PROGRAMACIÓ GENERAL

CURS 2014 - 2015

ÍNDEX
A.- OBJECTIUS ANUALS DE CENTRE
A.1 Objectius globals .
A.2 Objectius d' ensenyament aprenentatge.

B. ASPECTES ORGANITZATIUS I DE FUNCIONAMENT DE ZER
B.1 DE L' ESTRUCTURA ORGANITZATIVA I DE FUNCIONAMENT
DE LA ZER
B.1.1 Equip Directiu
B.1.2 Coordinacions
B.1.3 Mestres itinerants
B.2 DE L' ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA DEL CENTRE
B.2.1 Organització del professorat.
B.2.2 Organització de l' alumnat .
B.2.3 Atenció a la diversitat
B.2.4 Acció de tutoria i d' acollida.
B.3 DELS HORARIS I CALENDARIS D'ACTUACIONS
B.3.1 Horaris generals de les activitats de la Zer .
B.3.1.1 Horari dels alumnes de les diferents escoles .
B.3.1.2 Horari mestres itinerants.
B.3.1.3 Calendari escolar
B.3.1.4 Horari de visites
B.3.1.5 Vigilància de pati .
B.3.2 Calendari d' actuacions previstes
B.3.3 Proves
B.4 DELS SERVEIS I ACTIVITATS DE LA ZER
B.4.1 Activitats extraescolars i complementàries
B.4.2 Sortides i visites escolars
B.5 DEL CENTRE AMB L' ENTORN
B.6 DE COORDINACIÓ AMB ELS CENTRES DE SECUNDÀRIA
B.7 DEL DISSENY CURRICULAR
B.7.1 Aprenentatge de la lectoescriptura.
B.7.2 Aprenentatge de les altres llengües curriculars .
B.7.3 Càlcul i problemes.
B.7.4 Competències bàsiques .
B.7.5 Pla d'a actuació per a l' alumnat de nacionalitat estrangera.
B.7.6 Ensenyament de la Religió .
B.7.5Distribució de les hores per cicle i àrea segons el Departament d'
Ensenyament .

B.8 DE LA COL·LABORACIÓ I PARTICIPACIÓ DELS SECTORS DE
LA COMUNITAT.
B.8.1 Activitats previstes per dinamitzar la participació dels diferents
sectors.
B.8.2 L' Ampa
B.9 DE LA PROJECCIÓ EXTERNA I ATENCIÓ ALS USUARIS
B.9.1 Participació en premis i concursos
B.9.2 Referents a la relació amb les institucions públiques .
B.10 ALTRES ASPECTES
B.10.1 Referents a seguretat , higiene i salut .
B.10.2 Referents a absències i retards .
B.10.3 Referents a activitats de formació del professorat .
B.10.4 Referents al Pla d' emergència de centre .

C. PLANIFICACIÓ DE LES REUNIONS DELS ÒRGANS
COL·LEGIATS . CLAUSTRE, EQUIP DIRECTIU I CONSELL
ESCOLAR DE ZER.
C.1 CLAUSTRE
C.2 EQUIP DIRECTIU
C.3 CONSELL ESCOLAR

D. PERMISOS I ABSÈNCIES

Anex 1 DISTRIBUCIÓ DELS MESTRES TUTORS I DELS ALUMNES PER
ESCOLES I NIVELLS.

Anex 2 ADRECES DE LA ZER

 

 

 

A.- OBJECTIUS GENERALS ANUALS DEL CENTRE.

A.1 Objectius globals:

- Fomentar la lectura com a eina d' aprenentatge , de coneixement i com a font de plaer .

- Potenciar l'ensenyament individualitzat i l'atenció a la diversitat.

- Realitzar dins de la Formació Interna de Centre el seminari " Escriure des de les àrees " .

- Realitzar una reunió trimestral entre tots els directors de les escoles.

- Seguir fent les sortides educatives i activitats interzona de forma conjunta.

- Continuar realitzant trobades pedagògiques a la ZER.

- Realitzar un treball sobre l'autor escollit per la Trobada Pedagògica.

- Treballar en equip i de forma coordinada.

- Implicar a tota la comunitat educativa. en l'ensenyament .-aprenentatge dels alumnes.

- Aplicar les noves tecnologies a les diferents àrees.

- Realitzar les proves d'avaluació diagnostica a 3er curs.

- Realitzar proves de 6è de Competències Bàsiques.

- Realitzar les proves de CB de CI i CM a nivell de ZER..

- Continuar realitzant el Projecte d' Autonomia.

- Continuar participant al Pla Català de l' Esport .


B.2 Objectius d' ensenyament-aprenentatge

a) Objectiu 1 Millorar la competència matemàtica en càlcul mental

1.1 Actuacions

B.-ASPECTES ORGANITZATIUS I DE FUNCIONAMENT DE LA ZER

B.1 DE L'ESTRUCTURA ORGANITZATIVA DE GOVERN I DE
COORDINACIÓ DE ZER

( Òrgans unipersonals de direcció, òrgans col·legiats de participació, equip directiu )

B.1.1 Equip directiu:

Director: Andreu Serra Oromí.
Cap d'Estudis: Carme Roig Freixes
Secretària: M. Teresa Sabanés Solé.

Consell de Direcció: format pels directors de les 4 escoles de la ZER.

B.1.2 Coordinacions:
Informàtica i pàgina web de ZER: Carme Garrofé Morros.

Riscos Laborals: Ruben Besora Oró

Representant de la Zona al Pla d'Activitats de Formació de Zona: Andreu Serra Oromí.

Educació Infantil: Núria Canales Biosca

Educació Primària: Susanna Santamaria Recasens

Coordinadora LIC: Noemí Teixidó Maqueda

Elaboració de la revista de la ZER: Montserrat Balcells Ros / Sandra Montañéz LLadós .

B.1.3 Mestres itinerants :

E. Física Carme Garrofé Morros
E. Musical : Rubén Besora Oró
Anglès Anaïs Pons Mitjans
E. Especial Noemí Teixidó Maqueda

Mestres de l'àrea de religió de la ZER :
Anna Gené (Montgai)
Gemma Fons (Vilanova de Meià)
Alicia Baena (La Sentiu )( Cubells)


B.2. DE L'ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA DEL CENTRE

B.2.1 Organització del professorat
( equips docents, departaments, comissions, etc)

Al ser una ZER els equips docents estan formats pels mestres de primària i pels mestres d' infantil . Els mestres itinerants formen part dels dos grups i s' integren en cada un segons les necessitats .

B.2.2 Organització de l'alumnat
(grups, desdoblaments,)

Les escoles de la ZER estan organitzades per grups d' alumnes (Anex 1).
Quan és posible es fan desdoblaments .

La mestra d' EE aten preferenment els alumnes dins de l' aula, encara que en algun moment es pot fer càrrec d' algun curs del que forma part aquell o aquells alumnes els quals atèn .


B.2.3 Atenció a la diversitat

L'atenció a la diversitat es durà a terme mitjançant organitzacions i metodologies flexibles, el reforç educatiu individual i/o grupal i l´ampliació horària de les àrees necessàries.

L'atenció a la diversitat s'ha de centrar a reforçar el desenvolupament de la llengua oral a parvulari, l'assoliment de la lectura i escriptura a CI i el desenvolupament de la comprensió lectora, expressió oral i escrita, raonament matemàtic i resolució de problemes en CM i CS.

L'atenció a aquest alumnat de NEE s'ha de proporcionar, sempre que sigui possible i adequat, en situacions generals de grup ordinari.
La psicòloga de l'EAP que correspon a la nostra Zona s'encarregarà d'atendre de forma coordinada amb cada tutor o tutora, i la mestra d'Educació Especial, els alumnes amb necessitats educatives especials, duent a terme el seguiment corresponent. La psicòloga de l' EAP atèn els alumnes de la ZER que ho necessiten cada quinze dies.
S'incidirà amb els alumnes que segueixen un Pla Individualitzat. I quan un tutor/a detecti alguna necessitat farà la demanda corresponent a l'EAP per poder atendre a l'alumne/a.
També el mestre pot fer acomodacions del P.C.C., a tercer nivell de concreció sense que hi hagi d`intervenir ningú més; però aquestes acomodacions no són un P.I.
La Comissió seguirà els diferents casos d'alumnes amb NEE de la ZER.
En Educació Infantil es faran proves de detecció de possibles dificultats educatives o d'aprenentatge a fi i efecte, si existeixen, d'iniciar el seu tractament el més aviat possible.

B.3 DELS HORARIS I CALENDARIS D'ACTUACIONS

B.3.1 Horaris generals de les activitats de la ZER

B.3.1.1. Horari d'alumnes de les diferents escoles

B.3.1.2.1. Inici i final de curs:

El calendari escolar fixat per la Conselleria d'Ensenyament és el següent:
- Els mestres comencen el curs el dia 1 de setembre de 2014 i acabaran el dia 30 de juny de 2015.
- Els alumnes comencen les classes:
" En jornada de matí i tarda: del 15 de setembre de 2014 al 19 de juny de 2015.


B.3.1.3. Calendari escolar

* Inici i final de curs:

El calendari escolar fixat per la Conselleria d'Educació és el següent:
- Els mestres comencen el curs el dia 1 de setembre de 2014 i acabaran el dia 30 de juny de 2015.
- Els alumnes comencen les classes:
" En jornada de matí i tarda: el 15 de setembre de 2014 al 19 de juny de 2015
" De l'9 de juny de 2015 al 20 de juny de 2015, jornada intensiva matinal de 4 hores i el 23 de desembre de 2014

3.2. Vacances:

Nadal: del 24 de desembre de 2014 al 7 de gener del 2015, ambdós inclosos.
Setmana Santa: del 28 de març 2015 al 7 d'abril de 2015, ambdós inclosos.

3.3. Dies de lliure disposició i Festes locals
Cubells

Montgai

06 d' octubre de 2014
31 d'octubre de 2014
13 de febrer de 2015
07 d'abril de 2015
4 de maig de 2015


 

La Sentiu de Sió:

29 de setembre de 2014
31 d' octubre de 2014
13 de febrer de 2015
4 de maig de 2015
24 de maig de 2015

Vilanova de Meià

15 de setembre de 2014
31 d'octubre de 2014
13 de febrer de 2015
07 d'abril de 2015
4 de maig de 2015

Cubells

31 d'octubre de 2014
13 de febrer de 2015
07 d'abril de 2015
24 d' abril de 2015
4 de maig de 2015

B.3.1.4 Horaris de visita

Cada centre de la ZER té d' una hora setmanal d' atenció als pares dins de l' hora d' exclusiva .

B.3.1.5. Vigilancia de pati

Cada escola organitza la vigilància de pati segons el seu criteri .

B.3.2 Calendari d'actuacions previstes
(de reunions i entrevistes amb les famílies, d'avaluació i lliurament d'informes,

És preceptiu que la primera quinzena d'octubre cada escola celebri una reunió general de pares amb la finalitat d'informar-los de tots els aspectes que fan referència al nou curs escolar.
Aquesta reunió es convoca en un horari que permeti l'assistència de la totalitat o majoria de pares i mares.

Entrevistes:
Cada mestre té fixada una hora a la setmana per a rebre visites de pares/mares tant a iniciativa del tutor-a o mestre-a especialista com del pare o de la mare.
Els/les tutors-res mantenen, com a mínim, una entrevista per curs amb cada pare, mare o tutor.
S' entreguen dos informes a EI ( Nadal i fi de curs ) i tres a primària ( Nadal, Pascua i fi de curs ) . És preceptiu comentar un informe- preferiblement el 1er - i si cal se'n comentem més amb els pares .

B.3.3. Proves

A final de 6è es realitza la prova de CB organitzada pel Departament d' Ensenyament . També a final de cada cicle es realitzen proves de CB elaborades per la ZER .
Aquest curs està prevista la realització d' una prova organitzada pel departament a 3er.
B.4 DELS SERVEIS I ACTIVITATS DEL CENTRE

B.4.1 Activitats extraescolars i complementàries.

Les activitats extraescolars i complementàries es realitzen en dependències de la mateixa escola en horari no lectiu . Aquestes activitats són el menjador escolar i activitats esportives organitzades per les Ampes .

B.4.2 Sortides i visites escolars

. Primer Trimestre:

Montgai
Sortida a la Fira de màgia de Montgai.
Dia: 2 d' octubre de 2014 (Tots els cicles)


Segon Trimestre:

Cubells
XIVa. Trobada Pedagògica de la ZER ( a determinar ) (tots els cicles)

Trobada musical a Balaguer .
25 de març de 2015


Tercer Trimestre:

Treballem la Barcelona gòtica ( a determinar )CM i CS
CI i EI ( a determinar )
Trobada Esportiva CS -Balaguer -( a determinar )
Acompanyants en les sortides.

No es poden fer sortides ni altres activitats fora del centre amb menys de dos acompanyants, un dels quals ha de ser necessàriament mestre o professor, llevat d'aquelles sortides en què la programació general anual en determini altres
Condicions que exigeixin una ràtio superior en el nombre d'acompanyants, valorades les condicions de seguretat i els requeriments de protecció als alumnes.

B.5 DEL CENTRE AMB L'ENTORN

B.5.1 Relacions externes del centre previstes amb referència a col·laboracions, serveis educatius i similars.

Els serveis educatius coordinen les activitats de formació permanent del professorat i organitzen activitats i cursos d' interès .
Al mateix temps, assessoren els Equips Directius en algunes activitats com : horaris, indicadors .


B.6 DE LA COORDINACIÓ AMB ELS CENTRES DE
SECUNDÀRIA/PRIMÀRIA

L' escola de Montgai i de La Sentiu depenen de l' Institut de Bellcaire i l' escola de Cubells i Vilanova de Meià depenen de l' Institut d' Artesa de Segre.
Les dues escoles que depenen de Bellcaire fan una jornada de treball conjunt en la qual els alumnes de les escoles visiten l' Institut juntament amb la seva tutora i on se'ls explica el seu funcionament . També els tutors de 6è es coordinen amb els de primer d' ESO .
Les escoles que depenen de l' Institut d' Artesa tenen una entrevista a final de curs per informar dels alumnes que ingressen a l' Institut ,
Els responsables sóns els tutors dels alumnes de 6è .


B.7 DEL DISSENY CURRICULAR

B.7.1 Aprenentatge de la lectoescriptura

Tot respectant els ritmes individuals de maduració, l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura s'inicia de forma sistemàtica i amb caràcter general a l'educació infantil. Cal fer especial èmfasi en la coordinació del procés de lectoescriptura entre les dues etapes, educació infantil i educació primària, per tal que acabat el primer curs de cicle inicial s'hagin consolidat els aspectes fonamentals. És un objectiu preferent molt especialment a Cicle Inicial.
Aquest any realitzem el curset " Escriure a l' escola : Parlar per escriure " dins el FIC .

B.7.2 Aprenentatge de les altres llengües curriculars

La llengua castellana s'introdueix a nivell oral al segon curs d'educació infantil.
La llengua anglesa s'introdueix a nivell oral al segon curs d'educació infantil.

B.7.3 Càlcul i problemes

Es continuaran aplicant els models de càlcul i resolució de problemes elaborats per la ZER a tots els cursos .Models que ens ajudaran a millorar les competències en l'àmbit matemàtic .

És necessari diversificar les formes de treballar des del càlcul exacte (mental, escrit, amb calculadora) al càlcul aproximat (estimacions de dades, aproximacions, temptejos) i al càlcul en situacions contextualitzades.

A l'educació infantil cal iniciar el càlcul de forma sistemàtica en sessions curtes.

En relació a la resolució de problemes és bàsic incentivar la lectura comprensiva, expressió oral, escrita i gràfica que permet la traducció de l'enunciat, planificar l'estratègia, aplicar-la i comprovar el resultat.

B.7.4 Competències Bàsiques

A l'educació primària és important que els/les alumnes adquireixin un bon nivell de comprensió lectora, d'expressió oral i escrita, d'agilitat en el càlcul i en la resolució de problemes i d'autonomia en l'aprenentatge. Cal potenciar, doncs aquestes competències bàsiques.

B.7.5 Pla d'actuació per a l'alumnat de nacionalitat estrangera

Per atendre a l'alumnat no nacional que s'incorpora al sistema educatiu de Catalunya amb desconeixement de la Llengua Catalana i de la Llengua Castellana s'ha elaborat el Pla d'Acollida per aquests alumnes. Cal incorporar els alumnes nous vinguts al curs que els correspongui per edat, però, tenir present també el nivell de coneixements i així poder adaptar-los a nivells inferiors -fins dos- si cal, sempre informant a Inspecció.

B.7.6. Ensenyament de la Religió

L'Àrea curricular de Religió és d'oferta obligatòria per part dels Centres. Tanmateix, té caràcter optatiu per part dels alumnes (cal entendre que la decisió correspon als pares, mares o tutors dels alumnes, puix els alumnes són menors d'edat).La manifestació de l'opció per a l'Educació de la Religió és totalment voluntària; i, en cas que els pares, mares o tutors no l'emetin s'ha d'interpretar que el que volen per als llurs fills o tutelats són les "Educacions alternatives". Pares, mares o tutors poden modificar l'opció referent a Religió, abans de l'inici de cada curs. Aquesta declaració de voluntat pot determinar-se que s'efectuï per escrit.


B.7.7 Distribució de l'horari per cicles i àrees, segons el Departament d' Ensenyament.

La LOE (Decret 142/2007, de 26 de juny).

HORARIS MÍNIMS

" Per al Cicle Inicial de l'Educació Primària.( 2on, 4art i 6è)

Llengua i literatura catalana: 245 hores.
Llengua i literatura castellana: 245 hores.
Llengua estrangera: 70 hores.
Coneixement del medi natural, social i cultural: 140 hores.
Educació artística: 70 hores.
Educació física: 105 hores.
Matemàtiques: 175 hores.
Religió (voluntària): 105 hores.
Esbarjo: 175 hores.

" Per al Cicle Mitjà de l´Educació Primària:

Llengua i literatura catalana: 210 hores.
Llengua i literatura castellana: 210 hores.
Llengua estrangera: 105 hores.
Coneixement del medi natural, social i cultural: 175 hores.
Educació artística: 105 hores.
Educació física: 70 hores.
Matemàtiques: 175 hores.
Religió (voluntària): 105 hores.
Esbarjo: 175 hores.

" Per al Cicle Superior de l´Educació Primària:

Llengua i literatura catalana: 210 hores.
Llengua i literatura castellana: 210 hores
Llengua estrangera: 140 hores
Coneixement del medi natural, social i cultural: 140 hores
Educació artística: música: 70 hores
Educació artística: plàstica: 70 hores
Educació física: 70 hores
Matemàtiques: 175 hores
Religió (voluntària): 105 hores
Educació per a la ciutadania: 35 hores
Esbarjo: 175 hores

B.8 DE LA COL·LABORACIÓ I PARTICIPACIÓ DELS SECTORS DE LA COMUNITAT ESCOLAR

B.8.2 L'Associació de Mares i Pares d'Alumnes .

Cada escola té la seva Ampa . L' Ampa organitza durant els curs activitats extraescolars a cada centre : col·labora en l' adquisició de material, subvenciona part de sortides , col·labora en festes com Nadal i Carnaval…
En alguna escola col·labora en activitats dins d' horari escolar .

B.9 DE LA PROJECCIÓ EXTERNA I ATENCIÓ A L'USUARI

B.9.1 Participació en premis i concursos

Els alumnes de la Zer participen en diversos concursos i activitats com : Save the Children ,Arròs Montsià, Fertiberia , Once .

B.9.4 Referents a les relacions amb institucions públiques

Els Ajuntaments col·laboren econòmicament en algunes activitats organitzades per la ZER com la Trobada Pedagògica. També organitzen en horari escolar altres activitats com la Fira de la màgia de Montgai .
En alguna escola l' Ajuntament organitza el Concurs Literari de Sant Jordi .
Els Consells Comarcals gestionen el transport i el menjador escolar de les escoles .


B.10 ALTRES ASPECTES

B.10.1 Referents a seguretat, higiene i salut

Totes les escoles segueixen criteris de seguretat, higiene i salut amb els alumnes i mestres .
En alguna escola s' ofereix , des del CAP tallers d' alimentació saludable .

B.10.2 Referent a absències i retards.

Es porta un control diari de les absències i retards d' alumnes i s' informa trimestralment , mitjançant un aplicatiu, al Departament d' Ensenyament .
Hi ha un control d' absències no justificades del professorat i s' informa al Departament mensualment .

B.10.3 Referents a activitats de formació permanenent del professorat

Aquest curs realitzarem dins del Pla de formació interna de centres el curs de formació : Escriure a l' escola : parlar per escriure.
Els mestres adscrits a la Z.E.R. realitzen cursos, seminaris o assessoraments de diversa tipologia.
Tanmateix l'equip directiu assisteix als cursos que com a tal li corresponen (Curs d'avaluació i altres informacions…).

B.10.4 Referents al Pla d'emergència del centre .

Cada Escola té un Pla d' Emergència de Centre que es actualitzat i revisat , quan és necessari , pel Coordinador de Riscos Laborals .
Una vegada a l' any, preferenment al primer trimestre, organitzitza un simulacre d' evacuació de centre . El resultat s' envia al Departament .

C. PLANIFICACIÓ DE LES REUNIONS DELS ÒRGANS COL·LEGIATS : CLAUSTRES, EQUIP DIRECTIU I CONSELL ESCOLAR DE ZER

Els mestres estan obligats a assistir als claustres i a les reunions de coordinació degudament convocades pel director.
Les faltes d'assistència són justificades quan: hi ha llicència concedida per matrimoni, malaltia, funcions sindicals, estudis o assumptes propis.

C.1. CLAUSTRES: Una reunió mensual, els dimecres de 17:30 a 19:30 hores.

Relació de claustres i coordinacions que tindran lloc el curs 2014-2015:

" 5 de setembre de 2014
" 29 d'octubre de 2014
" 26 de novembre de 2014
" 17 de desembre de 2014
" 21 de gener del 2015
" 18 de febrer del 2015
" 18 de març de 2015
" 29 d'abril de 2015
" 27 de maig del 2015
" 29 de juny de 2015

Coordinacions:

" 29 d'octubre de 2014
" 12 de novembre de 2014
" 10 de desembre de 2014
" 14 de gener de 2015
" 11 de febrer del 2015
" 11 de març de 2015
" 15 d' abril de 2015
" 06 de maig de 2015
" 20 de maig de 2015

C.2. EQUIP DIRECTIU:

Es reunirà de forma habitual tots els dimecres de 9 h a 13 h.

El Consell de Direcció es reunirà dues vegades al trimestre a La Sentiu de Sió de forma preceptiva . Els membres del Consell estaran en contacte directe sempre que les circumstàncies ho requereixin per temes de coordinació de ZER

C.3. CONSELL ESCOLAR DE ZER:

Relació de Consells Escol ars que tindran lloc el curs 2014-2015:
" 29 d'octubre de 2014
" 18 de febrer de 2015
" 29 de juny de 2015

D. PERMISOS I LLICÈNCIES

Els permisos es concedeixen per les causes següents:
a) En els supòsits de naixement i d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu d'un o una menor, cinc dies.
b) b) Per trasllat de domicili (sense canvi de localitat, 1 dia; amb canvi, fins a 4 dies).
c) Per exàmens finals en centres oficials, un dia, i per a altres proves definitives
d'avaluació, alliberadores de matèria, en els esmentats centres, el temps indispensable per a fer-les.
d) Pel compliment d'un deure inexcusable de caràcter públic o personal (la causa ha de justificar-se per escrit, i el temps de permís serà l'indispensable per al compliment del deure).
e) Per raó de matrimoni d'un familiar fins al segon grau d'afinitat o consanguinitat, el temps indispensable per a assistir-hi.
f) Per fer exàmens prenatals i tècniques de preparació al part.
g) Per assistir a activitats de formació del Departament d'Educació, quan així ho disposi el director o la directora dels Serveis territorials corresponent. Això inclou la possibilitat d'assistència a jornades de formació durant un matí, dins l'horari lectiu.
h) Als funcionaris amb fills discapacitats se'ls pot concedir un permís retribuït per assistir a reunions de coordinació ordinària amb finalitats psicopedagògiques amb el centre d'educació especial o d'atenció precoç on rebi tractament el fill o filla, o bé per acompanyar-lo si ha de rebre suport addicional en l'àmbit sanitari. Així mateix, el funcionari pot gaudir de dues hores de flexibilitat horària diària que li permeti conciliar els horaris dels centres d'educació especial, o altres centres on el fill o filla discapacitat rebi atenció amb els horaris del propi lloc de treball, tenint en compte la situació del domicili familiar.
i) Per la mort, l'accident, la malaltia greu o l'hospitalització d'un o una familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat, dos dies si el succés es produeix a la mateixa localitat i fins a quatre dies si és en una altra localitat.
j) En els casos de naixement de fills prematurs o que, per qualsevol motiu, aquests hagin de romandre hospitalitzats després del part, la funcionària o funcionari té dret a absentar-se del lloc de treball fins a un màxim de tres hores
diàries, amb la percepció de les retribucions íntegres.
k) Maternitat / paternitat
Els permisos seran concedits pel director o la directora del centre. S'haurà de sol·licitar prèviament en els casos b), c), d), e), f) i g). En el cas que el deure de caràcter personal esmentat al punt d) pugui entendre's de força major sense possibilitat de ser sol·licitat prèviament, el director o directora podrà qualificar-lo com a tal, ateses les raons que, amb posterioritat, es presentin per escrit. Els permisos fins a 9 dies l'any previstos al segon punt de l'article 96 del Text únic de la Llei de la funció pública de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, en el cas dels funcionaris docents, es consideren inclosos en aquells dies dels períodes de vacances escolars en els quals no és exigida la seva presència al centre (Nadal, Setmana Santa, juliol), ja que durant el període lectiu no es pot garantir que "s'assumirà sense dany per a terceres persones o per a la mateixa organització les tasques del funcionari o funcionària al qual es concedeix el permís", condició a la qual la Llei indicada subordina la concessió del permís. Segons es preveu a l'Acord del Govern de la Generalitat de Catalunya en relació a les condicions de treball dels mestres en l'àmbit de la Mesa sectorial de negociació del personal docent d'Educació pública no universitari de la Generalitat de Catalunya de 18 de desembre de 2001 es cobreixen amb personal substitut, des del primer dia, les baixes per llicència de malaltia així com les altres llicències o permisos de quatre a més dies de durada corresponents als mestres que imparteix l'educació infantil i primària. Els altres permisos i llicències de curta durada i, les baixes en tant no s'hagi incorporat el personal substitut, hauran de ser ateses amb el mestre de la pròpia plantilla i estar previst en l'organització horària dels centres.
Reduccions de jornada
Els funcionaris amb un fill o filla de menys de nou mesos tenen dret a un permís d'una hora diària d'absència del treball per lactància, d'acord amb el que estableix l'article 97 del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic de diversos textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública.
El personal docent pot sol·licitar reducció de jornada pels motius següents, d'acord amb el que disposa l'article 97 del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre:
a) Per guarda legal d'un infant menor de sis anys. La reducció que es pot sol·licitar és d'un terç o de la meitat de la jornada amb una percepció del 80% o del 60% de la retribució íntegra, respectivament.
- En el supòsit de reducció d'un terç de la jornada de treball i fins que l'infant tingui un any com a màxim es percebrà el 100% de les retribucions.
- En el cas d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu d'un infant menor de 3 anys, es té dret a la reducció d'un terç amb el 100% de retribucions durant setze setmanes, comptades a partir de la finalització del permís per adopció o acolliment.
b) Per guarda legal d'una persona disminuïda física, psíquica o sensorial que no fa cap activitat retribuïda. Es té dret a una reducció d'un terç o de la meitat de la jornada de treball amb una percepció del 80% o del 60% de la retribució íntegra, respectivament.
c) Per tenir a càrrec directe un familiar, fins el segon grau de consanguinitat o afinitat, amb una incapacitat o disminució reconeguda de més del 65%. Es té dret a una reducció d'un terç o de la meitat de la jornada de treball amb una percepció del 80% o del 60% de la retribució íntegra, respectivament.
d) Per incapacitat física, psíquica o sensorial d'un familiar fins el primer grau de consanguinitat o afinitat, amb la reducció proporcional de retribucions.
Aquestes reduccions de jornada són incompatibles amb el desenvolupament de qualsevol activitat econòmica retribuïda o no retribuïda durant la jornada objecte de la reducció

 


12. DISTRIBUCIÓ DELS MESTRES TUTORS I DELS ALUMNES PER ESCOLES I NIVELLS

 

13. HORARI D'ALUMNES DE LES DIFERENTS ESCOLES MATI TARDA


* CUBELLS 8.30 a 13 h 15 a 16.30 h
* MONTGAI 9 a 13 h 15 a 17 h
* LA SENTIU DE SIÓ 9 a 13 h 15 a 17 h
* VILANOVA DE MEIÀ 8.30 a 12.30 h 14.30 a 16.30 h

L'hora d'exclusiva es realitzarà en la jornada matinal després de l'horari dels alumnes.


14. ADRECES DE LA ZER


* MARE DE DÉU DEL PUIG DE MEIÀ 973.415.084
c5005053@xtec.cat
C/ RAVAL S/N
C.P. 25735 VILANOVA DE MEIÀ

CARME ROIG FREIXES
M. TERESA SABANÉS SOLÉ
ANNA DOMINGO VERDENY


* MARE DE DÉU DE LA GUARDIOLA 973.424.100
c5000675@xtec.cat
C/ VERGE DE LA GUARDIOLA S/N
C.P. 25617 LA SENTIU DE SIÓ

MERITXELL CAPDEVILA ESTRADA
MIGUEL LANASPA SERRANO

* SOL NAIXENT 973.459.180
c5001436@xtec.cat
C/ ESCOLES S/N
C.P. 25737 CUBELLS

ANDREU SERRA OROMÍ
MERITXELL MONELL CAMARASA
ALEXIS PINTÓ SUBIRADA


* LA COLOMINA 973.430.131
c5003241@xtec.cat

AVDA. GENERALITAT, 21 MONTGAI
C.P. 25616 MONTGAI

ESTER GILI BARTRAL
SUSANNA SANTAMARIA RECASENS
MERCÈ BRESCÓ BAIGES

* ZER EL ROMANÍ 973.430.299
c5008078@xtec.cat

Mestres itinerants:
ANAÏS PONS MITJANS
CARME GARROFE MORROS
RUBÉN BESORA ORÓ
JUDIT SORRIBES LÓPEZ

Mestres de l'àrea de religió de la ZER:
Dolors Agustí (Montgai)
Gemma Fons (Vilanova de Meià)
Isidre Charles Armengol (La Sentiu i Cubells)

PSICOPEDAGOGA EAP: Anna Bosch