Carrer
Joan Bardina, núm. 1
Apartat
correus 68
43850
CAMBRILS
Telf:
977368348 Fax: 977368357
Adreça
electrònica: ceipcambrils@xtec.cat
http://www.xtec.cat/ceipcambrils
DOSSIER
INFORMATIU A LES
Curs
2009-2010
Benvolgudes
famílies
Amb aquest petit dossier que us fem arribar
a les mans, voldríem aconseguir que tinguéssiu una informació general dels
aspectes normatius i del funcionament general més important del nostre centre.
Tot plegat és un recull que seria aconsellable que el
guardéssiu a la vostra llar, doncs, de ben segur que en el transcurs de
l’escolarització dels vostres fills/es, us podrà ser útil per a qualsevol
consulta relacionada amb l’escola.
Com a membres que sou d’aquesta Comunitat
Educativa, desitgem que aquesta informació us desperti, encara més l’esperit
col·laborador, per així aconseguir, entre tots, una escola participativa.
El claustre de professors/es
EL
CONSELL ESCOLAR
El
Consell Escolar és l’òrgan de participació de la comunitat educativa en el
govern de Centre. En ell interaccionen, alhora, L’Equip Directiu, el Claustre
del professorat, les famílies, el personal no docent, els representants del
municipi i de l’ AMPA:
|
Montserrat Planas Prim |
|
Sílvia Andreu
Gómez |
|
Joan Roig Vidal |
|
Anna Andreu Gelabert Rosa
Alòs Montoliu Imma
López Martínez Teresa
Llussà Matas Lluïsa Romo Medina M. Mercè Salvat Martí |
|
Antonio
Hurtado Mendoza M.
Alejandrina López Christiane Mei-Wong Dien M. Jose
Erviti Saralegui Yolanda Muñoz
Llaveria Pere
Estadella Hellin |
|
Tere Franch Díaz |
|
Salvador Matas Borrut |
|
Isabel Gómez Belluga |
EQUIP
DIRECTIU
Directora |
Montserrat
Planas Prim |
Cap d’Estudis |
Sílvia Andreu Gómez |
Secretari |
Joan
Roig Vidal |
CLAUSTRE
DE PROFESSORS/ES
|
TUTORS/ES |
P3-A |
Vanessa Albiol Mata |
P3-B |
Ma. Carme Ardit Mauri |
P4-A |
Laura Sánchez Torrents |
P4-B |
Laura Valenzuela Garcia |
P5-A |
Neus Madorran Gil |
P5-B |
Alicia Garcia Juan |
1r-A |
Raquel Pérez Jorda |
1r-B |
Violeta Sanz Furio |
2n-A |
Immaculada Gaya Garriga |
2n-B |
Immaculada López Martínez |
3r-A |
Mercè Salvat Martí |
3r-B |
M. Jesús Casado González |
4rt-A |
Rosa
Alòs Montoliu |
4rt-B |
Teresa
Llussà Matas |
5è-A |
Lourdes Renom Cazorla |
5è-B |
Pere Tallada Ninclis |
6è-A |
Lluïsa Romo Medina |
6è-B |
Joan Ribes Piñol |
ESPECIALISTES
Ed. Física
|
Sílvia Andreu Gómez
|
Ed. Física |
Alberto Sanjuan de Diego |
Atenció
Diversitat |
Anna Baldomà Solre |
Atenció
Diversitat |
Míriam Garcia Caballero |
Llengua
estrangera anglès |
Rosa Pujals Ras |
Llengua
estrangera anglès |
Maria A. Mazzanti Tachino |
Ed. Musical |
Anna Andreu Gelabert |
Religió |
Santiago Sabater Beltrán |
Aula Acollida |
M. del Mar Nobalvos Lerida |
Suports |
Rosa M. Pérez Lacasta M. Yolanda García Duro Lorena Vendrell Dolcet |
Assessor de
plàstica |
Pere Estadella Hellin |
Assessora
teatre |
Jordina Ros Gou |
TEI |
Violeta Jiménez López |
SERVEIS
Conserge |
Miquel A. Altés Pérez |
Conserge |
Paco Rebollo Granero Jordi Lafuente Bonache |
Aux.
Administrativa |
Isabel Gómez Belluga |
CALENDARI
Començament
de classes:
14 de setembre de 2009
Acabament
de classes:
22 de juny de 2010
Jornada
Intensiva de classes:
22 de desembre de
2009
Del 7 de juny al 22 de juny de 2010
Vacances
de Nadal:
Del 23 de desembre de 2009 al 7 de gener de 2010, ambdós inclosos.
Vacances
de Setmana Santa:
Del 29 de març al 5 d’abril, ambdós inclosos.
Festes:
11 de setembre, 12 d’octubre, 1 de novembre,
8 de desembre de
2009.
Festes
locals:
8 de setembre de 2009 i 29 de juny de 2010
Festes
de lliure disposició:
7 de desembre
2009, 15 de febrer i 30 d’abril del 2010
HORARI
GENERAL DEL CENTRE
Horari de classes a E. Primària:
Sessió de matí: de 8.30h. a 13h.
Sessió de tarda: de 15h. a 16.30h.
Horari intensiu de juny: de 8.30h. a
12.30h.
Horari de classes a E. Infantil:
Sessió de matí: de 8.30h. a 12h.
Sessió de tarda: de 15h. a 16.30h.
Horari intensiu de juny: de 8.30h. a
12.30h.
Acollida gratuïta dels alumnes d’Educació Infantil amb
germans a Primària: 12h. a 13h.
Activitats extraescolars AMPA: de 16.30h a 18.30h
Horari de Direcció:
Dijous de 15h. a 16h., demanar hora a secretaria.
Horari de Cap d’Estudis:
Dilluns
de 15h. a 16h., demanar hora a secretaria.
Horari de Secretaria:
Dilluns,
dimecres i divendres de 11.30h. a 13h.
Dimarts
i dijous de 15h. a 16h.
Totes
les persones que convivim en aquesta escola i que volem que funcioni el millor
possible, cal que coneguem i respectem aquestes indicacions recollides al RRI
de l’escola i de les activitats extraescolars.
1.– Quan vingui a l’escola he de pensar que ....
Les
portes d’entrada al recinte escolar s’obriran a les 8.30 pels alumnes de
Primària i d’E. Infantil, i a les 15 h. en punt.
L’entrada
a l’escola s’ha de fer puntualment.
L’alumnat
entrarà amb el/la seu/va tutor/a a classe i els pares/mares s’abstindran
d’acompanyar-los.
Tot aquell/a nen/a que arribi més
tard d’aquestes hores, els/les pares/mares hauran de justificar el retard a
secretaria i l’alumne/a s’esperarà a entrar a l’aula quan comenci la següent
sessió.
Es
demana a les persones que han de recollir
els nens/es que ho facin puntualment, passats 15 minuts de l’hora de
sortida tant al matí com a la tarda s’aplicarà el protocol de recollida, el
qual consisteix en trucar a les família i en el cas de no contactar s’avisarà a
la policia local.
A
partir de les 13h. fins a les 15h i des de 16.30h. la permanència d’alumnes
dins del centre només s’autoritzarà si es queden al menjador, a les activitats
extraescolars dirigides o quan algun/a mestre/a ho requereixi.
Si
convé que algun alumne/a surti del centre en hores lectives s’haurà de signar
una autorització a secretaria.
La
família ha de justificar totes les faltes d’assistència de l’alumne per escrit.
En el cas de no justificar les faltes d’assistència l’escola donarà informe al
programa d’absentisme de l’Ajuntament de Cambrils.
Els/les
nens/es d’Educació Infantil amb germans a Primària poden gaudir gratuïtament
del servei d’acolliment de 12 h. a 13h. Cal
informar-se i fer la inscripció a la secretària del centre.
Servei
d’acollida matinal des de les 8h. Cal informar-se a l’oficina de l’AMPA
2.– Els pares han de tenir en compte que...
L’horari de visites de pares per
parlar amb els mestres dels seus fills/es el donarà el tutor en el seu moment.
Si algun pare o mare ha de fer un
comentari urgent o puntual al tutor/a del seu fill/a ho podrà notificar a secretaria on es farà arribar al seu
tutor/a.
Un cop dins de l’aula el/la mestre/a
ha d’atendre l’alumnat, per tant els pares s’abstindran d’entrar-hi.
No
es pot aturar el cotxe davant de la porta de l’escola per recollir o deixar els
nens/es ja que dificulta el trànsit.
3.– Què hem de portar?
Caldrà
que tots els alumnes portin la bata de l’escola.
L’alumnat
d’Educació Primària haurà de portar el xandall i els estris de neteja personal
( samarreta, mitjons, sabó, pinta i tovallola petita ), en una bossa -
necesser, tots els dies que en el seu horari de classe es faci Educació Física.
L’alumnat
d’Educació Infantil haurà de portar el
xandall i sabates esportives sense cordons, els dies que en el seu horari de
classe es faci Psicomotricitat.
4.– Sobre la meva salut
Si
algun nen/a és al·lèrgic/a o té algun problema de salut, caldrà notificar-ho al
seu tutor/a i a secretaria per incloure-ho a la seva fitxa. També cal avisar a
l’oficina de l’AMPA si el nen/a participa en les activitats extraescolars.
Quan
un alumne/a es trobi malament (febre, mareig,...) s’avisarà als pares o
familiars.
En
cas de malaltia infecciosa (conjuntivitis, xarampió, varicel·la,...) l’alumne/a
no podrà assistir al centre fins que es recuperi.
En
cas de malaltia parasitària ( polls ) ho comunicarà al centre, perquè es
prenguin mesures preventives i correctives per solucionar el problema
ràpidament. En els cas de que es detectin a l’escola s’avisarà a les famílies
per tal que immediatament apliquin el tractament antiparasitari.
En
cas d’haver de prendre algun medicament durant l’horari escolar, els pares ho
han de comunicar per escrit al tutor/a del seu fill/a signant la corresponent
autorització de l’escola, cal portar fotocòpia de la recepta mèdica.
5.– Activitats complementàries
L’escola
informarà a la família de les activitats complementàries que realitzi l’alumnat
(sortides, colònies, visites, esport,...).
Quan
sigui oportú, per realitzar aquestes sortides caldrà l’autorització escrita
dels pares o tutors respectant les dates.
6.– Normes de convivència
El
diàleg serà el medi habitual per resoldre les deficiències, divergències
d’opinió i els problemes que es puguin plantejar entre les persones de la
comunitat educativa ( nens, nenes, mestres, pares....).
Caldrà
respectar totes les normes i hàbits de:
-
Cal assistir a les classes net i
vestit correctament
-
Cal mantenir net i ordenat el lloc
de treball, material comú i llocs utilitzats per tots: aules, pati, lavabos,...
-
És convenient que assisteixi a
l’escola ben esmorzat i que el que portin a l’escola per l’hora del pati, sigui
saludable: entrepà, fruita, sucs...
-
A la classe evitarem portar
llaminadures, xiclets, ...
-
Mantenir postures i actituds
adequades a l’activitat: seure bé, col·locar bé el paper,.... ens ajudaran a
treballar millor.
-
Utilitzar els materials de forma
adequada per tal d’evitar perills.
-
Hem de respectar els drets dels
altres i també les seves pertinences.
-
Ens dirigirem correctament a tothom:
salutació, comiat, donar les gràcies, demanar bé les coses, disculpar-se.
-
Evitarem dir paraules grolleres.
-
Entrarem i sortirem de la classe i
de l’escola de forma ordenada.
-
Pels passadissos i escales anirem
caminant sense córrer ni cridar. Abans d’entrar en una altra classe hem de
trucar a la porta i saludar.
-
Compartirem el pati i respectarem
les normes de joc i així afavorirem la convivència.
-
Els objectes punxeguts i/o
sorollosos poden ocasionar situacions perilloses i/o molèsties, és millor que
els deixem a casa.
-
Està prohibit portar mòbils i
qualsevol aparell electrònic, en el casos excepcionals caldrà omplir model de sol·licitud a la Direcció del
centre..
Treball
-
Tenir cura dels llibres i dels
materials; hem de ser conscients del valor de cada cosa.
-
Mantenir l’ordre adequat a cada
activitat ( veu baixa a l’hora del treball, ordre en el treball en equip,...).
-
Caldrà saber escoltar als altres i
demanar el torn de paraula.
-
Els
treballs i les llibretes es presentaran d’acord a les pautes que doni el
mestre/a.
-
L’alumnat haurà de ser responsable a
l’hora de realitzar els treballs encomanats pels mestres.
-
Presentar el material i estris d’ús
personal ben identificats (amb el nom, llibres folrats,...).
-
Si es trenca o s’espatlla el
mobiliari, material escolar, instal·lacions, etc. per un ús indegut o per
negligència, la reparació o reposició anirà a càrrec dels responsables.
7.– Opció de Religió
-
L’opció de formació religiosa és
vàlida i totalment voluntària per a tota l’etapa de Primària.
-
Els pares, mares o tutors dels
alumnes i per iniciativa seva, poden modificar per escrit l’opció durant el
darrer trimestre del curs anterior, a la secretaria del centre.
AMPA
Carta de benvinguda curs 2009-2010
Benvolguts mares i pares,
De nou tots els
membres de la Junta de l’AMPA del CEIP Cambrils us volem donar la benvinguda.
Els objectius
principals de la nostra associació són :
§
Donar suport i ajuda als membres de
la comunitat educativa en tot el que es refereix a l’educació dels fills/es.
§
Promoure la participació dels pares
i mares dels alumnes.
§
Promoure les activitats de formació
de pares, tant des de la vessant cultural com de l’específic de
responsabilització en l’educació familiar.
§
Orientar als pares dels alumnes en
l’exercici del seu dret a intervenir en el control i la gestió del centre.
Per aconseguir
tot això hem desenvolupat durant els sis anys d’existència diferents projectes
que s’han anat consolidant.
La nostra
prioritat, com sempre, és millorar la qualitat dels serveis que us oferim i
aconseguir que la nostra escola estigui oberta a la participació de tots els
membres de la Comunitat Educativa. És important que per aconseguir-ho tots
treballem conjuntament i de forma constructiva i així farem que els nostres
fills/es rebin una educació integral òptima.
Us animem a
participar en tots els projectes que
portarem a terme al llarg del curs. També us engresquem a aportar propostes,
suggeriments, queixes ... que ens ajudin a conèixer la vostra opinió i a
acostar-nos a la realitat dels alumnes.
Gràcies i
Benvinguts
Tere Franch i
Díaz
Presidenta de
l’AMPA CEIP Cambrils
Composició
de la Junta Directiva de l’AMPA del
CEIP
Cambrils
Presidenta: Tere
Franch i Díaz
Secretari: Eduardo
Palacios Garza
Tresorera: Lali
Ivern Moretó
Sots-President: Joan Josep Moreno
Martínez
Sots-Secretària: Ines
Pérez Bregonzi
Sots-Tresorer: Xavier
Càmara Turull
Vocals:
-
Alicia Ruiz Morena
-
Sònia Ruiz Mariscal
-
Esther Sainz Fortuny
-
Isabella Pizzo
-
Alejandrina López
Col·laboradors:
-
Laura Mallau Bueno
-
Dora Massagué
-
Liliana Massagué
-
Olga Barceló
Informacions
d’interès
Dades de l’associació
Raó social: Associació de
Mares i Pares d’Alumnes del CEIP Cambrils.
Domicili: Joan Bardina, 1
Telèfon: 977 36 31 80, amb servei de contestador.
E-mail: ampaceipcambrils@yahoo.com
Blog:
ampaceipcambrils@wordpress.com
Horari d’oficina: Dimarts, dijous
i divendres de 16:00 a 18:00 i els dilluns i dimecres de 8:30 a 9:30.
Projectes que porta a terme
Activitats extraescolars:
-
Anuals: del 5 d’octubre al 5 de juny
de 16,30 h. a 17,30 h. i de 17,30 h. a 18,30 h.
-
Competicions esportives: Futbol i
basquet i ocasionalment a atletisme.
-
Permanències al setembre i al juny.
-
Casals de Nadal, de setmana santa i
d’estiu.
Servei d’acollida matinal:
de 8:00 a 8:30 i de 12:00 a 13:00
Supervisió del servei de menjador per part dels pares.
Gestió de la roba escolar:
-
Merceria Borràs, carrer Roger de
Llúria 23. Telèfon 977/ 36 32 08
Amb
el carnet de soci hi ha descompte.
Escola de pares:
-
Mirem Cambrils
-
Curs d’informàtica per a pares
-
Participació activa als treballs i xerrades
del PEC de ciutat.
-
Xerrades i tallers a l’escola.
Biblioteca escolar:
-
Servei de préstec
-
Horari per les famílies: divendres de 16:30
a 18:00 hores
Festes:
-
Nadal
-
Sant Jordi
-
Carnaval
-
Final d’activitats
-
Final de curs
Socialització de llibres:
-
Projecte nou que pretén baixar el
cost dels llibres de text dels nostres fills/es.
-
Aquest curs continuem aportant els
diccionaris de tota la primària.
Actuacions que ja podeu efectuar
-
Inscripció i renovació com a membre
de l’AMPA.
-
Informació sobre les activitats
extraescolars.
-
Inscripció a les activitats
extraescolars.
-
Informació i resolució
d’incidències.