CASTANYADA 2003

Com cada any la nostra escola es prepara per l'arribada de la tardor decorant l'entrada amb motius propis d'aquesta època de l'any.
Aquest curs l'arbre de l'entrada s'ha vist ple de castanyes i de fulles grogues i marrons realitzades pels alumnes d'Educació Infantil i Cicle Inicial.

castanyera

També hem fet una exposició i un mural de fulles de diferents arbres (que han portat alumnes de l'escola) que ens han permès conèixer millor els arbres que tenim a prop.

mural tardor

I tots els nens i nenes, dels més petits als més grans, han col·laborat en la confecció d'un gran mural de fruits de la tardor utilitzant, cada classe, diferents tècniques plàstiques.
El resultat de combinar els diferents fruits (figues, castanyes, avellanes, magranes, raïms...) amb pintures, papers, colors... ha donat lloc a un mural fantàstic.

mural tardor

I el dia 31 d'octubre hem celebrat... LA CASTANYADA!!!

Al matí, els alumnes de 6è, vestits de castanyers i castanyeres, han passat per totes les classes a recollir les castanyes que al migdia han torrat i han posat en les paperines que ells mateixos han fet.
A la tarda, tot i que el temps amenaçava pluja, hem sortit tots al pati i hem celebrat conjuntament la festa. Els "castanyers i castanyeres" de 6è. han repartit les castanyes.
Hem fet una gran rotllana i tots a menjar!
Què bones estaven les castanyes torrades i calentetes!
Després, amb la panxa ben plena, hem cantat tots junts: "El Marrameu", "La Castanya", "La castanyera" i "Per tot sants".
I en acabar de cantar, a ballar!

Curs per curs, els nens han anat sortint al mig de la pista a ballar les diferents danses que s'havien preparat a les classes de músic
Les danses que han ballat han sigut:
P3 - "Olles, olles"
P4 - "El bedriol"
P5 - "Joc rítmic"
1r. - "El petit vailet"
2n. - "El ball de la civada"
3r. - "El Patatuf"
4t. - "El ball de Sant Ferriol"
5è. - "Ball de bastons"
6è. - "La castanyera"
Ha sigut un dia molt divertit!

Tornar a Festes