Colònies Escolars

Es realitzen el segon curs de cada Cicle de Primària, és a dir a segon, quart i sisè. Aquestes estades es porten a terme en albergs de la Generalitat , en Camps d'Aprenentatge del Departament d'Educació o a la granja escola de Santa Maria de Palautordera. La seva finalitat és potenciar la interrelació del grup classe i l'adquisició de coneixements a través d'activitats específiques.

Coma-Ruga

Juneda i Santa Maria de Palautordera

Olot

L'Espluga de Francolí

L'Escala

Quan els alumnes de segon no van de colònies a l'Espluga de Francolí ho fan a Coma-Ruga :
Els objectius específics del programa d'activitats que es portà a terme són:
El món marí: Examinar la vida microscòpica en l'aigua del mar Recollida i classificació de petxines
Visita aquari marí Tallers
Viu el teatre: - Visita a la Casa- Museu d'Angel Guimerà ( El Vendrell ) Taller de teatre.

Recollida i classificació de petxines

Observació de la vida microscòpica

Quart Curs de Primària: Camp d'Aprenentatge Granja Escola " Les Obagues" de Juneda (Lleida) al novembre

L'alberg està situat en una masia- granja a Juneda ( Lleida). Els objectius específics del programa d'activitats que es portarà a terme són: conèixer, participar i experimentar al voltant de la granja, l'hort i el viver El forn de pa (amb l'elaboració diària, del pa, coques i galetes). La transformació dels aliments (producció de conserves vegetals, elaboració de mantega, iogurt i formatge fresc i preparació de llonganisses i hamburgueses). Les abelles i la mel Descoberta del món rural.

M,m,m... que bona la mel!!!

La llet a Juneda és supernatural

I el menjar no pot ser millor

Santa Maria de Palautordera

Prendre contacte amb la natura i amb les tasques d’una granja i el conreu d’un hort. Treballar la terra i conèixer les plantes de temporada. Estudi del caval i equitació. Estudi dels animals de granja. Itinerari de natura. Esports d’aventura.

Sisè de Primària:Alberg de la Generalitat "Torre Malagrida" Olot (Garrotxa)  novembre o març

Els objectius específics del programa d'activitats que es portarà a terme són:Visita guiada al poble medieval de Besalú Excursió als volcans Croscat i Sta. Margarida Visita al Casal del volcans Excursió a la Fageda d'En Jordà Visita guiada al Museu Comarcal de la Garrotxa

Al volcà del Croscat, a prop d'Olot

A la Fageda d'En Jordà

Segon de Primària: Alberg de la Generalitat " Jaume I" a les Masies de Poblet ( L'Espluga de Francolí).:

El programa d'activitats consta de la realització de visites guiades i de la realització de tallers experimentals.
Visites: de la cova subterrània mes gran de Catalunya (La cova Font Major ), del museu de la vida rural, d'una fàbrica de galetes, així com dels voltants del monestir. Tallers experimentals: Depurem l'aiguaCanviem de color.

Intentant montar una cabana

Al Monestir de Poblet

Sisè de Primària: L'alternativa a les colònies d'Olot ha estat alguns anys, anar a la zona dels aiguamolls de l'Ampurdà i visitar les runes d'Empúries

Aiguamolls de l'Empurdà