L'estació meteorològica
El 23 de febrer de 2007 es comença a enregistrar dades meteorològiques
amb la nova estació ubicada al nostre centre.
Aquesta estació forma part del projecte edumet:
xarxa meteorològica educativa de Catalunya.
És un projecte de l'àmbit de les ciències, dirigit
a totes les escoles i a tot l'alumnat d'educació primària
i secundària de Catalunya que té com a finalitat facilitar
l'accés, mitjançant Internet, a dades meteorològiques
en temps real, així com dades acumulades de diferents punts
de Catalunya, recursos didàctics per el professorat i activitats
d'ensenyament/ aprenentatge per a l'alumnat.
Què és EDUMET?
És un projecte de l'àmbit de les Ciències, dirigit
a totes les escoles i a tot l'alumnat d'educació primària
i secundària de Catalunya que té com a finalitat facilitar
l'accés, mitjançant Internet, a dades meteorològiques
en temps real, així com dades acumulades de diferents punts
de Catalunya, recursos didàctics per el professorat i activitats
d'ensenyament/aprenentatge per a l'alumnat.
De què consta?
La xarxa consta de 45 centrals meteorològiques digitals, instal·lades
a diferents punts de la geografia Catalana. La seva distribució
s'ha realitzat valorant els diferents subtipus climàtics de
Catalunya, i també la ubicació i disponibilitat dels
centres. Aquestes centrals meteorològiques estan permanentment
connectades a una pàgina web (http://www.xtec.net/edumet).
Aquesta pàgina web subministra, en temps real les següents
dades meteorològiques:
- temperatura,
- humitat,
- pressió atmosfèrica,
- velocitat i direcció del vent,
- radiació solar i ultraviolada,
- intensitat de pluja,
- precipitació diària.
També disposa d'una sèrie de variables calculades
a partir de les dades captades:
- temperatura de sensació,
- punt de rosada,
- evapotranspiració, i a més a més, teletip
amb missatges de previsió meteorològica, etc.
Per què la meteorologia?
La xarxa meteorològica incorpora elements de les noves tecnologies,
que permetran dur a terme un treball experimental amb dades reals,
a la vegada que proper, motivador i interdisciplinar. L'anàlisi
de les dades meteorològiques resulta rellevant des de la perspectiva
de l'educació ambiental, i a la vegada reforça l'ús
de les noves tecnologies en l'àmbit de les ciències.
|