L'edifici té una excel.lent situació
a la part alta de la vila, a prop del centre urbà, i ocupa actualment
una illa de cases. En el moment de la seva construcció i fins
als anys seixanta, en que es van aixecar les cases del davant, gaudia
d'una magnífica vista panoràmica de la població
i de tota la seva façana marítima, al trobar-se orientada
la casa al migdia.

|
L'element arquitectònic,
que sens dubte sobresurt i ofereix la mes immediata imatge de l'edifici,
és l'accés principal per les persones, el millor relacionat
amb l'eix principal de simetria de la casa, - considerada l'expressió
d'ordre perfecte - que s'obre al carrer Alt de Sant Pere, al bell
mig del talús de setanta-set metres de llarg i tres d'alçada. |
  |
|
|
 |
Les circumstàncies de terreny fan
més fàcil l'entrada de vehicles per la porta lateral
del carrer Gibert. |
|
La notable reixa
de forja de ferro feta a la foneria de Francisco Vila de Reus, probablement
de la mateix factura que la del "Balcó del mediterrani"
de Tarragona, muntada al damunt d' un alt mur de pedra peraltat
i ben acabat, salva el pla de la construcció i el carrer.
Aquest element li confereix l'edifici i l'espai que l'envolta una
sensació de solidesa, amb la tendència a voler monumentalitzar
i ressaltar el seu valor, conferint al recinte interior una personalitat
pròpia, alhora que li garanteix la delimitació privada
i segura respecte al món exterior. |


|
|
 |
|
L'accés a l'espai
interior del tancat, des del carrer alt de Sant Pere, es fa pujant
unes primeres escales de disseny modernista
en forma de palmera, per arribar a la porta principal
oberta al mur i emmarcada entre dos pilars rematats amb un fanal
cada u.
|
|
La porta és de dues
fulles dobles i està feta de ferro igual com la tanca, amb
una arcada superior que té les inicials entrellaçades
"A" i "R" del fundador. |
|
 |
|

|
|
Un cop travessada, s'obre
a dues escalinates laterals que condueixen al pla de la casa.
Tot el reixat de ferro, per la part interior, té continuïtat
amb un banc de pedra, formant un mateix conjunt. |
|

|
|
|