ACTUACIONS PLA ESTRATÈGIC

CURS 2.005-2.006


PREVISIÓ D’ACTUACIONS CURS 2.005-2.006

Assoliment de la dinàmica dels agrupaments flexibles en l’àrea de llengua.
a) A tot el Cicle Inicial (1r-2n nivells) i a sisè del Cicle Superior el criteri serà curricular. En un grup els alumnes que tenen uns coneixements que els permet mínimament seguir els continguts propis del nivell al qual estan adscrits i en l’altre grup els alumnes que tenen uns coneixements curriculars que no els permet seguir els continguts propis del curs al qual estan adscrits.
b) A tot el Cicle Mig (3r-4t nivells) i a cinquè del Cicle Superior on hi ha dos grups classe de manera oficial el criteri a seguir serà la partició del grup classe en dos petits subgrups homogenis en quant a nombre d’alumnes i nivell de coneixements. El mstre encarregat decidirà l’adaptació de materials en funció del nivell de coneixements de cada alumne/a
Responsable: Tutors, mestres d’Educació Especial i Cap d’Estudis.

Ampliació del fons de material per dotar l’Aula d’Acollida.

Responsable Tutora d’Aula d’Acollida, Coordinador LIC i Claustre en general.

Coordinació dels equips docents en l’àrea de llengua, revisant l’evolució dels materials generats o objectius assolits.

Responsable: Coordinadors de l’àrea de llengua, Tutors i Cap d’Estudis.

Continuïtat dels assessoraments i participació en els programes de formació en relació amb les TIC. A nivell de claustre es realitzarà el curs “Aprenentatge de la llengua amb les TIC” els dilluns en horari de 17’30 a 20’00 hores amb un total de 20 hores

Responsable: Coordinador d’Informàtica i Claustre de mestres.

Cohesió de les reunions dels mestres tutors i especialistes per aprofundir en el coneixement del material i programes informàtics disponibles.

Responsable:Coordinador d’Informàtica.

Inici de l’ aplicació de les TIC a les diverses tutories en el moment que els aspectes d’equipament i tècnics estiguin preparats.

Responsable: Tutors i el Coordinador d’ Informàtica.

.Utilització d’Internet a l’aula i del correu electrònic a partir del segon curs del Cicle Mitjà.

Responsable: Tutors i el Coordinador d’Informàtica.

Potenciació de la web de l’escola i creació d’un domini propi.

Responsable: Coordinador d´Informàtica.

Avaluació del desenvolupament del Pla Estratègic.

Responsable: l’Equip Directiu.

RESUM SOBRE EL DESENVOLUPAMENT DEL PLA ESTRATÈGIC CURS 2005-06

ACTUACIONS CURS 2005-06 quadre d'actuacions Pla

*1. L’estructura dels agrupaments flexibles pel que fa a la llengua catalana
durant el curs 2005-06 ha estat així:

a) A tot el Cicle Inicial (1r-2n nivells) i a sisè del Cicle Superior el criteri ha estat curricular. En un grup els alumnes que tenen uns coneixements que els permet mínimament seguir els continguts propis del nivell al qual estan adscrits i en l’altre grup els alumnes que tenen uns coneixements curriculars que no els permet seguir els continguts propis del curs al qual estan adscrits.

b) A tot el Cicle Mig (3r-4t nivells) i a cinquè del Cicle Superior on hi ha dos grups classe de manera oficial el criteri a seguir ha estat la partició del grup classe en dos petits subgrups homogenis en quant a nombre d’alumnes i nivell de coneixements. El mestre encarregat ha decidit l’adaptació de materials en funció del nivell de coneixements de cada alumne/a

*2. La Tutora de l’Aula d’Acollida i el Coordinador LIC han assistit de manera periòdica a les reunions a nivell de zona que s’han efectuat en els Serveis Territorials sota la coordinació de l’Assessora LIC del centre la qual cosa els ha permès seguir una unificació de criteris a nivell de actuacions i el coneixement de diferents materials per treballar.

*3. Aquest curs a nivell de centre el claustre ha participat en el curs “Aprenentatge de la llengua amb les TIC” dintre la formació TIC en centres educatius amb un total de 20 hores.
*4. L’inici de l’aplicació de les TIC a les diverses tutories com un dels grans eixos vertebradors del Pla Estratègic s’ha anat aplaçant degut a l’endarreriment de la colocació d’aquells aspectes tècnics necessaris per al funcionament com la xarxa integral del centre i l’alarma a tot l’edifici. De tota manera durant aquest curs totes les aules ja han disposat d’un ordinador amb xarxa i connexió a Internet que ha possibilitat el treball per part dels alumnes pel que fa l’aprenentatge de la llengua. Aquest treball encara que de manera lenta s’ha estat introduint en tots els cursos.

*5. El treball amb Internet s’ ha anat desenvolupant en les diferents tutories, a l’aula d’informàtica i en el Taller Tic que ha dut a terme un mestre del centre en el marc del Pla Educatiu d’Entorn on ha destacat la realització d’una WebQuest sobre els països dels alumnes de l’escola que es basa en la realització d’uns continguts basats en la búsqueda d’informació per internet.

TORNAR A ÍNDEX PLA



DOCUMENT: Pla Estratègic CEIP La Mercè. Tortosa

v.1/0506