Generalitat de Catalunya Departament d'Ensenyament CEIP  Miquel Granell Sebastià Juan Arbó, 121 Telèfon: 977 70 19 49 43870AMPOSTA

Àrea
Coneixement del Medi Natural i Social
Nivell
Primer
Trimestre
Primer, segon i tercer

PRIMER TRIMESTRE

Unitat 1

EL NOSTRE COS

Projecte d'activitats per utilitzar a l'aula d'acollida sobre les parts del cos humà, identificació d'aquestes parts i escriptura de les parts més importants.

Els alumnes podran gaudir d'una bona estona variant els trets d'una cara.

El nostre cos

Mil cares

Masque

Unitat 2

QUÈ MENGEM?

Projecte de divuit activitats dividides en tres parts per a treballar la lectoescriptura d'algunes fruites prèviament treballades a l'aula. Trobem activitats de memòria, d'escriure, d'omplir... Els noms de les fruites treballades són: plàtan, kiwi, margrana, llimona, taronja i coco.

Aquest material forma part d'una extensa col·lecció d'activitats que cobreixen tot el currículum de l'àrea de coneixement del medi social i natural per als tres cicles d'educació primària. El primer conjunt d'activitats, adreçades al cicle incial de primària, conté 14 unitats. Aquest és el n.8.

Les fruites 2

Els aliments

Unitat 3

TENIM CINC SENTITS

Aquest és un projecte pensat per facilitar el treball dels sentits a l'educació infantil.
El fil conductor és un personatge de ficció, en Sàlix, que introdueix cada sentit i proposa unes activitats. El projecte consta de 5 apartats un per cadascún dels sentits.
Sàlix i els sentits

Unitat 4

EL DIA I LA NIT

Aquest material forma part d'una extensa col·lecció d'activitats que cobreixen tot el currículum de l'àrea de coneixement del medi social i natural per als tres cicles d'educació primària. El primer conjunt d'activitats, adreçades al cicle incial de primària, conté 14 unitats. Aquest és el n.2. El pas del temps

La castanyada

Nadal

SEGON TRIMESTRE

Unitat 5

VIVIM EN FAMÍLIA

Ejercicios de lengua sobre los parentescos y relaciones familiares. La família

Unitat 6

ON VIVIM?

Aquest material forma part d'una extensa col·lecció d'activitats que cobreixen tot el currículum de l'àrea de coneixement del medi social i natural per als tres cicles d'educació primària. El primer conjunt d'activitats, adreçades al cicle incial de primària, conté 14 unitats. Aquesta és la primera.

La casa

Unitat 7

ELS CARRERS

Superficialment tothom sap què és un carrer, però pocs han reflexionat sobre quina és la seva essència. Per tant, no es pretén ensenyar allò que és prou obvi, sinó esbrinar d'una manera senzilla els elements bàsics que configuren un carrer i el seu entorn. El carrer

Unitat 8

LES FEINES

La vida quotidiana i les principals feines al camp a partir d'un jove pagès d'Osona. Les feines en una explotació familiar. L'explotació de terres i animals. La feina i la imatge del pagès. El futur del sector. Les organitzacions de pagesos. Missatge als futurs joves pagesos.

Paquet d'activitats sobre els bombes: com vesteixen, quines eines fan servir, quins vehicles, com s'escriu bombers i quins números hi ha en el telèfon d'emergències.
Inclou jocs, trencaclosques, una cançó i la sirena del cotxe dels bombers entre d'altres coses.

Aprenem amb els oficis és una aplicació que conté un total de 28 activitats diverses (jocs de memòria, sopes de lletres, trencaclosques, endevinalles, associacions, activitats de text...). Totes aquestes activitats estan relacionades amb el món dels oficis i van destinades a alumnes de cicle inicial de primària.

El pagès

Els bombers

Aprenem els oficis

Carnaval

TERCER TRIMESTRE

Unitat 9

ELS ANIMALS

Aquest material forma part d'una extensa col·lecció d'activitats que cobreixen tot el currículum de l'àrea de coneixement del medi social i natural per als tres cicles d'educació primària. El primer conjunt d'activitats, adreçades al cicle incial de primària, conté 14 unitats. Aquest és el n.13.

Els animals

Unitat 10

CONEGUEM LES PLANTES

Aquest material forma part d'una extensa col·lecció d'activitats que cobreixen tot el currículum de l'àrea de coneixement del medi social i natural per als tres cicles d'educació primària. El primer conjunt d'activitats, adreçades al cicle incial de primària, conté 14 unitats. Aquest és el n.12. Les plantes