|
ZOO
Les Visites Comentades es componen d'una
introducció teòrica impartida per l'educador del Zoo, il·lustrada amb
diapositives i/o materials provinents dels animals, i un recorregut per les instal·lacions
del Parc Zoològic on, davant dels animals, s'explica als alumnes el que van
veient. Durant el recorregut tenen l'oportunitat de veure algunes
instal·lacions interiors, no accessibles al públic en general.
Els tallers es caracteritzen per una
participació molt activa dels alumnes i perquè el treball es fa en aules
especialment equipades, on els alumnes han de manipular i/o observar
diferents tipus de materials.
|
|
|
|
MUSEU
DE LA CIÈNCIA
El
Click dels nens
El
Clik pretén introduir els més petits en el fascinant món de la ciència,
rodejant-los de mòduls interactius que transformen els instruments i els
conceptes científics en jocs apassionants. Al voltant de quatre eixos
temàtics: el cos, la matèria, el moviment i la comunicació), al Clik, nens i
nenes experimenten la força del vent dins un túnel, es pensen en unes
balances que alhora son balancins, observen el seu entorn com ho faria una
girafa o un ratolí, fan construccions amb imants, etc. Tot amb el propòsit de
sorprendre'ls, estimular els seus sentits i la capacitat d'interrogació, de
produir el " clik" que encengui la seva imaginació i la seva
capacitat d'aprendre.
|
|
AL PARC GÜELL
El mateix dia que els/les alumnes de primer
van al museu de la ciència aprofiten per anar a dinar al parc Güell.
Aquest curs encara s'ha aprofitat més
perquè ho hem associat a l'any Gaudí
|
|
|
UN DIA PEL DELTA DE L'EBRE
Itinerari per tal de conèixer els tres
ecosistemes més representatius del Delta. Els ambients litorals a la platja
de la Marquesa, on s'incideix especialment en la vegetació. El riu a la
desembocadura, per tal d'entendre la formació del Delta, Finalment la bassa a
les llacunes de la Tancada i l'Encanyissada, on s'entra en contacte amb el
món de les aus. La sortida està pensada com un primer contacte per part dels
alumnes amb els ambients naturals del Delta, a aprofundir en cursos
superiors.
EL CONREU DE L'ARRÒS
Activitat dedicada al conreu de l'arròs.
Consta d'una visita al camp per tal de veure el funcionament de la xarxa de
rec del Delta i les parts d'un arrossar, una visita a una cooperativa
arrossera per conèixer tot el procés de manufacturació i un taller relacionat
amb els subproductes de l'arròs.
|
|
|
|
MUSEU DEL FERROCARRIL
On es
porta a terme una visita guiada pels diferents tipus de trens que han hagut
al llarg de la història. Relacionem aquesta activitat amb el tema dels transports
(Coneixement del medi)
|
|
AL GARDEN
Una visita per al petits que van a veure
l'entorn i les activitats que es porten a terme a la Vila. Els agrada molt i
a més a més sempre reben una torreta de regal. GRÀCIES!!!
|
|
|
|
VISITEM UN TALLER DE MOTOS
De la
mateixa manera que l'anterior, aquesta és una visita per conèixer la Vila i les
seves activitats: Els nens i les nenes fan preguntes, s'interessen per tot el
que fa referència a l'activitat i abans i després ho treballen a classe.
GRÀCIES
A MOTOS RICARD!!!
|
|
LA RIBA:ITINERARI DE NATURA
OBJECTIUS:
- Conèixer els elements típics del bosc
mediterrani.
- Diferenciar l'arbre de l'arbust
- Estudiar la relació del clima amb la vegetació i el sòl
- Fer notar l'acció humana com a factor que modifica el paisatge.
- Potenciar el respecte vers el medi natural i les propietats pageses.
- Desenvolupar els sentits a través de les olors, la visualització dels
colors, el tacte, l'oïda...
|
|
|
|
GRANJA NERI: EL CATLLAR
TALLER
DELS ANIMALS DE GRANJA
OBJECTIUS
-
Reconèixer els animals típics de granja, saber-ne dir les característiques
principals i el nom del grup al qual pertanyen.
- Observar el seu comportament: accions que fan, sons que emeten, relacions
que estableixen entre ells...
- Conèixer quina és la seva alimentació.
- Reforçar el respecte envers el món animal i valorar l'aprofitament que
d'ell se'n deriva.
|
|
LA CASTANYADA A VILANOVA DE PRADES
D'on surten les castanyes? Si ho voleu
saber aneu a Vilanova de Prades i els nostres monitors us acompanyaran i ho
descobrireu. Aquesta sortida ens serveix per potenciar el respecte vers el
medi natural.
|
|
|
|
AL PARC SAMÀ
Els petits realitzem una visita al parc
acompanyats de les nostres senyoretes i d'algunes mares. Ens ho passem molt
bé i veiem arbres i plantes "super-guays"
|
|
MAS BAGET (Alforja)
TALLER DELS ANIMALS DE GRANJA
OBJECTIUS
- Reconèixer els animals típics de granja,
saber-ne dir les característiques principals i el nom del grup al qual
pertanyen.
- Observar el seu comportament: accions que fan, sons que emeten, relacions
que estableixen entre ells...
- Conèixer quina és la seva alimentació.
- Reforçar el respecte envers el món animal i valorar l'aprofitament que
d'ell se'n deriva.
ACTIVITATS A DESENVOLUPAR:
- Observació de manera viva i directa dels animals de granja. Explicacions
sobre la seva morfologia, conducta i reproducció. Estimulació a les
aportacions dels alumnes.
- Alimentar els animals prèvia formació de petits grups que explicaran a la
resta de companys i companyes la naturalesa dels diferents productes que els
ofereixen.
- Tocar les bèsties per tal d'ofegar qualsevulla hostilitat que pugessin
despertar. Adonar-se de la varietat de sensacions tàctils que provoquen.
- Plegar els ous, distingir-los i estudiar-ne l'aprofitament.
- Fer un quadren adequat al novell de l'alumne/-a per recopilar la informació
donada i consolidar els objectius previstos.
|
|
|
|
CASTELL D'ESCORNALBOU
L'itinerari
pretén donar a conèixer un espai , el Castell d'Escornalbou, així com la vegetació
que l'envolta, centrant-nos en l'alzinar. En aquest itinerari, mitjançant un
aprenentatge vivencial i dinàmic, els nens observaran la situació i
estructura dels antics castells, Es un lloc ideal per tenir una visió de
paisatge del Baix Camp en concret i del paisatge mediterrani en general, tant
del relleu com dels nuclis de població, El fet que la carena de la serra de
l'Argentera es dediqui actualment a l'aprofitament del vent per energia ens
permet introduir el concepte d'energies renovables.
|
|
|
DEIXALLERIA
DE CONSTANTI
Entre altres
coses volem que els nostres alumnes vegin la deixalleria i acabin sabent el principi
de les tres R
Reducció:
generar menys deixalles
Reutilització: cercar aplicacions per usar novament els materials que es
troben en les deixalles.
Reciclatge: transformar les deixalles en nous elements útils.
Vil·la Romana de Centcelles
Entre
els segles I i II dC, es va construir a Centcelles una vil·la d'època
altoimperial, de la qual només es conserva una part molt reduïda de la seva
planta, que consisteix en un gran espai delimitat per murs en què es van
localitzar recipients o dolia per a emmagatzemar productes agrícoles. A la
segona meitat del segle III dC es realitzaren diverses reformes i s'ampliaren
les estructures anteriors.
Les edificacions ara visibles en el jaciment corresponen fonamentalment a la
part més monumental de la vil·la que va ser ideada i construïda a mitjan
segle IV, en una data que encara discuteixen els investigadors del monument
|
|
|
AQUALEON
(Albinyana)
Què
millor manera que per acabar el curs, els petits anem a l'aqualeon on veiem
gran quantitat d'animals... i en llibertat. Quina por!!!
Esperem
poder anar també aquest curs???
|
|
|
|
|
|
|