GUIA DIDĄCTICA

 

Nivells: Bàsicament a Cicle Superior (5è i 6è), però també a 4t curs del cicle Mitjà de Primària.

Arèes: Ciències socials, llengua catalana i competències TIC.

Metodología: Es faran grups de tres alumnes i es repartiran tres països per cada grup, de manera que cada integrant del grup serà l'encarregat principal d'un país i els altres dos seran els ajudants. Una vegada recollida la informació i completades les dades de cada país cada alumne llegirà a la resta dels alumnes la seva fitxa.
Es farà un unic Power Point, però cada alumne serà l'encarregat de fer la diapositiva del país que li pertoca amb l'ajut dels seus colaboradors i amb la supervisió de l'adult.
Es farà un mural conjunt on cada alumne introduirà les fitxes i fotografies corresponents fruit del seu propi treball.
El mestre ha de donar les explicacions necessàries abans de començar a treballar si pot ser a través d'un canó de projeccció per tots els alumnes i durant el procés de manera conjunta e individual intentant resoldre dubtes i aclarint aspectes, però mai resolent completament la feina.
Seria bo, si s'escau que el treball de cada país el realitzés un alumne/a d'origen d'aquell país per augmentar la seva motivació.


CONTINGUTS
Curriculars:
C: Els paísos del món: nom, situació i característiques politiques, culturals i geogràfiques.
P : Selecció i ús de recursos de les tecnologies de la informació per obtenir informació.
P: Audició atenta a les explicacions del mestre/a.
P: Lectura i escriptura de dades per recollir informacions.
A: Interès per conèixer les característiques d'alguns països del món.
A : Acceptació de les normés de treball col.lectiu.
TIC
P : Utilització d'eines bàsiques del processador de texts Word.
P: Utilització d'eines bàsiques del Power Point.
P: Recerca i recollida d'informació a través d'Internet.
A: Valoració de les eines informàtiques i del seu ús.

OBJECTIUS
Curriculars:
- Conèixer les característiques de diferents països del món de tipus geogràfic, polític i cultural.
- Escoltar atentament les explicacions de l'adult per poder dur a terme les diferents tasques.
- Llegir notícies, informacions i rétolsque proporcionen les pàgines web obertes.
- Motivar-se en l'execució de l'activitat.
- Respectar el material i fer-ne un bon ús.
- Fomentar la responsabilitat del treball individual vers terceres persones.
- Aceptar les normes de treball col.lectiu.
TIC
- Conèixer les possibilitats de recerca d'informació a través d'Internet Explorer.
- Saber accedir a pàgines web determinades pel mestre/a.
- Utilitzar cercadors amb autonomia o guiats pel mestre/a per trobar la informació necessària.
- Utilitzar les eines bàsiques del Word.
- Utilitzar les eines bàsiques del Power Point
- Insertar imatges.
- Guardar i recuperar un document.
- Usar l'ordinador de forma segura.
- Valorar i gaudir de les TIC.

Material: Un ordenador amb connexió a Internet per cada tres alumnes, els programes necessaris i una impressora.
Un canó de projeccció per explicacions prèvies per part del mestre/a a nivell col.lectiu.

Avaluació: A partir de la graella avaluativa i de les observacions que es facin durant tot el procés.

Temporalització: No es preveu un temps determinat. Pot ser variable en funció dels coneixements i ritme de treball dels alumnes.

Suggeriments: Us animem a fer servir aquesta WQ i a fer-nos arribar els vostres comentaris a l'adreça electrònica ceip-lamerce-tortosa@xtec.cat