COMPETÈNCIES T.I.C.

La progressiva incorporació dels ordinadors a les diferents activitats productives, de creació i lleure, així com l'expansió de les xarxes de comunicacions a tots els àmbits de la vida ciutadana, constitueixen dos fenòmens que visualitzen els canvis que està experimentant la nostra societat. Aquest conjunt de tecnologies s'anomenen Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).

En les Orientacions de desplegament del Currículum de l'Educació Primària i el tractament de les TIC s'articula com un dels eixos transversals del Currículum.

En els darrers anys, les TIC han esdevingut instruments essencials per sobreviure en un món amb molta informació, fet que reclama que l'escola es plantegi el domini de les TIC com una competència instrumental bàsica, al mateix nivell que la lectura, l'escriptura i el càlcul.

Durant el curs 2001-02, el centre va iniciar un Pla Estratègic per tal de potenciar les TIC en la pràctica educativa, i aconseguir una millora, que es reflecteix en els següents aspectes:

* Fer front a les Competències Bàsiques en TIC, a partir d'una programació acurada de les actuaciones que s'han de portar a terme.

Progressivament, els alumnes han d'arribar a assolir les següents capacitats:


IMPACTE HISTÒRICO-SOCIAL:
· Comprendre l'impacte ètic, cultural i social relacionat amb les TIC.
· Valorar els beneficis personals i socials de les TIC.
· Ésser conscients de les implicacions dels usos de les TIC en diverses situacions.
· Apreciar la necessitat de fer un ús responsable de les TIC.


INSTRUMENTS DE TREBALL INTEL·LECTUAL:
· Ser capaç de buscar informació a diferents medis, utilitzant, si s'escau, un cercador.
· Saber crear i utilitzar bases de dades simples.
· Saber presentar i exposar informació amb diferents tipus de mitjans, utilitzant editors (de text, gràfics, web,...).


EINA DE COMUNICACIÓ:
· Ser capaços de comunicar-se telemàticament.


CONTROL I MODELACIÓ:
· Prendre consciència que l'ordinador és una eina clau en el mon actual (investigació, indústria,...)


ALFABETITZACIÓ TECNOLÒGICA:
· Saber personalitzar aspectes del sistema.
· Apreciar els avantatges del treball en xarxa.

* Augmentar el nombre d'hores d'ús de les TIC en les àrees curriculars.

Desprès d'aquests anys, i una sèrie de millores en el centre, el nombre d'hores que els alumnes poden dedicar a aplicar els recursos TIC a les activitats curriculars és, aproximadament, el doble de les que es podien dedicar abans d'iniciar el Pla Estratègic.

* Millorar la formació en TIC del professorat del centre.

Des de l'inici del Pla Estratègic, el professorat està compromés en un pla de millora, que es concreta en la participació, cada any, en un curs de formació TIC en el centre, i en la progressiva incorporació d'activitats TIC en el currículum.

* Augmentar i millorar els recursos informàtics del Centre.

Gràcies a les dotacions del Departament d'Educació, i a l'esforç del Centre, en els darrers anys, la dotació informatica de que es disposa a passat de 21 ordinadors, dels quals 11 formaven la xarxa de l'aula d'informàtica, a 46 ordinadors, i a disposar d'una aula d'informàtica equipada amb 25 ordinadors connectats en xarxa.

 
Qui som?
Activitats
Recursos

Tornar a la pàgina principal