ESTATUTS DE L'A.M.P.A.

 

ASSOCIACIÓ de MARES i PARES d' ALUMNES

De l'Institut d'Ensenyança Secundària
"Berenguer d'Entença"
de l'Hospitalet de l'Infant


ESTATUTS de l’AMPA
DE L'INSTITUT D'ENSENYAMENT SECUNDARI
"BERENGUER D'ENTENÇA"DE L'HOSPITALET DE L'INFANT

 

CAPITOL I
DENOMINACIÓ, DOMICILI, AMBIT, DURACIÓ I OBJECTE

Article 1.

L'Associació de Mares i Pares d'Alumnes de L'INSTITUT SECUNDARI DE L'HOSPITALET DE L'INFANT està constituïda a la població de l'Hospitalet de l'Infant, es regeix pels presents Estatuts, i es regularà les seves activitats d'acord amb la Llei 7/1997, de 18 de juny d'associacions (DOGC 2423, D'1 DE JULIOL) i els seus estatuts.

PERSONALITAT JURÍDICA
L'Associació té Personalitat Jurídica pròpia i gaudirà de plena capacitat d'obrar per disposar, adquirir, vendre, cedir, traspassar, posseir, administrar, permutar i hipotecar tota natura de béns, obligacions i celebrar actes i contractes:; comparèixer davant els Jutjats, Tribunals, Organismes de l'Estat, Autonòmics, Provincials i Municipals, i tota mena d'entitats públiques i privades.

Article 2. DOMICILI
El domicili de l'Associació queda fixat en l' Av. Ramon Berenguer IV, nº 7, corresponent a L'INSTITUT D'ENSENYAMENT SECUNDARI "Berenguer d'Entença" de la població de L'HOSPITALET DE L'INFANT.

Article 3. ÀMBIT
L'àmbit d'activitats principal de l'entitat l'assenyala el domicili social no obstant, també es considera indicativa de l'àmbit d'activitat qualsevol altra referència geogràfica (sigui de caràcter local, estatal o internacional) relacionada amb les activitats de l'Associació.

Article 4. DURACIÓ
La duració de l'Associació es preveu per temps indefinit, excepte, per acord, dins els termes que es preveuen posteriorment.

Article 5. OBJECTE
L'Associació assumirà els objectius següents:
5.1. Donar suport i assistència als membres de l'Associació i , en general, als pares i tutors, als professors i alumnes del centre i als seus òrgans de govern i de participació, en tot allò que fa referència a l'educació dels seus fills i, en general, de tot els alumnes matriculats al centre.
5.2. Promoure la participació dels pares dels alumnes en la gestió del centre.
5.3. Assistir als pares dels alumnes en l'exercici del seu dret a intervenir en el control i la gestió del centre.
5.4. Promoure la representació i la participació dels pares dels alumnes en els Consells Escolars i altres òrgans col·legiats.
5.5. Facilitar la col·laboració del centre en l'àmbit social, cultural, econòmic i laboral de l'entorn.
5.6. Col·laborar en les activitats educatives del centre i cooperar amb el Consell Escolar en l'elaboració de directrius per a la programació d'activitats complementàries, extraescolars o de serveis.
5.7. Promoure les activitats de formació de pares, tant des de la vessant cultural com de l'específic de responsabilització en l'educació familiar.
5.8. Promoure i realitzar tota mena d'activitats físico-esportives.
5.9. Donar suport a tota mena d'activitats complementàries com conferències, cursets de tipus pedagògics i d'informació envers el futur dels alumnes.
5.10. Promoure l'organització de visites a centres d'interès informatiu, viatges d'estudis, concursos (literari, dibuix, fotografia i d'altres), creació i ampliació de la biblioteca i videoteca.
5.11. Promoure la creació de grups artístics, vetllades musicals, cine fòrum i d'altres.
5.12. D'altres que, en el marc de la normativa educativa, els assignin les respectives vocalies i estatuts.
5.13. Col·laborar amb d'altres entitats, associacions i federacions, que comparteixin els objectius esmenats.
5.14. Cap associat ni directiu podrà utilitzar l'Associació per a finalitats polítiques. Per aquest fi existeix el conducte arbitrat per la Llei 21/1976.


CAPÍTOL II
DELS SOCIS


Article 6.
Seran socis de l'Associació els pares o, en el seu cas, el tutor, o representats legals dels alumnes matriculats en el centre, que manifestin llur voluntat de pertànyer com a tal a l'Entitat, contribuint al seu sosteniment amb les quotes a què es refereix l'article 8è dels presents Estatuts.
L'admissió dels socis és facultat de la Junta Directiva, que l'acordarà, prèvia acreditació de la condició de pare d'un o més alumnes del centre.

DRETS I DEURES DELS SOCIS

Article 7.
Són drets dels socis:
7.1. Participar en les activitats de l'Associació, intervenint en les assemblees generals, exposant queixes i sugerències per escrit a la Junta Directiva o verbalment als delegats de curs, els quals les traslladaran a l'esmentada Junta en llurs reunions.
7.2. Tenir veu i vot en les assemblees generals, tot seguint l'ordre del dia.
7.3. Elegir i ésser elegit membre de la Junta Directiva.
7.4. Tenir un exemplar dels Estatuts vigents.
7.5. Sol·licitar per fills o tutelats, alumnes de l'Institut, els avantatges que l'Associació pogués proporcionar.
7.6. Exposar a l'Assemblea i a la Junta Directiva tot el que considerin que pugui contribuir a fer més plena la vida de l'Associació i més eficaç la realització dels objectius socials bàsics.
7.7. Sol·licitar i obtenir explicacions sobre l'administració i la gestió de la Junta Directiva o dels mandataris de l'Associació.
7.8. Ésser escoltats prèviament a l'adopció de mesures disciplinàries.
7.9. Fer ús dels serveis comuns que l'Associació estableix o tingui a la seva disposició.
7.10. Consultar els llibres de l'Associació.

Article 8.
Són deures dels socis:
8.1. Observar i complir els presents Estatuts que no podran ser esmenats, llevat que ho faci l'Assemblea General Extraordinària, convocada a l'efecte.
8.2. Contribuir econòmicament al sosteniment de l'Associació i de les seves activitats, satisfent les quotes i derrames acordades; complir els acords reglamentaris adoptats per l'Associació a través dels seus diferents òrgans de govern, a fi d'assolir de la millor manera possible els objectius de l'Associació.
8.3. Assistir a les Assemblees i complir els acords vàlidament adoptats en les mateixes, així com, en el seu cas, els acords que pogués adoptar la Junta Directiva.

Article 9.
Els socis seran donats de baixa a l'Associació per qualsevol dels motius següents:
9.1. Renúncia voluntària comunicada per escrit adreçat al President.
9.2. Pèrdua de la condició de pare d'alumne, de la pàtria potestat o de la representació legal.
9.3. Falta de pagament de la quota vàlidament acordada.
9.4. Utilitzar l'Associació o servir-se de la condició de soci per a finalitats estranyes a les estatutàriament assumides per l'Entitat.
Quan la baixa obeeixi als motius 9.3 o 9.4., serà preceptiva l'obertura d'un expedient en què es
donarà audiència al soci.
L'acord de baixa, serà adoptat per la Junta Directiva.
El soci hi podrà recórrer en contra davant l'Assemblea General en el termini de quinze dies hàbils, comptats a partir del dia següent a aquell en què l'acord li hagués estat notificat.


CAPÍTOL III
RÈGIM ECONÒMIC


Article 10.
L'Associació està mancada de patrimoni fundacional.
Per l'assoliment dels seus objectius, l'Associació disposarà dels mitjans econòmics següents:
10.1. Import de les quotes dels socis.
10.2. Donatius i subvencions, si n'hi hagués.
10.3. Els interessos que produeixin els fons de l'Associació.
10.4. Qualsevol altres ingressos que s'arbitrin a través de les activitats que realitzarà l'Associació per a l'assoliment dels seus objectius.

Article11.
Els associats satisfaran la quota que s'estableixi a l'Assemblea General Ordinària en aprovar el pressupost, a fi d'adequar-la a les despeses previstes.

Article12.
L'exercici econòmic coincideix amb l'any escolar, comença l'1 d'octubre i queda tancat el 30 de setembre.

Article13.
Als comptes corrents o llibretes d'estalvis oberts en establiments de crèdit o d'estalvi, han de figurar les signatures del president, el tresorer, el vice-tresorer i el secretari.
Per poder disposar dels fons n'hi ha prou amb dues firmes, una de les quals ha de ser la del tresorer o bé la del president.

CAPÍTOL IV
ÒRGANS DE GOVERN:
ASSEMBLEA GENERAL I JUNTA DIRECTIVA

Article 14.
Els òrgans de l'Associació seran:
14.1. L'Assemblea General de Socis.
14.2. La Junta Directiva.

Article 15.
L'Assemblea General és l'òrgan suprem de l'Associació i està constituïda per tots els socis.
Tots els acords seran presos per majoria simple, excepció feta dels acords propis de l'Assemblea General extraordinària, que es prendran mitjançant el vot favorable de les dues terceres parts dels vots presents i/o representats, com també l'elecció de la Junta Directiva, que requerirà la majoria relativa.
La forma o procediment de votació es determinarà pel President, que valorarà la singularitat del cas, i la seva decisió serà no objectable i d'acompliment immediat.
En tot cas, si el deu per cent dels assistents requerís votació secreta, seria ordenada aquesta forma de votació.
L'Acta de la Assemblea General anterior, caldrà que sigui aprovada en el propi ple o dins dels quinze dies següents a la celebració, pe la Junta Directiva i dos interventors anomenats a l'efecte per l'Assemblea.

Article 16.
L'Assemblea General es reunirà en sessió ordinària al menys una vegada l'any per exercir les competències que li confereix l'article 17 dels presents Estatuts.
Les Assemblees Generals, ja siguin ordinàries o extraordinàries, es convocaran amb una antelació mínima de cinc dies a la seva celebració, mitjançant comunicació escrita adreçada a cada soci, en la qual s'expressarà l'ordre dels assumptes a tractar, el lloc, la data i l'hora.
Les Assemblees Generals, tant les ordinàries com les extraordinàries, quedaran vàlidament constituïdes en primera convocatòria quan hi concorrin, presents o representants, la majoria dels socis i, en segona convocatòria, trenta minuts més tard, sigui quin sigui el nombre dels socis.

Article 17.
L'Assemblea General Extraordinària podrà ésser convocada:
17.1. Per acord de la Junta Directiva.
17.2. Per sol·licitud de al menys d'un nombre de socis no inferior al deu per cent, del total dels socis, en aquest cas, l'assemblea tindrà que realitzar-se dintre dels 30 dies contant a partir de la seva sol·licitud.

Article 18.
Solament es considera un vot per unitat familiar o representant legal de l'alumne, encara que hi hagi més germans matriculats al centre.

Article 19.
Correspon a l'Assemblea General Ordinària:
19.1. Fixar els principis i els plans generals d'actuació de l'Associació.
19.2. Aprovar els pressupostos anuals de despeses i ingressos, la memòria anual d'activitats i l'estat de comptes anuals.
19.3. Elegir, com a censor, un soci de número, a fi que revisi l'estat de comptes anuals abans de la seva presentació d l'Assemblea General Ordinària.
19.4. Elegir els membres de la Junta Directiva.
19.5. Decidir sobre qualsevol altra qüestió proposada per la Junta Directiva i que no es reservi a la competència de l'Assemblea General Extraordinària.


Article 20.
Correspon a l'Assemblea General Extraordinària:
20.1. Acordar la dissolució o alienació de bens o drets.
20.2. Constituir Federacions o adherir-se a les ja existents.
20.3. Aprovar, quan s'escaigui, el Reglament Interior de l'Associació.
20.4. Modificar els presents Estatuts.
20.5. Dissoldre l'Associació.

Article 21.
La Junta Directiva serà l'òrgan executiu de les disposicions emanades de l'Assemblea, amb caràcter obligatori, i es regirà pels presents Estatuts i altres disposicions legals que es refereixen a aquesta mena d'associacions.
Serà constituïda pels càrrecs següents:
President/a, Vice-president/a, Secretari/a, Vice-secretària, Tresorer/a, Vice-tresorer/a i Vocals.
Tots els càrrecs seran honorífics i gratuïts.

Article 22.
Els càrrecs que constitueixen la Junta Directiva es renovaran periòdicament cada dos anys i podran ser reelegits.
L'ordre de les renovacions anuals queda establert de la manera següent:
22.1. Primer any: Vice-president/a, Secretari/a, Vice-tresorer/a i 50 %Vocals.
22.2. Segon any: President/a, Vice-secretari/a, Tresorer/a i 50% Vocals.
22.3. El nomenament i el cessament dels càrrecs han de ser certificats pel secretari sortint amb el vist i plau del president sortint, i s'han de comunicar al Registre d'associacions

Article 23.
La Junta Directiva assumirà les funcions de representació i de govern de l'Associació i, a més, tindrà les atribucions següents:
23.1. Resoldre l'admissió de nous socis.
23.2. Nomenar les delegacions i ponències que consideri necessàries per al bon funcionament de l'Associació.
23.3. Marcar les directrius que cal seguir per al millor desenvolupament de l'Associació.
23.4. Les vacants que es produeixin en la Junta Directiva s'han de cobrir en la primera reunió de l'Assemblea General que tingui lloc. Mentrestant, un membre de l'Associació pot ocupar provisionalment el càrrec vacant.

Article 24.
Correspon al President/a:
La representació de l'Associació, convocar i presidir la Junta directiva, com també l'Assemblea General de socis, i dirigir els debats, adoptar les mesures que consideri urgents per a la bona administració social, tenir cura del compliment dels presents estatuts i subscriure, juntament amb el Secretari/a, les actes de la sessió i tota classe de documents procedents de l'Associació.

Article 25.
Correspon al Vice-president/a:
Assumir accidentalment la Presidència quan l'hi obliguin les circumstàncies.
Col·laborar amb l'acció que desenvolupi el President/a, a la fi de poder substituir-lo en qualsevol circumstància, sense que es produeixin solucions de continuïtat.
En el cas de quedar vacant el càrrec de President/a, el Vice-president/a assumirà aquest càrrec fins la propera Assemblea General Ordinària.

Article 26.
El Secretari/a:
Custodiarà els llibres (excepte els de comptabilitat), els documents i els segell de l'Associació.
Portarà el registre de socis al dia, redactarà les actes de les sessions de la Junta Directiva i de les Assemblees Generals, lliurarà certificadament tot allò que faci referència als llibres i documents socials, amb el vist-i-plau del President/a; així mateix s'ocuparà de la correspondència social.

Article 27.
Correspon al Vice-secretari/a:
Tindrà les mateixes funcions que el Secretari/a: col·laborarà en les funcions que aquest desenvolupi, a l'objecte de poder substituir-lo en qualsevol circumstància, sense que es produeixin solucions de continuïtat.

Article 28.
Correspon al Tresorer/a:
Ser l'encarregat de la custòdia dels fons socials i els llibres de comptabilitat, com també efectuar els cobraments i pagaments que el President/a li ordeni.

Article 29.
Correspon al Vice-tresorer/a:
Tindrà les mateixes funcions que el Tresorer/a: col·laborarà en les funcions que aquest desenvolupi, a l'objecte de poder substituir-lo en qualsevol circumstància, sense que es produeixin solucions de continuïtat.

Article 30.
Correspon als Vocals:
Col·laborar amb la resta dels membres de la Junta Directiva en totes les funcions d'aquesta i substituir a qualsevol dels restants membres de la mateixa en els casos d'absència, vacant o malaltia.

Article 31.
Correspon als delegats de curs:
Servir d'enllaç i comunicació entre els professors de la classe que li correspongui i els pares dels alumne, estudiar i proposar solucions als problemes que puguin sorgir en relació amb el curs, i assistir a les reunions de la Junta Directiva, que seran de freqüència mensual, en les quals tindran la condició de vocals.

Article 32.
Els acords de la Junta Directiva es prendran per simple majoria de vots, els empats que hi pugui haver seran dirimits pel vot de qualitat del President.
La Junta Directiva es reunirà, al menys, un cop al mes.

Article 33.
Qualsevol qüestió no prevista en els presents estatuts serà resolta per la Junta Directiva, sense perjudici que sigui sotmesa a la pròxima Assemblea General que convoqui.


CAPÍTOL V
DE LA DISSOLUCIÓ DE L'ASSOCIACIÓ

Article 34.
Posat que l'Associació de Pares d'Alumnes de l'Institut d'Ensenyament Secundari "Berenguer d'Entença" de l'Hospitalet de l'Infant és constituïda per temps indefinit, tant sols podrà dissoldre's en els següents termes:
34.1. Per cessar l'activitat en matèria d'ensenyament del Centre.
34.2. Per acord de l'Assemblea General Extraordinària.

Per dissoldre l'Associació caldrà un acord favorable, près per una majoria de dos terços dels
socis en Assemblea General Extraordinària, convocada per aquest fi.

Article 35.
35.1. Un cop acordada la dissolució, l'Assemblea General ha de prendre les mesures oportunes tant pel que fa a la destinació dels bens de l'Associació, com a la finalitat, l'extinció i la liquidació de qualsevol operació pendent.
35.2. L'Assemblea està facultada per elegir una comissió liquidadora sempre que ho cregui necessari.
35.3. Els membres de l'Associació estan exempts de responsabilitat personal. La seva responsabilitat queda limitada a complir les obligacions que ells mateixos hagin assumit voluntàriament.
35.4. El romanent net que resulti de la liquidació s'ha de lliurar directament a l'entitat pública o privada sense afany de lucre que, en l'àmbit de l'Associació, hagi destacat més en la seva activitat a favor d'obres benèfiques.
35.5. Les funcions de liquidació i d'execució dels acords a què fan referència els apartats anteriors d'aquest mateix article són competència de la Junta Directiva si l'Assemblea General no confereix aquesta missió a una comissió liquidadora especialment designada.

L'Hospitalet de l'Infant, 25 de novembre de 2003