11. PLA ANUAL CURS 2009-10

LA CONCRECIÓ ANUAL DELS DIVERSOS PROJECTES I PLANS DEL CENTRE

* Programa FINALITAT d'Educació Ambiental

Títol: Fem un col·legi més verd i acollidor. Ambientar tot l'edifici escolar amb jardineres, responsabilitzant-se del manteniment l'alumnat amb la supervisió del professorat.Web del programa

* PLA EDUCATIU D'ENTORN (PEE)
El col·legi està dintre del Pla Educatiu d'Entorn de la ciutat de Tortosa. Segons programació de la comissió local, tenim adjudicades unes activitats que han començat al primer trimestre.
La Comissió Permanent del Consell Escolar serà la que faci el seguiment de l'aplicació del mateix, dinamitzant les actuacions pertinents entre tota la comunitat escolar.

Horari Tallers i Activitats del PEE a l'Escola La Mercè. 2009-10

web del Departament d'Educació amb normativa, informació, ubicació..

* PLA EXPERIMENTAL D'ESPORT A L'ESCOLA

Els Departaments d'Educació i de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, aquest últim mitjançant la Secretaria General de l'Esport, han acordat d'impulsar el Pla Català d'Esport a l'Escola, adreçat principalment a incrementar la participació dels infants i joves en activitats físiques i esportives en horari no lectiu en el propi centre educatiu i, alhora, emprar aquestes pràctiques per a la difusió i educació en valors i per a l'adquisició d'hàbits saludables.

El Pla pretén posar a l'abast de tots els alumnes de primària i secundària la pràctica d'activitats físiques i esportives, i aprofitar el gran potencial d'aquestes activitats per contribuir a la formació personal i cívica dels nostres infants i joves.

El Pla es basa en una sèrie d'actuacions entre les quals podem destacar les següents:

Creació de les Associacions Esportives Escolars als centres educatius, amb la participació activa dels alumnes de secundària i de la resta de la comunitat educativa (equip directiu i AMPA), així com d'exalumnes o d'altres persones o entitats del barri.

Professionalització de la coordinació de les activitats, per mitjà d'un professor del centre educatiu, principalment d'Educació Física
Col·laboració entre el centre educatiu, l'ajuntament i el consell esportiu corresponent. Dinamització per part dels líders del centre educatiu o del barri. Oferta d'activitats físiques i esportives que responguin als interessos i demandes canviants dels nois i de les noies.

El Col·legi La Mercè és centre participant des del curs 2006-2007.

* PROGRAMA COOPERATIU DE LLIBRES DE TEXT

El projecte del programa cooperatiu de llibres de text. Iniciat el 2005-06

* PLA DE LLENGÜES ESTRANGERES

El projecte de llengües estrangeres, en aquest cas la llengua anglesa, que hem implantat en el nostre centre el curs 2006-2007 es basa en un seguit d’actuacions que concretem a continuació:

1. Introducció de l’anglès a l’etapa d’Educació Infantil, a pàrvuls 4 i pàrvuls 5, a partir del primer trimestre intensificant el seu aprenentatge a partir de les destreses de comprensió, producció i interacció oral, amb una dedicació de dos hores setmanals.

2. Ampliació en una hora setmanal de l’ensenyament de l’anglès al primer i segon nivell del Cicle Inicial amb una sessió de mig grup per reforçar la llengua oral.

3. Ampliació en mitja hora setmanal de l’ensenyament de l’anglès al Cicle Mitjà i Cicle Superior amb una sessió de mig grup per reforçar la llengua oral utilitzant com a context d’aprenentatge l’ Aula Multimèdia.

Aquest projecte creiem que repercutirà molt positivament en la millora de les competències lingüístiques de l’anglès en tot el nostre alumnat especialment en l’àmbit de l’expressió i comprensió orals.

COMUNITATS D'APRENENTATGE

Objectius genèrics:

*Oferir un model de centre educatiu acollidor per a superar el fracàs escolar i els problemes de convivència.

*Realitzar la transformació global del centre, vinculant el professorat, les famílies, agents del territori, a més de voluntariat, amb accions adreçades a l’assoliment de l’èxit educatiu de tot l’alumnat i la superació dels conflictes.

*Posar a l’abast de tot l’alumnat les competències necessàries per a poder desenvolupar-se en la societat del coneixement.

web: aproximació a les comunitats d'aprenentatge

PROGRAMES i PROJECTES VIGENTS A L'ESCOLA LA MERCÈ

1.-ESCOLA VERDA .- del 3 de desembre de 2008 fins el 30 de setembre de 2011
- Comité ambiental del centre.
- Assessorament tècnic Cel Rogent. SCEA

2.- Pla Educatiu d'Entorn (PEE)
El Col.legi està dins el Pla Educatiu d'Entorn de la ciutat de Tortosa, des del curs 2004-2005.
La Comissió Permanent del Consell Escolar és la que fa el seguiment de l'aplicació del mateix, dinamitzant les actuacions pertinents entre tota la comunitat escolar.

3.- Pla Català d'Esport a l'Escola (PCEE).
Els Departaments d'Educació i de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, aquest últim mitjançant La Secretaria General de l'Esport, han acordat d'impulsar el Pla Català d'Esport a l'Escola, adreçat principalment a incrementar la participació dels infants i joves en activitats físiques i esportives en horari no lectiu en el propi centre educatiu i alhora emprar aquestes practiques a per a la difusió i educació en valors per a l'adquisió d´hàbits saludables,….Iniciat el curs 2006-2007.

4.- Programa cooperatiu de llibres de text.
Iniciat el curs 2005-2006 amb aquest programa es reutilitzen els llibres de text.

5.- Comunitats d'Aprenentage.(CA)
- Oferir un model de centre educatiu acollidor per a superar el fracàs escolar i els problemes de convivència.
- Transformació del centre, vinculant el professorat, les famílies, agents del territori, a més de voluntariat, amb accions adreçades a l'assoliment de l'èxit educatiu de tot l'alumnat i la superació dels conflictes.
- Posar a l'abast de tot l'alumnat les competències necessàries per a poder desenvolupar-se en la societat del coneixement.

6.- PAC09.
Pla d'Autonomia de Centres. Pla Estratègic 2010-2014.

- TORNAR Pla Anual