Nivells: Bàsicament a Cicle Superior
(5è i 6è), però també a 4t curs del cicle
Mitjà de Primària.
Arèes: Ciències socials,
llengua catalana i competències TIC.
Metodología: Es faran grups de
tres alumnes i es repartiran tres països per cada grup, de manera
que cada integrant del grup serà l'encarregat principal d'un
país i els altres dos seran els ajudants. Una vegada recollida
la informació i completades les dades de cada país cada
alumne llegirà a la resta dels alumnes la seva fitxa.
Es farà un unic Power Point, però cada alumne serà
l'encarregat de fer la diapositiva del país que li pertoca
amb l'ajut dels seus colaboradors i amb la supervisió de l'adult.
Es farà un mural conjunt on cada alumne introduirà les
fitxes i fotografies corresponents fruit del seu propi treball.
El mestre ha de donar les explicacions necessàries abans de
començar a treballar si pot ser a través d'un canó
de projeccció per tots els alumnes i durant el procés
de manera conjunta e individual intentant resoldre dubtes i aclarint
aspectes, però mai resolent completament la feina.
Seria bo, si s'escau que el treball de cada país el realitzés
un alumne/a d'origen d'aquell país per augmentar la seva motivació.
CONTINGUTS
Curriculars:
C: Els paísos del món: nom, situació i característiques
politiques, culturals i geogràfiques.
P : Selecció i ús de recursos de les tecnologies de
la informació per obtenir informació.
P: Audició atenta a les explicacions del mestre/a.
P: Lectura i escriptura de dades per recollir informacions.
A: Interès per conèixer les característiques
d'alguns països del món.
A : Acceptació de les normés de treball col.lectiu.
TIC
P : Utilització d'eines bàsiques del processador de
texts Word.
P: Utilització d'eines bàsiques del Power Point.
P: Recerca i recollida d'informació a través d'Internet.
A: Valoració de les eines informàtiques i del seu ús.
OBJECTIUS
Curriculars:
- Conèixer les característiques de diferents països
del món de tipus geogràfic, polític i cultural.
- Escoltar atentament les explicacions de l'adult per poder dur a
terme les diferents tasques.
- Llegir notícies, informacions i rétolsque proporcionen
les pàgines web obertes.
- Motivar-se en l'execució de l'activitat.
- Respectar el material i fer-ne un bon ús.
- Fomentar la responsabilitat del treball individual vers terceres
persones.
- Aceptar les normes de treball col.lectiu.
TIC
- Conèixer les possibilitats de recerca d'informació
a través d'Internet Explorer.
- Saber accedir a pàgines web determinades pel mestre/a.
- Utilitzar cercadors amb autonomia o guiats pel mestre/a per trobar
la informació necessària.
- Utilitzar les eines bàsiques del Word.
- Utilitzar les eines bàsiques del Power Point
- Insertar imatges.
- Guardar i recuperar un document.
- Usar l'ordinador de forma segura.
- Valorar i gaudir de les TIC.
Material: Un ordenador amb connexió
a Internet per cada tres alumnes, els programes necessaris i una impressora.
Un canó de projeccció per explicacions prèvies
per part del mestre/a a nivell col.lectiu.
Avaluació: A partir de la graella
avaluativa i de les observacions que es facin durant tot el procés.
Temporalització: No es preveu
un temps determinat. Pot ser variable en funció dels coneixements
i ritme de treball dels alumnes.
Suggeriments: Us animem a fer servir
aquesta WQ i a fer-nos arribar els vostres comentaris a l'adreça
electrònica ceip-lamerce-tortosa@xtec.cat
|