Coincidint que el dia 30 de gener (mort de Gandhi) és el dia Mundial de la Pau, cada curs, portem a terme,  una setmana intercultural a la nostra escola .

Durant aquests dies  passen per l'escola diferents grups de diversos països del món fent tallers i espectacles de Brasil, Costa d'Ivori, Marroc, Veneçuela, Senegal, República Dominicana,Argentina , Senegal i des de fa dos anys de la zona d’Asia

A més a més es realitzen a les classes diferents activitats com són projeccions de pel·lícules, realització de fitxes, jocs, cançons, contes, i així com treballs sobre el tema intercultural i la pau al món.

Les famílies de les nenes i els nens porten diversos materials a l'escola (monedes, llibres, vestits, instruments musicals,postals, etc ) de les seves regions i països de procedència. Amb tot això, es fan  exposicions  que són motiu de posteriors treballs a classe.

La composició sociocultural de la nostra societat i de la nostra escola, és cada cop més diversa i, atesa la situació multicultural actual, hauria de fer que mestres, pares i alumnes ens procuressim informació cultural de les diverses minories amb què hi convivim.

Vivim en un sol món, plural, divers, interdependent i ho fem en convivència amb els altres; per tant, acceptem, el fet diferencial i practiquem el diàleg i la tolerància que ens porten a acceptar aquest pluralisme tan enriquidor.

Tornar a la pàgina anterior