19. PLA ANUAL CURS 2009-10

PLANIFICACIÓ DELS OBJECTIUS GENERALS

Aspectes prioritaris a consolidar:

l.- L';ús de la llengua catalana com a llengua d'aprenentatge i de comunicació en les actuacions docents i administratives del centre.

2.- L'escolarització inclusiva de l'alumnat atenent, des d'un plantejament global del centre, les seves necessitats educatives i prioritzant, sempre que sigui possible i adequat, la màxima participació de tot l'alumnat en els entorns escolars ordinaris.

3.- El desplegament de l'organització, objectius i continguts de les àrees del currículum, establint com a finalitat central el desenvolupament de les competències bàsiques en l'alumnat.

4.- L'assoliment per tot l’alumnat d'un bon nivell de comprensió lectora, d'expressió oral i escrita, d'agilitat en el càlcul i en la resolució de problemes i d'autonomia en l'aprenentatge.

5.- L'impuls d'un projecte educatiu plurilingüe en el qual el català, com a eix vertebrador, s'articuli de manera coherent amb l'ensenyament de les altres llengües i la resta del currículum, tot establint la necessària relació entre les diferents estratègies didàctiques.

6.- L' impuls de l'aprenentatge de les llengües estrangeres, avançant en experiències d'introducció de la llengua estrangera al parvulari i d'ús de la llengua estrangera en continguts d'àrees no lingüístiques, d'acord amb el projecte educatiu del centre.

7.- La integració de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en el procés d’ensenyament i aprenentatge i en l'avaluació de les diferents àrees del currículum.

8.- ;La integració en els processos d'ensenyament i aprenentatge de continguts vinculats a la coeducació, la ciutadania, la convivència, l'educació ambiental, la salut, la comunicació audiovisual, l'accés a la informació i el gust per la lectura, d'acord amb el projecte educatiu del centre.

9.- La coordinació entre el professorat de parvulari i primària i el de primària i secundària per afavorir la coherència del procés educatiu i la millora dels aprenentatges dels alumnes.

Objectius:

• Consolidar la llengua catalana, com a eix vertebrador d'un projecte educatiu plurilingüe.
  • Integració escolar i social de l'alumnat: el centre acollidor.
  • Fomentar l'educació intercultural en un marc de diàleg i de convivència.
  • Promoure l'equitat a fi d'evitar qualsevol tipus de marginació.
Organització i el funcionament dels centres públics d’educació infantil i primària i d’educació especial per al curs 2009- 2010. Resolució 29 de maig.

- TORNAR Pla Anual