Una Escola Bressol és un centre educatiu que, juntament amb els pares, ajuda als infants a desenvolupar harmònicamentla seva personalitat en un ambient de llibertat i d'autonomia. Per tant, l'escola no és un pàrking, és un lloc on s'educa.

Dins el sistema educatiu actual, ens trobem al cicle conegut amb el nom de Llar d'Infants, que constitueix 1er Cicle de l'etapa anomenada Educació Infantil i que s'encarrega de l'educació dels nens i nenes de fins a tres anys.

La tasca educativa que es porta a terme en aquesta etapa està destinada a contribuir al desenvolupament de les següents capacitats dels infants:

a) Conèixer el seu propi cos i les seves possibilitats d'acció.

b) Relacionar-se amb els altres a través de les diverses formes d'expressió i de comunicació.

c) Observar i explorar el seu entorn natural, familiar i social.

d) Adquirir d'una manera progressiva una autonomia en les seves activitats habituals.