COMPETÈNCIES
T.I.C.
La progressiva
incorporació dels ordinadors a les diferents activitats productives,
de creació i lleure, així com l'expansió de les
xarxes de comunicacions a tots els àmbits de la vida ciutadana,
constitueixen dos fenòmens que visualitzen els canvis que està
experimentant la nostra societat. Aquest conjunt de tecnologies s'anomenen
Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).
En les Orientacions
de desplegament del Currículum de l'Educació Primària
i el tractament de les TIC s'articula com un dels eixos transversals
del Currículum.
En els darrers
anys, les TIC han esdevingut instruments essencials per sobreviure en
un món amb molta informació, fet que reclama que l'escola
es plantegi el domini de les TIC com una competència instrumental
bàsica, al mateix nivell que la lectura, l'escriptura i el càlcul.
Durant el curs
2001-02, el centre va iniciar un Pla Estratègic per tal de potenciar
les TIC en la pràctica educativa, i aconseguir una millora, que
es reflecteix en els següents aspectes:
* Fer front a les Competències
Bàsiques en TIC, a partir d'una programació acurada de
les actuaciones que s'han de portar a terme.
Progressivament,
els alumnes han d'arribar a assolir les següents capacitats:
IMPACTE HISTÒRICO-SOCIAL:
· Comprendre l'impacte ètic, cultural i social relacionat
amb les TIC.
· Valorar els beneficis personals i socials de les TIC.
· Ésser conscients de les implicacions dels usos de les
TIC en diverses situacions.
· Apreciar la necessitat de fer un ús responsable de les
TIC.
INSTRUMENTS DE TREBALL INTEL·LECTUAL:
· Ser capaç de buscar informació a diferents medis,
utilitzant, si s'escau, un cercador.
· Saber crear i utilitzar bases de dades simples.
· Saber presentar i exposar informació amb diferents tipus
de mitjans, utilitzant editors (de text, gràfics, web,...).
EINA DE COMUNICACIÓ:
· Ser capaços de comunicar-se telemàticament.
CONTROL I MODELACIÓ:
· Prendre consciència que l'ordinador és una eina
clau en el mon actual (investigació, indústria,...)
ALFABETITZACIÓ TECNOLÒGICA:
· Saber personalitzar aspectes del sistema.
· Apreciar els avantatges del treball en xarxa.
* Augmentar el nombre d'hores
d'ús de les TIC en les àrees curriculars.
Desprès
d'aquests anys, i una sèrie de millores en el centre, el nombre
d'hores que els alumnes poden dedicar a aplicar els recursos TIC a les
activitats curriculars és, aproximadament, el doble de les que
es podien dedicar abans d'iniciar el Pla Estratègic.
* Millorar la formació
en TIC del professorat del centre.
Des
de l'inici del Pla Estratègic, el professorat està compromés
en un pla de millora, que es concreta en la participació, cada
any, en un curs de formació TIC en el centre, i en la progressiva
incorporació d'activitats TIC en el currículum.
* Augmentar i millorar els
recursos informàtics del Centre.
Gràcies
a les dotacions del Departament d'Educació, i a l'esforç
del Centre, en els darrers anys, la dotació informatica de que
es disposa a passat de 21 ordinadors, dels quals 11 formaven la xarxa
de l'aula d'informàtica, a 46 ordinadors, i a disposar d'una
aula d'informàtica equipada amb 25 ordinadors connectats en xarxa.