AVALUACIÓ INTERNA |
Lavaluació és una eina de reflexió per al coneixement i la millora constant del servei educatiu que ofereix el centre. El conjunt dactuacions davaluació ha de proporcionar un coneixement aprofundit i interrelacionat de la realitat educativa, útil per a la presa de decisions que contribueixi a la millora de la gestió del centre i de la gestió del currículum, posant una atenció especial en la millora dels resultats daprenentatge de lalumnat. Cal un plantejament de lavaluació que relacioni els resultats daprenentatge dels alumnes, els processos densenyament i aprenentatge, la gestió dels recursos i els objectius que el centre es proposa, dacord amb les característiques del context en què es desenvolupa lacció educativa. Lavaluació ha de contribuir a obtenir una visió global del funcionament i dels resultats que aconsegueix el centre, identificant les bones pràctiques i els aspectes susceptibles de millora. Tots els centres han de tenir elaborat i aprovat pel consell escolar el propi pla davaluació interna en els termes establerts en lOrdre de 20 doctubre de 1997, per la qual es regula lavaluació dels centres docents sostinguts amb fons públics (DOGC núm. 2511, de 5.11.1997). Atès que en el curs 2005-2006 ha finalitzat el pla triennal davaluació 2003-2006, els centres han de concretar accions avaluatives per donar continuïtat als seus processos de millora. El pla davaluació del centre ha demmarcar-se en el projecte educatiu i ha de prendre en consideració la valoració del pla davaluació anterior. En el curs 2005-2006 el Departament dEducació ha iniciat un nou pla davaluació integrat que inclou la planificació i laplicació de tota lactivitat avaluativa que realitza el Departament dEducacó, des dels diferents àmbits (avaluació del sistema educatiu, avaluació de programes, avaluació de centres, avaluació de la funció directiva i de la funció docent ), així com també la planificació i laplicació de lavaluació de centre des duna perspectiva integrada (avaluació interna - avaluació externa). Lavaluació de centres, en el marc del nou Pla davaluació del Departament dEducació, preveu incorporar progressivament lavaluació global diagnòstica i el sistema dindicadors de centre. Lavaluació global diagnòstica serveix per avaluar el centre en el seu conjunt, tot i que no implica lavaluació detallada de tots els aspectes. Aquesta avaluació proporciona una visió panoràmica del centre. Els resultats de les proves permeten reflexionar en el claustre de professors i professores sobre lassoliment de les competències bàsiques en el centre, analitzar la situació i levolució dels resultats en el centre i comparar la situació del centre amb els resultats de Catalunya. En aquesta anàlisi cal relacionar els resultats obtinguts en les proves de competències bàsiques, i en altres proves i avaluacions que realitzi el centre, amb els criteris adoptats per a la gestió del currículum i el desenvolupament dels processos densenyament i aprenentatge. Per interpretar, explicar i millorar els resultats cal analitzar els processos densenyament i aprenentatge aplicats en els diferents cursos: activitats daprenentatge, estratègies didàctiques i metodològiques, i criteris i estratègies davaluació. Les proves de competències bàsiques de làmbit matemàtic fetes els cursos 2004-2005 i 2005-2006 es troben a http://phobos.xtec.es/xarxacb/cbavapri.htm. |
- TORNAR Pla Anual |