L'HORT ESCOLAR

OBJECTIUS

- Apropar-se de manera senzilla i activa a la terra.
- Saber diferenciar l'hort dels altres conreus.
- Veure la preparació del terreny.
- Conèixer les tècniques de conreu, els diferents cultius segons el tipus de sòl, els paràsits, les males herbes i les eines adients segons les feines.
- Valorar l'aprofitament dels productes de l'hort.

ACTIVITATS A DESENVOLUPAR:

- Observació viva i directa de l'hort tot i aprenent quins són els diferents tipus de cultius.
- Participar en el conreu de l'hort tenint cura de on es cultiva el camp i de quines són les atencions específiques de cada planta.
- Utilitzar les eines adequades per realitzar les feines típiques de l'hort: la preparació de la terra la disposició del plantes, el rec, la recol·lecció, la rotació de cultius...
- Elaboració d'un quadern per avaluar i tenir constància dels coneixements adquirits al taller.

EL TEMPS

Cada matí els alumnes de sisè de Primària van a la caseta meteorològica i prenen les dades del dia anterior: temperatura màxima, mínima, pressió, vent, etc. i després ho apunten a l'entrada de l'escola, per a que estigui a disposició de tothom.

Els monitors de l'hort són dels que tenen més interès en veure-ho