HIROYA, Oku: Gantz (còmic)
Barcelona: Ediciones Gienat, 2004.
proposat per: Pol Parès, 1r BTX-A, 2005-6
 

La història comença irònicament quan dos joves moren, un dels quals és el protagonista, en intentar salvar un rodamón de les vies d'un metro de Japó.

En l'instant en què es moren són enviats en una habitació d'un edifici de Tokio on es troben amb altres persones que també han mort o han estat a punt de morir. Algunes d'elles persones amb cert reconeixement, com ara un president.

En aquella habitació també hi ha una bola negre d'un metre i mig de diàmetre, més o menys, que en una hora determinada s'obre i proporciona armes i un equipatge especial; seguidament mostra una foto del que sembla ser un extraterrestre, l'objectiu és matar-lo.

Més endavant se sap que en completar la missió donen punts a les persones que sobreviuen. Quan algú arriba a cent punts ressuscita i té dret a ressuscitar amb ell a alguna persona que hagi mort durant aquestes missions.
Durant tota la història a part de la violència que hi ha també s'involucren sentiments d'amistat, amor, orgull i records de la infantesa.