L'estació meteorològica

El 23 de febrer de 2007 es comença a enregistrar dades meteorològiques amb la nova estació ubicada al nostre centre.

Aquesta estació forma part del projecte edumet: xarxa meteorològica educativa de Catalunya. És un projecte de l'àmbit de les ciències, dirigit a totes les escoles i a tot l'alumnat d'educació primària i secundària de Catalunya que té com a finalitat facilitar l'accés, mitjançant Internet, a dades meteorològiques en temps real, així com dades acumulades de diferents punts de Catalunya, recursos didàctics per el professorat i activitats d'ensenyament/ aprenentatge per a l'alumnat.

Dades Meteorològiques. Estació IES Joan Puig i Ferreter de La Selva del Camp

Què és EDUMET?

És un projecte de l'àmbit de les Ciències, dirigit a totes les escoles i a tot l'alumnat d'educació primària i secundària de Catalunya que té com a finalitat facilitar l'accés, mitjançant Internet, a dades meteorològiques en temps real, així com dades acumulades de diferents punts de Catalunya, recursos didàctics per el professorat i activitats d'ensenyament/aprenentatge per a l'alumnat.

De què consta?

La xarxa consta de 45 centrals meteorològiques digitals, instal·lades a diferents punts de la geografia Catalana. La seva distribució s'ha realitzat valorant els diferents subtipus climàtics de Catalunya, i també la ubicació i disponibilitat dels centres. Aquestes centrals meteorològiques estan permanentment connectades a una pàgina web (http://www.xtec.net/edumet). Aquesta pàgina web subministra, en temps real les següents dades meteorològiques:

• temperatura,
    • humitat,
    • pressió atmosfèrica,
    • velocitat i direcció del vent,
    • radiació solar i ultraviolada,
    • intensitat de pluja,
    • precipitació diària.

També disposa d'una sèrie de variables calculades a partir de les dades captades:

• temperatura de sensació,
    • punt de rosada,
    • evapotranspiració, i a més a més, teletip amb missatges de previsió meteorològica, etc.

Per què la meteorologia?

La xarxa meteorològica incorpora elements de les noves tecnologies, que permetran dur a terme un treball experimental amb dades reals, a la vegada que proper, motivador i interdisciplinar. L'anàlisi de les dades meteorològiques resulta rellevant des de la perspectiva de l'educació ambiental, i a la vegada reforça l'ús de les noves tecnologies en l'àmbit de les ciències.