SITUACIÓ de l'Escola La Mercè

a la comarca del Baix Ebre i al centre de la seua capital, Tortosa, l'escola La Mercè, té unes magnífiques i modernes instal·lacions

veure mapa lloc

Llocs localitzables al plànol de referència instal·lacions:

7- Parador de Turisme "Castell de la Suda"

8- Escola La Mercè

9- Espai de Sant Domenec.

10- Reials Col·legis de Sant Jaume i Sant Maties.

Arxiu Històric.

11- Serveis Territorials d'Educació a les Terres de l'Ebre. EOI

12- antic Col·legi de Sant Josep.

20- Jutjats.

mapa del lloc
L’entorn   La Suda, (7) castell de Sant Joan o "lo Castell". Dalt un turó estratègic, està a la vora del Col·legi, i des de la pista poliesportiva és té una vista esplèndida.

Alguna muralla seguia els accidents naturals. Per la vora del riu, potser fins a la plaça de Paiolet, on el barranc del Rastre desguassa a l'Ebre. Per llevant devia seguir el barranc del Rastre. Ara canalitzat sota el carrer Providència, aquesta és l'adreça del col·legi, als números 11-15, i accés principal.

On hi ha el convent de Sant Domingo hi havia anteriorment el portalet de l'Olivera, ara integrat dintre d’un pati d’esbarjo del Col·legi. Per la part del Rastre es traçà una altra línia murallada fins al fort del Bonet visible des de totes les classes.

VEURE FOTO TORTOSA
Escola La Mercè