centres amb el TIC1. El curs 2003-2004 es realitzà el curs de formació a centres MAP 1.

 

Un altre  pas, si bé simultani, era el de l’aplicació sistemàtica de les noves tecnologies als nostres alumnes, amb determinació d’horaris, espais, etc.

 

El curs 2005-06 es realitzà l’assessorament a centres TIC 2.

 

Durant els cursos 2005-06 2006-07 i 2007-08 s’ha dut a terme el projecte d’innovació en l’àrea de llengua anglesa amb el títol: “Les TIC i la comunicació en llengües estrangeres”.

 

El curs 2007-08 s’ha demanat un assessorament a centre per poder anar lligant el currículum de les àrees instrumentals amb les TIC.

 

Tenim previst realitzar un projecte d’innovació que durà com a títol: "Projecte d’innovació per a la integració de les noves tecnologies a les àrees curriculars".

 

A partir d'aquest punt es seguirà el camí marcat en aquest projecte amb el més important : aplicar aquestes noves tecnologies d'una forma sistemàtica amb els nostres alumnes .

 

 

 

 

 

 

 

2.- OBJECTIUS GENERALS

 

D’IMPACTE HISTÒRICO-SOCIAL

 

1.         Comprendre l’impacte ètic, cultural i social relacionat amb les TIC

2.       Valorar els beneficis personals i socials de les TIC

3.       Apreciar la necessitat d’usos responsables de les TIC i la necessitat de protegir la informació de possibles mals usos, tant a nivell individual com col·lectiu.

 

TECNOLÒGICS

 

EDUCACIÓ INFANTIL

  1. Usar el ratolí per assenyalar i fer clic
  2. Iniciar/tancar l’ordinador
  3. Usar el teclat
  4. Imprimir fent clic a la icona d’imprimir
  5. Explicar el procés de treball amb l’ordinador i indicar les eines utilitzades

 

CICLE INICIAL

  1. Usar els components de l’entorn de l’ordinador
  2. Obrir i tancar una aplicació
  3. Crear un nou document
  4. Desar i recuperar un document, amb l’ajut del professor
  5. Imprimir, amb l’ajut del professor

 

CICLE MITJÀ

  1. Identificar les diferències entre el disc dur i de disquets, CD i DVD
  2. Desar i recuperar un document sense ajut del professor
  3.  Usar menús i controls estàndards

 

CICLE SUPERIOR

  1. Identificar diferents tipus d’ordinadors
  2. Comprendre la necessitat de fer còpies de seguretat i ser capaços de fer-les
  3. Identificar els avantatges de treballar en xarxa local i d’usar fitxers compartits
  4. Utilitzar el llapis de memòria

3.- RELACIÓ ENTRE UNITATS DIDÀCTIQUES I OBJECTIUS DIDÀCTICS DISTRIBUÏTS PER CICLES

 

 

 

EDUCACIÓ INFANTIL

 

 

1.      Unitat tecnològica

 

1.    Usar el ratolí per assenyalar i fer clic

2.   Iniciar/tancar l’ordinador

3.   Usar el teclat

4.   Imprimir fent clic a la icona d’imprimir

5.   Explicar el procés de treball amb l’ordinador i indicar les eines utilitzades

 

 

2.      Presentació dels ordinadors

 

1.       Conèixer els principals components de l’ordinador: ordinador, pantalla, teclat, torre, ratolí, impressores, altaveus, micròfon, disquet, CD, DVD.

2.     Conèixer el vocabulari o accions específiques: internet, clicar, imprimir, obrir i tancar la finestra.

 

 

3.      Editor de textos

 

1.       Escriure les lletres del seu nom (lletra de pal i lletra lligada)

2.     Escriure el seu nom i el dels companys (lletra de pal i lligada)

3.     Treballar les lletres del teclat

4.     Emprar la tecla d’Esborrar

5.     Usar la tecla Retorn

6.     Fer llistats de paraules

 

 

4.      Editor gràfic

 

1.    Utilitzar el Kid Pix (adaptació infantil – menú menuts)

2.  Treballar colors

3.  Omplir de colors

4.  Treballar l’orientació

5.  Treballar formes

6.  Fer sanefes

7.  Fer composicions

8.  Treballar colors i formes

9.   Emprar el tampó

10. Usar l’eina d’esborrar

11. Utilitzar la icona del Llapis

 12. Utilitzar la Paleta de colors

 

 

5.      Eina d’informació

 

1.       Prendre consciència de la possibilitat d’obtenir informació a través de mitjans electrònics

2.     Veure la pàgina Web de la ZER

 

 

6.      Eina de comunicació

 

1.       Prendre consciència de la possibilitat de comunicar-se mitjançant l’ordinador

 

 

7.      Control i modelització

 

1.       Seguir instruccions d’un joc

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CICLE INICIAL

 

1.  Unitat tecnològica

 

1.    Usar els components de l’entorn de l’ordinador

2.   Obrir i tancar una aplicació

3.   Crear un nou document

4.   Desar i recuperar un document, amb l’ajut del professor

5.   Imprimir, amb l’ajut del professor.

 

2. Presentació dels ordinadors

 

1.  Conèixer els components de l’ordinador: ordinador, pantalla, teclat, torre, ratolí, impressores, altaveus, micròfon, disquet, CD, DVD, canó de projecció, escàner, llapis de memòria.

2.     Conèixer el vocabulari o accions específiques: internet, clicar, imprimir, obrir i tancar la finestra, servidor, carpetes i el vocabulari específic de cada programa.

 

3.  Fer títols

 

  1.  Fer títols amb Word Art

 

4. Editor de textos

 

1.   Escriure paraules (tots els sons)

3.     Utilitzar la Tecla majúscules

4.     Escriure noms propis

5.     Reescriure frases curtes

6.     Fer llistes

7.     Reescriure textos curts

8.     Crear i editar frases

9.     Emprar la tecla del punt i la coma

10.  Usar la barra de l’Espai

11.   Entrar i sortir del Word

12.  Emprar l’accent

13.  Emprar l’apòstrof

 

 

 

 

 

 

 

5.  Editor gràfic

 

1. Utilitzar el Kid Pix (sense adaptacions)

2. Treballar colors i formes

2.   Dibuixar

3.   Realitzar composicions geomètriques

4. Utilitzar la icona del Llapis (rectangle, rodona)

5. Afegir composicions als propis dibuixos

6. Utilitzar la icona A, B, C.

7. Utilitzar la Paleta de colors

8. Esborrar

9. Dibuixar segons les festes

10.  Fer simetries

11.   Imprimir

12.  Utilitzar la icona del so del programa Kid Pix

 

6. Eina d’informació

 

1.       Accedir a informació que es trobi en suport CD, amb l’ajut del professor

2.     Accedir a pàgines Web prèviament seleccionades (opció Preferits)

 

7. Eina de comunicació

 

1. Establir una comunicació senzilla entre dues persones, per exemple: enviar-se un missatge

 

8. Control i modelització

 

1. Usar jocs senzills de simulació i aventura

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CICLE MITJÀ

 

1.       Unitat tecnològica

 

1.    Identificar les diferències entre disc dur, disquets, CD i DVD.

2.   Desar i recuperar un document sense ajut del professor

3.   Usar menús i controls estàndards.

 

2.       Presentació dels ordinadors

 

1. Conèixer els diferents components informàtics

2. Utilitzar les tecles del teclat

 

3.   Fer títols

 

1. Fer un títol (centrat)

2. Seleccionar amb el ratolí

3. Emprar la tecla Bloq Majúscules

4. Subratllar

5. Posar negreta

6. Posar cursiva

7. Modificar la grandària de la lletra

8. Desar (hàbit de guardar) i recuperar

 

4.   Escriure un document

 

1. Reescriure dictats o textos

2. Emprar els recursos TIC per a presentar treballs

3. Crear i editar documents segons les diferents tipologies de text treballades al cicle.

4. Usar la coma i el punt de forma correcta.

5. Centrar els títols i els paràgrafs

6. Usar la tecla Apòstrof

7. Emprar els signes de puntuació (funció de tecla majúscula)

8. Emprar el Corrector

 

5.    Editor gràfic

 

1. Treballar el Kid pix (sense adaptacions) i el Paint Shop Pro

2. Fer nadales

3. Desar (hàbit de desar)

4. Realitzar composicions geomètriques

5. Utilitzar les funcions geomètriques

6. Crear composicions plàstiques

6.    Inserir imatges en un text

 

1. Inserir una imatge predissenyada

2. Conèixer el menú: dibuix

3. Copiar i desar una imatge d’Internet

4. Insertar un dibuix o una foto

5. Crear composicions amb dibuixos i textos

 

7.  Fer taules

 

1. Fer una taula senzilla.

 

8.   Presentacions

 

1.       Elaborar presentacions amb plantilles predissenyades

2.     Elaborar presentacions amb imatges

3.     Usar les transicions

4.     Usar les animacions

5.     Aplicar fondo

6.     Aplicar hipervincles, amb l’ajut del professor

 

9.    Eina d’informació

 

1.       Accedir a diversos CD-ROM sense l’ajut del professor

2.     Usar un navegador d’internet sense l’ajut del professor

3.     Usar un cercador determinat: Google

4.     Imprimir de forma selectiva

 

10.      Eina de comunicació

 

1.       Gestionar comunicacions electròniques pròpies, per exemple: gestionar una bústia electrònica

2.     Ésser conscients dels diferents estils i formes de comunicació

 

11.      Control i modelització

 

1.       Usar simulacions o aventures més complexes

 

12. El so

 

1.       Gravar so utilitzant el programa Audacity

2.     Insertar so en documents

 

CICLE SUPERIOR

 

1. Unitat tecnològica

 

1. Identificar diferents tipus d’ordinadors

2. Comprendre la necessitat de fer còpies de seguretat i ser capaços de fer-les

3. Identificar els avantatges de treballar en xarxa local i d’usar fitxers compartits

4. Ús del llapis de memòria

 

2. Presentació dels ordinadors

 

1. Conèixer tots els components informàtics de l’aula.

2. Utilitzar totes les tecles del teclat

 

3. Fer títols

 

1. Crear títols amb el Word Art

2. Modificar el tipus de lletres

3.     Desar en un disquet, en el disc dur o en el llapis i recuperar

4.     Canviar l’orientació del full

5.     Conèixer el menú del Word Art

 

4. Escriure un document

 

1. Fer treballs lliures sobre diferents tipus de text

2. Fer treballs lliures amb resum

3. Crear i editar un document segons les tipologies de text treballades al cicle.

4. Fer un treball seguint un índex determinat.

5. Emprar el corrector en diferents idiomes

6. Usar el menú “numeració i vinyetes”

7. Emprar les tecles dels diferents accents

8. Escriure en columnes

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Editor gràfic

 

1. Utilitzar el Paint Shop Pro, el Kid Pix i el Pequeño escritor.

2. Fer nadales

3. Escanejar imatges

4. Realitzar composicions amb imatges escanejades

5. Realitzar composicions amb dibuixos d’altres fonts

6. Crear un conte

7. Crear i editar auques

8. Guardar en xarxa i recuperar

 

6. Inserir imatges en un text

 

1. Inserir una imatge: dibuix, imatge predissenyada o escanejada

2. Inserir un text o un dibuix d’altres fonts informàtiques (copiar i pegar)

3. Importar imatges d’un CD-ROM

4. Emprar totes les icones d’inserir imatges

5. Conèixer el menú: dibuix

 

7. Fer taules

 

1. Fer una taules connectant cel·les

2. Emprar totes les icones de les taules

 

8. Presentacions

 

1. Elaborar una presentació més sofisticada, amb imatges captades d’Internet.

2. Utilitzar el menú presentacions

3. Fer esquemes

 

9. Eina d’informació

 

1. Cercar informació a diferents medis

2. Usar diferents cercadors: Google, Altavista, Yahoo

3. Crear una llista de preferits

4. Fer captures de text i gràfics amb l’opció Copia i Enganxa

 

 

 

 

 

10. Eina de comunicació

 

1. Dur a terme activitats simples en grup, per exemple: comunicacions o col·laboracions a través del correu electrònic

2. Aprendre a usar l’opció d’adjunció de fitxers al correu electrònic

3. Ser capaços d’Emprar els “Emoticons” de forma apropiada.

 

11. Control i modelització

 

1. Planificar una seqüència d’ordres per ésser executada per un dispositiu

2. Ésser conscient de què un ordinador pot recollir informació sobre el medi ambient a través de sensors: temperatura, llum i so

3. Ésser conscients de què l’ordinador pot ser utilitzat per simular o modelitzar situacions reals i comprendre perquè hom usa els ordinadors per a aquestes tasques, per exemple: en situacions de risc o perill

 

12. El so

 

1. Gravar so utilitzant el programa Audacity

2. Insertar so en documents

3. Insertar so en presentacions (Power Point, Studio 8)

4. Transformar pistes de CD en mp3 o wav

 

13. Excel

 

1. Introduir dades per realitzar una gràfica.

2. Realitzar diferents tipus de gràfics.

3. Copiar i pegar la gràfica a un altre document (Word, Power Point,...)

 

13. Blocs

 

1.       Conèixer les avantatges dels blocs

2.     Escriure textos en un bloc

3.     Inserir imatges en un bloc

4.     Inserir so en un bloc

5.     Respondre comentaris d’un bloc

 

4.- METODOLOGIA

 

La tasca que es realitza amb els ordinadors cal dividir-la en dos aspectes, un que es fixa principalment en assolir les Competències Bàsiques TIC i un altre que treballa aspectes curriculars de les àrees directament amb els ordinadors (l'ordinador esdevé una eina més de l'educació dels nostres alumnes). Com a responsables directes d'aquesta distribució hi són el Coordinador/a d'informàtica  i el mestre/a tutor/a del grup classe.

 

A la unitat " T " existeix una carpeta anomenada Informàtica amb totes les fitxes de treball distribuïdes per cicles. També hi ha creada una altra carpeta anomenada Alumnes i distribuïda també per cicles. Dins de cada cicle hi ha una carpeta per cada alumne. Són els mateixos alumnes, sobretot (cicle mitjà i superior) que les organitzaran en subcarpetes. D’aquesta manera cada nen o nena tindrà dins del seu nom unes carpetes per a desar-hi els treballs de: Textos, Dibuixos, So, Presentacions, Fotos i  Assignatures. A cada sessió es van introduint les activitats que realitzaran els alumnes, de forma que aquests només cal que obrin la carpeta de cicle, guardar-la a la seva carpeta i començar a treballar.

 

 

5.- AVALUACIÓ

 

Si parlem d'avaluació també haurem de distingir dos aspectes:


- Assolir les Competències Bàsiques TIC
- Incidència de les noves tecnologies en l'aprenentatge de les àrees.

 

Pel primer aspecte hem elaborat unes graelles d'observació directa que ens serviran per avaluar i així poder informar als pares als informes trimestrals.

Per al segon aspecte cal tenir en compte els resultats de l’avaluació de cada nivell.

 

 

 

 

 

 

 

 

6.- RESPONSABILITATS  RELACIONADES AMB EL DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE

 

 

Tasca/Funció

 

 

Responsables

 

Coneixement exhaustiu dels recursos de què es disposa.

Coordinador Informàtica

Vetllar pel seu manteniment

 

Coordinador Informàtica

Divulgar i presentar el material que hi ha disponible

Coordinador Informàtica

Fer propostes d'activitats utilitzant els canals de comunicació interns més adients.

Coordinador Informàtica/ Equip directiu

Presentar activitats que es fan en altres escoles, altres indrets

Coordinador Informàtica/ Comissió informàtica

Divulgar les del seu propi centre.

 

Coordinador Informàtica

Establir els lligams necessaris en aquest camp amb les institucions i entitats.

Coordinador Informàtica/ Equip directiu

Portar l'inventari del maquinari

Coordinador Informàtica

Portar l'inventari del programari

 

Coordinador Informàtica

Tenir una relació sobre la distribució dels ordinadors en el centre

Equip Directiu

Fer presentacions de determinats materials a la resta

Coordinador Informàtica/Comissió informàtica

Organitzar accessos fàcils pels programes

Coordinador Informàtica/Comissió informàtica/ Tutors

Deixar manuals i d'usuari en llocs adients

Coordinador Informàtica/Comissió informàtica

Divulgar cursets, donar a conèixer el material arribat per la via dels Seminaris d'Actualització en Tecnologia de la informació (SATI)..

Coordinador Informàtica

Fer un quadre on quedin reflectits els diferents programes que utilitzen els diferents grups d'alumnes.

Comissió informàtica

Tenir una programació regulada de cada grup escolar

Tutors

Planificació anual/trimestral/mensual del programari

Tutors

 

Instal·lació i reinstal·lació dels programes adients a la temporalització

Coordinador Informàtica

Recollida de demandes dels/de les mestres i presa de decisions

Comissió informàtica

Fer còpies de seguretat dels programes

Coordinador Informàtica

Optimitzar al màxim els discs durs dels ordinadors i la gestió de memòria

Coordinador Informàtica

Realitzar una revisió periòdica d'Antivirus als ordinadors i als disquets

 

Coordinador Informàtica

Disposar d'un tauló d'anuncis a l'aula d'informàtica

Coordinador Informàtica/Comissió informàtica/ Equip Directiu

Elaborar i consensuar les normes d'abans d'entrar a l'aula, durant i després de treballar-hi.

Comissió informàtica/ Tutors

Horari d'utilització dels ordinadors per part d'alumnes i/o mestres

Equip Directiu

 

Integració total d'aquest recurs dins del currículum de l'alumne.

Claustre de Professors

Elaboració de la memòria del curs anterior, amb balanç i proposta del pla anual del proper curs.

Comissió informàtica

El manteniment i millores del material informàtic amb les noves adquisicions.

Coordinador Informàtica/ Comissió informàtica

 

Relació del centre amb altres institucions com: els CRP, ICE, SGTI, Universitats, Departament d'Ensenyament...

Equip Directiu

 

 

 


7.- DISTRIBUCIÓ D'EINES INFORMÀTIQUES PER NIVELLS AMB TIPOLOGIA D'ACTIVITATS

 

7.1 Editor de text: Word

 

 

NIVELL

ACTIVITATS

1r trimestre

 

ACTIVITATS

2n trimestre

 

ACTIVITATS

3r trimestre

 

 

Curriculars

Informàtiques

Curriculars

Informàtiques

Curriculars

Informàtiques

P3

 

 

 

 

 

 

P4

 

 

 

 

 

 

P5

- Escriure les lletres del seu nom

-Escriure el seu nom i el dels companys

(Vocals i consonants)

- Les lletres del teclat

-Treballar consonants

- Les lletres del teclat

-Treballar consonants

-Fer llistats de paraules

- Les lletres del teclat

- Esborrar

- Retorn

1r

- Paraules (Tots els sons)

 

- Esborrar

- Retorn

- Noms propis

-Tecla majúscules

-Reescriure frases curtes

- Fer llistes

- Barra espai

- Punt

- Entrar i sortir a Word

2n

-Reescriure frases (Dues frases juntes)

- Punt

- Espai

-Reescriure textos curts

-Emprar accent i apòstrof

- Punt

- Espai

-Reescriure textos curts

-Fer dictats i còpies

- Imprimir

 

NIVELL

ACTIVITATS

1r trimestre

 

ACTIVITATS

2n trimestre

 

ACTIVITATS

3r trimestre

 

 

Curriculars

Informàtiques

Curriculars

Informàtiques

Curriculars

Informàtiques

3r

-Reescriure dictats o textos

- Coma

-Guardar (hàbit de guardar)

-Reescriure dictats o textos

- Títol centrat

- Centrar

-Bloq majúscules

-Reescriure dictats

i textos

- Títol

- Apòstrof

-Signes de puntuació (funció de tecla majúscula)

4t

-Reescriure dictats o textos

- Presentació de treballs

-Seleccionar amb el ratolí

- Subratllar

- Reescriure dictats o textos

-Presentació de treballs

- Posar negreta

- Cursiva

-Reescriure dictats o textos

- Presentació de treballs

-Grandària lletra

-Inserir un dibuix amb alçada

- Corrector

- Treball lliure sobre diferents tipus de text

- Corrector

- Desar al disc dur o en un disquet i recuperar

- Treball lliure sobre diferents tipus de text

- Tipus de lletra

- Accents

- Fer resums i diferents tipus de text

 

- Orientació del full

- Treball lliure amb resum

-Diferents tipus de text

- Numeració i vinyetes

- Treball lliure amb resum

-Diferents tipus de text

- Dossier

 

-Títols amb WordArt

- Treball lliure amb resum

-Diferents tipus de text

- Dossier

 

-Inserir un text o un dibuix d'altres fonts informàtiques

-Importar imatges CDRom

7.2 Editor gràfic

 

 

 

NIVELL

 

Programes

ACTIVITATS

1r trimestre

 

ACTIVITATS

2n trimestre

 

ACTIVITATS

3r trimestre

 

 

 

Curriculars

Informàtiques

Curriculars

Informàtiques

Curriculars

Informàtiques

P3

 

 

 

 

 

 

 

 

P4

Kid Pix

- Treballar colors

- Omplir de colors

 

- Orientació

 

- Treballar formes

- Sanefes (Sinera 98)

P5

Kid Pix

- Composicions

- Tampó

- Esborrar

- Treballar composicions

- Esborrar

- Treballar colors i formes

- Llapis

- Tampó

- Paleta de colors

1r

Kid Pix

- Treballar colors i formes

- Llapis

- Paleta de colors

- Esborrar

- Dibuixar

-Composicions geomètriques

 

- Llapis, (rectangle, rodona)

- Paleta de colors

- Esborrar

 

- Afegir composicions als propis dibuixos

- Llapis (eines del programa)

- Paleta de colors

- Esborrar

2n

Kid Pix

- Descoberta del programa

 

Fer simetries

- Dibuixar segons les festes

- Imprimir

-Icona so

 

 

 

 

 

NIVELL

 

Programes

ACTIVITATS

1r trimestre

 

ACTIVITATS

2n trimestre

 

ACTIVITATS

3r trimestre

 

 

 

Curriculars

Informàtiques

Curriculars

Informàtiques

Curriculars

Informàtiques

3r

 

 

Kid Pix

Paint Shop Pro

- Fer Nadales

- Guardar (hàbit de guardar)

-Composicions geomètriques

- Les funcions geomètriques

 

 

4t

 

Kid Pix

Paint Shop Pro

- Fer Nadales

 

 

 

 

 

 

 

Kid Pix

Paint Shop Pro

Pequeño escritor

- Fer Nadales

- Guardar al disc dur i recuperar

 

 

 

 

 

 

 

 

Kid Pix

Paint Shop Pro

Pequeño escritor

- Composicions

amb imatges escanejades

- Escanejar imatges

-Composicions

amb imatges escanejades

- Escanejar imatges

-Composicions

amb dibuixos d'altres fonts

- Inserir un dibuix (copiar i pegar)

 

7.3 Presentacions

 

 

 

NIVELL

 

PROGRAMES UTILITZATS

ACTIVITATS

1r trimestre

 

ACTIVITATS

2n trimestre

 

ACTIVITATS

3r trimestre

 

 

 

Curriculars

Informàtiques

Curriculars

Informàtiques

Curriculars

Informàtiques

3r

 

 

 

Power Point

Elaborar diapositives

Menú inserir

diapositives

Elaborar diapositives

Menú presentació: transició de diapositives

Elaborar diapositives

Menú inserir

diapositives

4t

 

 

 

Power Point

Elaborar presentacions amb imatges predissenyades

Menú inserir imatges predissenyades

Elaborar presentacions amb imatges predissenyades

Menú inserir: autoformes

Elaborar presentacions amb imatges predissenyades

Menú inserir imatges WordArt

 

 

 

Power Point

 

1.- Elaborar una presentació més sofisticada

 

Menú inserir

Imatges (totes les possibilitats)

1.- Elaborar una presentació més sofisticada (fons)

Menú presentacions

(diferents possibilitats)

1.- Elaborar una presentació més sofisticada

 

Menú presentació (transició)

 

 

 

 

Power Point

 

1.- Elaborar una presentació més sofisticada, amb imatges captades d’Internet, amb l’ajut del professor

 

Menú inserir imatges escanejades

1.- Elaborar una presentació més sofisticada, amb imatges captades d’Internet, amb l’ajut del professor

 

Menú inserir (quadre de text)

1.- Elaborar una presentació més sofisticada, amb imatges captades d’Internet, amb l’ajut del professor

 

Menú presentació (transició)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.- GRAELLES D’OBSERVACIÓ

 

Cicle E. Infantil: àmbit tecnològic

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Usa el ratolí per assenyalar i fer clic

 

 

 

Inicia/tancar l’ordinador

 

Usa el teclat

 

Imprimeix fent clic a la icona d’imprimir

 

Explica el procés de treball amb l’ordinador i indicar les eines utilitzades

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle E. Infantil: Instrument de treball/Treball intel·lectual

 

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Col·lecciona, classifica, ordena i seria diferents tipus d’objectes

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle E. Infantil: Instrument de treball/ Editor de text

 

 

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Escriu les lletres del seu nom (lletra de pal i lletra lligada)

Escriu el seu nom i el dels companys (lletra de pal i lletra lligada)

Treballa les lletres del teclat

 

Empra la tecla d’Esborrar

 

Usa la tecle Retorn

 

Úsa de les icones bàsiques del menú adaptacions

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle E. Infantil: Instrument de treball/ Editor gràfic

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabu-lari adequat a l'etapa

Treba-lla els colors

 

Sap omplir de colors

 

Treballa colors i formes

 

Empra el tampó

 

Utilit-za la icona del llapis

 

Utilit-za la paleta de colors

 

Usa l’eina d’esborrar

 

 

 

Confecciona imat-ges

Fa sane-fes

 

Treballa l’orienta-ció

 

Resse-gueix camins

 

Treballa for-mes

 

Fa composicions

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle E. Infantil: Eina d’informació

 

 

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Pren consciència de la possibilitat d’obtenir informació a través de mitjans electrònics

Veu la pàgina web de la ZER

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle E. Infantil: Eina de comunicació

 

 

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Realitza comparacions simples entre telèfon i el correu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle E. Infantil: Control i modelització

 

 

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Segueix instruccions

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle Mitjà: àmbit tecnològic

 

 

 

Alumnes

Mostra interès en les noves tecnologies

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Usa menús i controls avançats

 

Usa l’ordinador de forma segura i responsable

 

 

 

Identifica les diferències entre el disc dur i de disquets

 

Desar i recupera un document sense ajut del professor/a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle Mitjà: instrument de treball/treball intelectual

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Usa bases de dades senzilles realitzades amb ordinador

Interroga bases de dades

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle Mitjà: instrument de treball/ Editor de text

 

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Usa la tecla Coma

 

 

 

 

Subratlla

 

Selecciona amb el ratolí

Empra les tecles dels Signes de puntuació (funció de tecla majúscula)

 Empra la tecla Bloq Majúscules

Usa la tecla Apòstrof

 

Fa un Títol (centrat)

 

Centra els títols i els paràgrafs

Empra els recursos TIC per a presentar treballs

 

Crea i edita documents: informes, articles de premsa, cartes

 

Rescriu dictats o textos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 Cicle Mitjà: instrument de treball/Editor gràfic

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Desar (hàbit de desar)

 

 

Utilitzar les funcions geomètriques

 

Realitzar composicions geomètriques

 

 

Crear composicions plàstiques

 

Fer nadales

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle Mitjà: instrument de treball/Presentacions

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Elaborar presentacions amb imatges ja dissenyades

 

Elaborar una pàgina web senzilla

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle Mitjà: eina d’informació

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Accedeix a diversos CD-ROM sense l’ajut del professor

 

 

Usa un navegador d’internet sense l’ajut del professor

 

Usa un cercador determinat: Google

 

Imprimeix de forma selectiva

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle Mitjà: eina de comunicació

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Gestiona comunicacions electròniques pròpies, per exemple: gestiona una bústia electrònica

És conscient dels diferents estils i formes de comunicació

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle Mitjà: eina de control i modelització

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Usa simulacions o aventures més complexes

 

 

Controla un element que apareix en pantalla a través d’ordres bàsiques, per exemple: una tortuga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle Superior: tecnologia

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Personalitza aspectes del sistema

 

 

 

 

 

Identifica diferents tipus d’ordinadors

Comprèn la necessitat de fer còpies de seguretat i és capaç de fer-les

 

Identifica els avantatges de treballar en xarxa local i d’usar fitxers compartits

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle Superior: instruments de treball: treball intelectual

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Crea una base de dades simple

 

 

 

Entra dades a unabases de dades predefinida

 

Identificar l’estructura d’una base de dades

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle Superior: instruments de treball: editor de text

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vo-cabulari ade-quat a l'etapa

Fa treballs lliures sobre diferents tipus de text

 

Fa treballs lliures amb resum

 

Crea i edita un docu-ment: postal, calen-dari, revista escolar

Crear un dossier

 

Empra el cor-rector

 

Desa en un disquet o en el disc dur i recupera

Crea títols amb WordArt

Usa el menú Numeració i vinye-tes

 

Modifica el tipus de lletra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Empra les tecles dels dife-rents accents

Canvia l’ori-entació del full

 

Inse-reix un text o un dibuix d’al-tres fonts infor-màti-ques (copiar i pegar)

Impor-ta imat-ges d’un CD-ROM

 

Empra totes les icones i inse-reix imat-ges, taules

 

Coneix els menús: estàn-dard, format, dibuix, WordArt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle Superior: instruments de treball: editor gràfic

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Fa nadales

Realitza composici-ons amb imatges escaneja-des

 

Realitza composici-ons amb dibuixos d’altres fonts

Crea i edita una revista

 

 

 

 

 

Crea i edita auques

Escaneja imatges

 

Insereix un dibuix (copiar i pegar)

 

Guarda en el disc dur i recupera

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle Superior: instrument de treball: presentacions

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Elabora una presentació més sofisticada, amb imatges captades d’internet, amb l’ajut del professor

Elabora una pàgina web més sofisticada amb l’ajut del professor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle Superior: eina d’informació

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Cerca informació a diferents medis

 

 

Usa diferents cercadors: Google, Altavista, Yahoo

Crea una llista de preferits

 

 

 

Fa captures de text i gràfics amb l’opció Copia i Enganxa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle Superior: eina de comunicació

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Duu a terme activitats simples en grup, per exemple: comunicacions o col·labora-cions a través del correu electrònic

Aprèn a usar l’opció d’adjunció de fitxers al correu electrònic

 

És capaç d’emprar els “Emoticons” de forma apropiada.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle Superior: control i modelització

 

 

Alumnes

Mostra interès

Coneix el vocabulari adequat a l'etapa

Planifica una seqüència d’ordres per ésser executades per un dispositiu

 

 

 

És conscient de que un ordinador pot recollir infor-mació sobre el medi ambient a través de sensors, per exemple: temperatura, llum i so

 

És conscient de que un ordinador pot ser utilitzat per simular o mo- delitzar situa-cions reals i comprendre perquè hom usa els ordi-nadors per a aquestes tas-ques, per exemple: en situacions de risc o perill.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.- FITXA D’ACTIVITATS

 

 6.1 Activitats E. Infantil

 

 

Activitat 1. Comptar

Activitat 2. Confegir

Activitat 3. Pintem

Activitat 4. Els fruits de la tardor

Activitat 5. Conceptes bàsics

Activitat 6. Les lletres disfressades

Activitat 7. La Castanyera

Activitat 8. La bruixa

Activitat 9. Paraules

Activitat 10. Accions

Activitat 11. Els Personatges

Activitat 12. Els Pollets

Activitat 13. Atrapa un cotxe

Activitat 14. El Ratolí

Activitat 15. Joc de les mides

Activitat 16. Posicions

Activitat 17. L’hivern

Activitat 18. Els bolets

 

 

Activitat 1. Comptar

 

Activitat

Àrees
Ubicació

Cicles Educatius

Eines TIC

Competència bàsica de les àrees

Competència bàsica TIC

Relació programació

Paquet d'activitats creat per a treballar la numeració de 1 al 9 mitjançant diferents tipus d'exercicis distribuïts en dos blocs amb diferents nivells de dificultat

Matemàtiques

http://clic.exe.c.net/db/act.ca.jsp?id=1295

E. Infantil
P-4
P-5

Navegador

Relació de la grafia del nombre amb la seva representació.

Ús correcte del ratolí

 

 

 

 

 

 

 

 

Activitat 2. Confegir

 

Activitat

Àrees
Ubicació

Cicles Educatius

Eines TIC

Competència bàsica de les àrees

Competència bàsica TIC

Relació programació

S'han de crear paraules a partir d'un grup de lletres. Possibilitat de copiar, dictar i crear per sí sol. S'estableix un joc d'escriptura de paraules per desencadenar el dibuix a la pantalla i el so del seu nom.

Llengua catalana

http://www.edu365.com/infantil/confegir/

E. Infantil
P-4 i P-5

Navegador

Relacionar lletres per arribar a crear una paraula

 

Usar el teclat per escriure

 

 

 

 

 

 

Activitat 3. Pintem

 

Activitat

Àrees
Ubicació

Cicles Educatius

Eines TIC

Competència bàsica de les àrees

Competència bàsica TIC

Relació programació

Es pinten una sèrie de dibuixos amb els colors que trien els alumnes o sota les nostres indicacions.

Llenguatge oral

Visual i plàstica

http://www.edu365.com/infantil/pintar/pintar.swf

Educació Infantil

Navegador

- Reconèixer els noms dels colors

- Utilitzar els colors d'una manera equilibrada

Usar el ratolí per assenyalar i fer clic

Saber que es pot accedir a la informació a través d' internet,: dibuixos, textos

 

 

 

 

 

Activitat 4. Els fruits de la tardor

 

Activitat

Àrees
Ubicació

Cicles Educatius

Eines TIC

Competència bàsica de les àrees

Competència bàsica TIC

Relació programació

Els fruits de la tardor
(Tardor2)
4 pantalles escoltar
4 Relació nom -foto
2 pal lligada
7 oral- nom
8 escriure
8 completa la paraula

Llengua, Desc. Entorn

Programes específics : Clic

E.Infantil
P-4 i P-5

 

processador de text

ratolí

teclat

Desc Entorn
Relació de la paraula (escrita / dita )amb la foto del voc. De la tardor
Lecto-escriptura
Comprensió oral i escrita
dels fruits de la tardor

Coneixement de la lletra de pal i lligada

Editar un nom amb un processador de text

Usar el ratolí per assenyalar i fer clic.

Usar el per escriure

 

 

 

Activitat 5. Conceptes bàsics

 

Activitat

Àrees
Ubicació

Cicles Educatius

Eines TIC

Competència bàsica de les àrees

Competència bàsica TIC

Relació programació

És un clic de conceptes bàsics de Temps, Espai i Quantitat o comparació (Tres nivells a triar al principi de l'activitat)

Llengua catalana

Zona Clic

E. Infantil
P-3, P-4 i P-5

Clic

Fixar els conceptes bàsics que es treballen i iniciar-se a la lectoescriptura de paraules a través del so.

Usar el ratolí per assenyalar i fer clic

Usar el teclat per escriure,

 

 

 

Activitat 6. Les lletres disfressades

 

Activitat

Àrees
Ubicació

Cicles Educatius

Eines TIC

Competència bàsica de les àrees

Competència bàsica TIC

Relació programació

Correspondència so-grafia, correspondència paraula imatge, ordenar paraules amb l'ajuda del so

Llengua

http://clic.xtec.net/db/act_ca.jsp?id=1228

E.InfantilP-4 i P-5

Navegador / Programa específic Java Clic

Reconèixer la grafia corresponent a un so específic.

Ratolí per assenyalar i fer clic

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cicle Inicial

 

Activitat 1: Ortografia bàsica a Cicle Inicial

Activitat 2: Dels vint al noranta-nou

Activitat 3: Centenes i milers

Activitat 4: Contes SPC

Activitat 5: La síl·laba

Activitat 6: Entrena’t per llegir

Activitat 7: Paraules

Activitat 8: Lletres

Activitat 9: Els colors

Activitat 10: L’escola

Activitat 11: La Tardor

Activitat 12: Copia el text

Activitat 13: Poesia: la Tardor

Activitat 14: Completa les sèries

Activitat 15: L’hivern

Activitat 16: Els personatges

Activitat 17: La Formiga

Activitat 18: Els bombers

Activitat 19: La primavera

 

 

 

 

Activitat 9: Els colors

 

Activitat

Àrees
Ubicació

Cicles Educatius

Eines TIC

Competència bàsica de les àrees

Competència bàsica TIC

Relació programació

Reconeixement dels colors. Escriure els noms dels colors. Relacionar noms i colors.

Llengua catalana

http://www.xtec.es/%7Emfortun4/jclics/colors.htm

Cicle Inicial

Navegador

Comprensió escrita

 

Usar el teclat per escriure

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Activitat 12: Copia el text

 

Activitat

Àrees
Ubicació

Cicles Educatius

Eines TIC

Competència bàsica de les àrees

Competència bàsica TIC

Relació programació

Copiar el text que prèviament s'ha llegit a classe.

Llengua catalana

Programari educatiu. Adaptacions Word.

Cicle Inicial

Editor de text: Adapatacions Word , Llengua catalana ( incorporada la funció de lectura del text amb cada paraula que escriuen)

 

1. Usar el teclat per escriure
a. Tecles d'esborrar
b. Barra d'espais
c. Tecla majúscula
d. Tecles d'accent

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Activitat 13: Poesia: la tardor

 

Activitat

Àrees
Ubicació

Cicles Educatius

Eines TIC

Competència bàsica de les àrees

Competència bàsica TIC

Relació programació

Accedir a la web per escoltar la presentació de la poesia. Projector/televisió. Treballar els aspectes de la tardor

Escriure el text amb el processador de text, disposaran de la fotocòpia del text treballat

Llengua Catalana

Ciències socials i naturals

Adaptació NNEE i nouvinguts: disposaran d'un arxiu on només faltin els finals de línia així com de la fotocopia corresponent amb les paraules que falten marcades amb vermell.

http:www.edu365.com/infantil/poesia/natural/06tardo.htm

Cicle

Inicial

Navegador

Processador de text : Adaptacions Word : llengua catalana

 

1. Usar el teclat per escriure
a. Tecles d'esborrar
b. Barra d'espais
c. Tecla majúscula
d. Tecles d'accent

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Activitat 14: Completa les sèries

 

Activitat

Àrees
Ubicació

Cicles Educatius

Eines TIC

Competència bàsica de les àrees

Competència bàsica TIC

Relació programació

Obrir un fitxer per completar unes sèries gràfiques.

Visual i Plàstica

 

Matemàtiques

Fitxa

Cicle Inicial

Editor gràfic : Dpaint

 

1. Utilitzar programari gràfic senzill : Paint
a. Eines de llapis, pinzell, aerògraf i lupa
b. Canviar el color i la mida de l'eina a utilitzar
c. Eines de línies i figures geomètriques
d. Omplir de color

 

 

 

 

Cicle Mitjà

 

Activitat 1: Lectura eficaç

Activitat 2: Lletres bessones

Activitat 3: Correu electrònic

Activitat 4: Trampa Papú

Activitat 5: Qui se la juga

Activitat 6: Entrena’t per llegir

Activitat 7: Les parts de l’ordinador

Activitat 8: El relleu de Catalunya

Activitat 9: Les hores en català

Activitat 10: L’esquelet

Activitat 11: Comptem síl·labes

Activitat 12: I quan plou un riu

Activitat 13: Els rius dibuixen el paisatge

Activitat 14. Temps de lectura

Activitat 15: Contes bojos

Activitat 16: Classificació de quadrilàters

Activitat 17: Editor de comarques

Activitat 18. La botiga

Activitat 19: Milers

Activitat 20: Meteocomarques

 

 

 

Cicle Superior

 

Activitat 1: Els rius de Catalunya

Activitat 2: Els oficis

Activitat 3: Món de mones

Activitat 4: Lectura eficaç

Activitat 5: Entrena’t per llegir

Activitat 6: Les plantes

Activitat 7: Contes bojos

Activitat 8: Poesia.com

Activitat 9: L’ametller

Activitat 10: Flors, tija i arrels

Activitat 11: Els divisors d’un nombre

Activitat 12: Temps i clima

Activitat 13: Cossos geomètrics

Activitat 14: La Unió Europea

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FEM RÈTOLS

 

UNITAT DIDÀCTICA

ÀREA

CICLE

Ubicació

Eines TIC

Competència bàsica de l’àrea

Competència bàsica TIC (Objectius unitat)

Relació amb la programació

Nombre de sessions

 

3. Fer títols

 

Anglès

 

Superior

 

Carpeta de cada alumne

 

 

Word Art

 

Relació paraula-objecte

 

  1. Crear títols amb Word Art

 

 

Introducció

Little detectives 2

 

1

 

ACTIVITATS:

 

  1. Escrivim un rètol: Obrim el Word i busquem el Word Art. Expliquem el funcionament d’aquest editor de títols i donem una paraula o una frase a cada alumne per a què l’escrigui. Canvia el tamany i el disseny de la lletra fins que li agradi.
  2. Guardar el document amb el nom: rètol d’anglès. Cada alumne l’ha de guardar dins la seva carpeta.
  3. Imprimir els rètols.
  4. Buscar rètols d’altres companys: Entendre el concepte de xarxa i mirar els rètols d¡altres companys des del propi ordinador.
  5. Retallar els rètols, plastificar-los i enganxar-los al lloc que correspongui.

 

VOCABULARI NECESSARI:

BLACKBOARD – DESK – WINDOW – RADIATOR – DOOR – CUPBOARD – SHELF – SINK – CLASS – TOILET – COMPUTER’S ROOM – KITCHEN – DINING-ROOM – LIBRARY – STOREROOM – TEACHER’S ROOM – SECRETARY –CLOTHES HANGER

FEM UNA DISFRESSA

UNITAT DIDÀCTICA

ÀREA

CICLE

Ubicació

Eines TIC

Competència bàsica de l’àrea

Competència bàsica TIC (Objectius unitat)

Relació amb la programació

Nombre de sessions

 

4. Editor gràfic

 

Plàstica

 

Inicial

 

Carpeta de cada alumne

 

 

 

Eines Kid Pix

Càmera fotos

 

El Carnestoltes

La figura humana

 

9. Dibuixar segons les festes

1. Treballar colors i formes

 

Segon trimestre

 

1

 

ACTIVITATS:

 

  1. Obrim el Kid pix.
  2. Agregar un gràfic i busquem la fotografia de la cara de l’alumne.
  3. Cliquem a adhesius: trobarem dibuixos per disfressar-nos en: formes i símbols (boques, medalles, ulls que ploren, estrellestes), personatges (màscares), objectes (ploma), fantasia (corones), enhorabona (corona, estrelles, medalles), celebració (barrets), accessoris (barrets).
  4. Cada nen/a anirà fent una composició que quedi bé.
  5. Fitxer – Exporta com a JPG a la carpeta de l’alumne.
  6. Obrim el word i insertem totes les cares dels alumnes de la classe. Les imprimim i les retallem.
  7. Empeguem cada cara en un full que donarem als alumnes i ells han d’acabar de dibuixar a mà la disfressa segons la cara que han escollit a l’ordinador.

 

 

 

 

 

TÍTOL WEB: EDU 365 – INFANTIL - JOCS

ADREÇA: http://www.edu365.cat/infantil/jocs2/index.htm

 

 

 

ACTIVITAT

CONTINGUT

NIVELL

ACTIVITATS

La formiga

Control del ratolí

Situació espacial

 

P 5

Portar la llavor a cada una de les parts del cau de la formiga

La bruixa

Control del ratolí

P 3

Moure la bruixa per a què no xoqui contra les estrelles

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TÍTOL CD:

Editorial:

 

 

TEMA

 

 

CONTINGUTS

 

CICLE

 

ACTIVITATS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CICLE INICIAL

 

 

CONTINGUTS

 

 

 

CD