SORTIDES 

Vilanova de Prades

P4  Pàrvuls

1 dia

Vilanova de Prades

P5 Pàrvuls

1 dia

Museu de la Ciència

Parc Güell

1er. Primària

1 dia

Castell Escornalbou

3er.Primària

1 dia

Deixalleria

Centcelles

  Primària

 

Sortides per la Vila

 

Ed. Infantil

matí

ZOO

1er.Primària

1 dia

La Riba

Museu Ferrocarril

4art Primària

2on Primària

1 dia

1 dia

Mas Baget

1er.Primària

1 dia

ZOO

3er. Primària

1 dia

Granja El Catllar

P-3

1 dia

 

Aqualeón

P-4

1 dia

Delta de l'Ebre

5è. Primària

1 dia

Parc Samà

 

Ed. Infantil

1 dia

 

 

 

Altres sortides:

Els alumnes de 5è aniran al Poblat Ibèric de Calafell

Els alumnes de 4art aniran al castell de Miravet

Els alumnes de sisè aniran a l'Immax i l'Aquari

 

 

 

ZOO

Les Visites Comentades es componen d'una introducció teòrica impartida per l'educador del Zoo, il·lustrada amb diapositives i/o materials provinents dels animals, i un recorregut per les instal·lacions del Parc Zoològic on, davant dels animals, s'explica als alumnes el que van veient. Durant el recorregut tenen l'oportunitat de veure algunes instal·lacions interiors, no accessibles al públic en general.

Els tallers es caracteritzen per una participació molt activa dels alumnes i perquè el treball es fa en aules especialment equipades, on els alumnes han de manipular i/o observar diferents tipus de materials.

 

 

 

MUSEU DE LA CIÈNCIA

El Click dels nens

El Clik pretén introduir els més petits en el fascinant món de la ciència, rodejant-los de mòduls interactius que transformen els instruments i els conceptes científics en jocs apassionants. Al voltant de quatre eixos temàtics: el cos, la matèria, el moviment i la comunicació), al Clik, nens i nenes experimenten la força del vent dins un túnel, es pensen en unes balances que alhora son balancins, observen el seu entorn com ho faria una girafa o un ratolí, fan construccions amb imants, etc. Tot amb el propòsit de sorprendre'ls, estimular els seus sentits i la capacitat d'interrogació, de produir el " clik" que encengui la seva imaginació i la seva capacitat d'aprendre.

 

AL PARC GÜELL

El mateix dia que els/les alumnes de primer van al museu de la ciència aprofiten per anar a dinar al parc Güell.

Aquest curs encara s'ha aprofitat més perquè ho hem associat a l'any Gaudí

 

 

UN DIA PEL DELTA DE L'EBRE

Itinerari per tal de conèixer els tres ecosistemes més representatius del Delta. Els ambients litorals a la platja de la Marquesa, on s'incideix especialment en la vegetació. El riu a la desembocadura, per tal d'entendre la formació del Delta, Finalment la bassa a les llacunes de la Tancada i l'Encanyissada, on s'entra en contacte amb el món de les aus. La sortida està pensada com un primer contacte per part dels alumnes amb els ambients naturals del Delta, a aprofundir en cursos superiors.

EL CONREU DE L'ARRÒS

Activitat dedicada al conreu de l'arròs. Consta d'una visita al camp per tal de veure el funcionament de la xarxa de rec del Delta i les parts d'un arrossar, una visita a una cooperativa arrossera per conèixer tot el procés de manufacturació i un taller relacionat amb els subproductes de l'arròs.

 

MUSEU DEL FERROCARRIL

On es porta a terme una visita guiada pels diferents tipus de trens que han hagut al llarg de la història. Relacionem aquesta activitat amb el tema dels transports (Coneixement del medi)

 

AL GARDEN

Una visita per al petits que van a veure l'entorn i les activitats que es porten a terme a la Vila. Els agrada molt i a més a més sempre reben una torreta de regal. GRÀCIES!!!

 

 

 

VISITEM UN TALLER DE MOTOS

De la mateixa manera que l'anterior, aquesta és una visita per conèixer la Vila i les seves activitats: Els nens i les nenes fan preguntes, s'interessen per tot el que fa referència a l'activitat i abans i després ho treballen a classe.

GRÀCIES A MOTOS RICARD!!!

 

 

 

LA RIBA:ITINERARI DE NATURA

OBJECTIUS:

- Conèixer els elements típics del bosc mediterrani.
- Diferenciar l'arbre de l'arbust
- Estudiar la relació del clima amb la vegetació i el sòl
- Fer notar l'acció humana com a factor que modifica el paisatge.
- Potenciar el respecte vers el medi natural i les propietats pageses.
- Desenvolupar els sentits a través de les olors, la visualització dels colors, el tacte, l'oïda...

 

 

GRANJA NERI: EL CATLLAR

TALLER DELS ANIMALS DE GRANJA

OBJECTIUS

- Reconèixer els animals típics de granja, saber-ne dir les característiques principals i el nom del grup al qual pertanyen.
- Observar el seu comportament: accions que fan, sons que emeten, relacions que estableixen entre ells...
- Conèixer quina és la seva alimentació.
- Reforçar el respecte envers el món animal i valorar l'aprofitament que d'ell se'n deriva.

 

LA CASTANYADA A VILANOVA DE PRADES

D'on surten les castanyes? Si ho voleu saber aneu a Vilanova de Prades i els nostres monitors us acompanyaran i ho descobrireu. Aquesta sortida ens serveix per potenciar el respecte vers el medi natural.

 

AL PARC SAMÀ

Els petits realitzem una visita al parc acompanyats de les nostres senyoretes i d'algunes mares. Ens ho passem molt bé i veiem arbres i plantes "super-guays"

 

MAS BAGET (Alforja)

TALLER DELS ANIMALS DE GRANJA

OBJECTIUS

- Reconèixer els animals típics de granja, saber-ne dir les característiques principals i el nom del grup al qual pertanyen.
- Observar el seu comportament: accions que fan, sons que emeten, relacions que estableixen entre ells...
- Conèixer quina és la seva alimentació.
- Reforçar el respecte envers el món animal i valorar l'aprofitament que d'ell se'n deriva.

ACTIVITATS A DESENVOLUPAR:


- Observació de manera viva i directa dels animals de granja. Explicacions sobre la seva morfologia, conducta i reproducció. Estimulació a les aportacions dels alumnes.
- Alimentar els animals prèvia formació de petits grups que explicaran a la resta de companys i companyes la naturalesa dels diferents productes que els ofereixen.
- Tocar les bèsties per tal d'ofegar qualsevulla hostilitat que pugessin despertar. Adonar-se de la varietat de sensacions tàctils que provoquen.
- Plegar els ous, distingir-los i estudiar-ne l'aprofitament.
- Fer un quadren adequat al novell de l'alumne/-a per recopilar la informació donada i consolidar els objectius previstos.

 

 

CASTELL D'ESCORNALBOU

L'itinerari pretén donar a conèixer un espai , el Castell d'Escornalbou, així com la vegetació que l'envolta, centrant-nos en l'alzinar. En aquest itinerari, mitjançant un aprenentatge vivencial i dinàmic, els nens observaran la situació i estructura dels antics castells, Es un lloc ideal per tenir una visió de paisatge del Baix Camp en concret i del paisatge mediterrani en general, tant del relleu com dels nuclis de població, El fet que la carena de la serra de l'Argentera es dediqui actualment a l'aprofitament del vent per energia ens permet introduir el concepte d'energies renovables.

 

DEIXALLERIA DE CONSTANTI

Entre altres coses volem que els nostres alumnes vegin la deixalleria i acabin sabent el principi de les tres R

Reducció: generar menys deixalles
Reutilització: cercar aplicacions per usar novament els materials que es troben en les deixalles.
Reciclatge: transformar les deixalles en nous elements útils.


Vil·la Romana de Centcelles

Entre els segles I i II dC, es va construir a Centcelles una vil·la d'època altoimperial, de la qual només es conserva una part molt reduïda de la seva planta, que consisteix en un gran espai delimitat per murs en què es van localitzar recipients o dolia per a emmagatzemar productes agrícoles. A la segona meitat del segle III dC es realitzaren diverses reformes i s'ampliaren les estructures anteriors.
Les edificacions ara visibles en el jaciment corresponen fonamentalment a la part més monumental de la vil·la que va ser ideada i construïda a mitjan segle IV, en una data que encara discuteixen els investigadors del monument

 

AQUALEON (Albinyana)

Què millor manera que per acabar el curs, els petits anem a l'aqualeon on veiem gran quantitat d'animals... i en llibertat. Quina por!!!

Esperem poder anar també aquest curs???