OBRES D'EN PERE CASSELLES A REUS

Casa Grau

Exemple representatiu del modernisme floral. Totes les obertures estan englobades dins d'arcs circulars amb decoració vegetal. A la part superior, l'obertura està emmarcada en una motllura que configura els braços d'una creu grega.

Casa Homdedéu

Façana amb formes i elements gòtics, els més evidents són al primer pis, a la tribuna central, la barana de pedra i les finestres geminades. El coronament és una gran barbacana amb arcs ogivals que accentua la visió medievalista de l'edifici.

Casa Iglesias

L'àmplia façana, de 24 metres, està decorada amb motius florals i vegetals molt diversos, que es concentren al voltant de les obertures. Les portes de fusta són originals de l'època..

Casa Lagunas

Destaca per la diversitat de materials i tècniques emprats per a la construcció d'una façana reduïda. L'ornamentació barreja motius florals i geomètrics amb ceràmica de Manises, del que en resulta una exuberant combinació de colors.

Casa Munné

L'element característic és el mirador cantoner de planta poligonal i estructura de ferro i vidre, que arrenca des d'una columna amb capitell floral, així com l'interessant treball decoratiu del coronament, que combina motius geomètrics i vegetals.

Casa Punyed

En aquesta casa destaca el caire neogòtic, present tant als elements arquitectònics com als ornamentals, ben palès als claustres de la balconada del primer pis i a tots els arcs. Un tret que caracteritza aquesta casa és la presència d'una sèrie de rostres i cares grotesques al primer pis. A les mènsules del tercer, apareixen fesomies d'un rei cristià, un àrab i un xinès, entre d'altres.

Casa Querol

Destaca la combinació d'estils, tant pel que fa a les solucions arquitectòniques com als elements ornamentals. El balcó del primer pis és d'inspiració medievalista, mentre que el segon, més clàssic, segueix tendències gòtiques.

Casa Sagarra

Exemple de la imaginació desbordada del modernisme: animals fantàstics i exòtics i gran diversitat de temes florals i vegetals.Tots els ornaments ens recorden, morfològicament, l'estil francobelga.

Casa Sardà

Edifici que combina elements d'inspiració gòtica i islàmica. Destaquen les finestres del pis superior, que són d'arc trevolat i recorden formes arabesques.

Escola de Prat de la Riba

Edifici escolar que en l'actualitat continua mantenint l'activitat per a la qual va ser projectat. De profusa i artística decoració, amb pedra de la zona i maó de Reus, la coberta està realitzada amb teules àrabs, i les que són vidriades s'utilitzen per a l'ornamentació, seguint la línia potenciada per Lluís Domènech i Montaner.

Destaquen els plafons ceràmics de Francesc Labarta, col·laborador de Domènech i Montaner en altres obres modernistes, com l'Institut Pere Mata de Reus i l'Hospital de Sant Pau de Barcelona. Labarta decorà els quatre plafons principals, més grans, en tons blaus, per als quals escollí motius religiosos de la vida de Jesús, que fan referència a la infantesa, combinats sempre amb els típics elements vegetals del modernisme.

Escorxador

Antic escorxador de la ciutat. La planta baixa, en forma de nau semicircular, s'estructura en parets perimetrals de càrrega i pilars de fosa i encavallades metàl·liques, seguint els principis funcionalistes de l'època. Un primer pis amb dependències administratives configura la façana principal. Altres accessos permetien el moviment i transport del bestiar dintre del recinte. Actualment, és la seu de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).