CURS 05-06

Equip docent curs 2005 / 2006

Equip directiu:
Directora: Lídia Bargas
Cap d’estudis: Jaume Duaigües
Secretària: Montse Rovira

Tutories:
1r: (horari d’entrevistes 1r trimestre: )
2n: (horari d’entrevistes 1r trimestre: di)
3r: (horari d’entrevistes 1r trimestre: di).
4rt: (horari d’entrevistes 1r trimestre: di)

Relació de professors de la SES Montsant per al curs 2005-06

Professor/a Matèria
Carmen Angulo Llengua estrangera: anglès
Lídia Bargas Matemàtiques
Jaume Duaigües Educació física
Sandra Fortea Llengua castellana i literatura
Lluís García Ciències de la naturalesa
Gemma Gayete Música
Ester Maijó Llengua catalana i literatura
Josep Oncins Matemàtiques/ Atenció a la diversitat
Miquel Paton Educació visual i plàstica
Mercè Puntí Ciències socials
Meritxell Puyal Tecnologia
Montse Rovira Atenció a la diversitat
Rosa Solé Psicopedagoga
Jesús Ventura Ciències de la naturalesa

Conserge: Joan Roig

Altres professionals externs:
Equip de l’EAP (assessorament pedagògic) :
Angelina Chaparro  i Gemma Masdeu
Infermera: Alba Poca

2. Alumnat
Total d’alumnes: 72

Alumnes per curs
1r curs: 21 alumnes
2n curs: 21 alumnes
3r curs: 13 alumnes
4rt curs: 17 alumnes

Procedència dels alumnes:
Arbolí: 1 alumne
Cornudella: 30 alumnes
La Morera: 2 alumnes
Poboleda: 7 alumnes
Porrera: 5 alumnes
Prades: 18 alumnes

Siurana: 1 alumne
Torroja: 2 alumnes
Ulldemolins: 6 alumnes

Alumnes que utilitzen el servei de menjador: 42

3. Calendari del curs:

Inici de curs: 12 de setembre
Final de curs: 22 de juny
Vacances de Nadal: del 22 de desembre al 8 de gener inclosos
Vacances Pasqua: del 8 al 17 d’abril inclosos
Dies de lliure disposició: 31 d’octubre
9 de desembre
18 d’abril

4. Horari general del centre

L'horari general del centre serà el següent:
Dilluns de 8.30 a 2.00 h i de 3.00 h a 5.00 h.
Dimarts de 8.30 a 1.00 h i de 3.00 h a 5.00h.
Dimecres de 8.30 a 1.00 h.
Dijous de 8.30 a 2.00 h i de 3.00 h a 5.00 h.
Divendres de 8.30 a 2.00 h

L’hora de l’esbarjo serà de 11:30 a 12:00h., excepte els dimecres que serà de 10:30 a 11:00h.
Els dimarts d’1 a 2h hi ha servei de monitors pels alumnes amb gratuïtat de menjador.

5. Currículum

5.1 Distribució de crèdits

Distribució de crèdits
1r
2n
3r
4rt
Llengua i literatura catalana
3
3
3
3
Llengua i literatura castellana
3
3
3
3
Anglès
3
3
3
3
Matemàtiques
3
3
3
3
Ciències de la Naturalesa
3
3
3
3
Ciències Socials
3
3
3
3
Educació Física
2
2
2
2
Tecnologia
2
2
2
2
Educació visual i plàstica
1
1
1
1
Música
1
1
1
1
Tutoria
1
1
1
1
Crèdit de síntesi
1
1
1
1
Alternatives a la religió
2
(1)*
(1,5)*
(1,5)*
Variables
2
4
5
5
Total d’hores
29
29
30
30

* aquestes hores estan incloses dins els crèdits variables

5.2. Distribució de crèdits variables.

VARIABLES PRIMER
Cv 1.1
Cv 1.2
Aula Oberta (Rosa)
Aula Oberta (Rosa)
Dibuix al natural (Miquel)
Pop rock d’aprop (Gemma)
Jocs i esports individuals (Jaume)
Disseny i construcció d’un objecte al natural (Meritxell)

VARIABLES SEGON
Cv 2.1.
Cv 2.3.
Revista (Ester)
Revista (Ester)
Resolució de problemes (Rosa)
Resolució de problemes (Rosa)
No perdis el Nord (Jaume)
Pop rock d’aprop (Gemma)

Cv 2.2.
Cv 2.4.
Informàtica d’usuari I (Meritxell)
Treball del camp (Montse)
Aula Oberta (Rosa)
Aula Oberta (Rosa)

 

VARIABLES TERCER
Cv 3.1.
CV 3.4.
Guitarra (Gemma)
Dibuix tècnic (Miquel)
Introducció química (LLuís)
Introducció química (Lluís)
Cv 3.2
Cv 3.3.
Cv 3.5.
Tècniques de circ (Jaume)
L’univers a les teves mans (Jesús)
Medi ambient i contaminació (Jesús)
Francès (Carme)
Francès (Carme)
Francès (Carme)
Aula Oberta (Pep )

Aula Oberta (Pep)
Aula Oberta (Pep)

VARIABLES QUART
Cv 4.1.
CV 4.4.
Dibuix tècnic (Miquel)
Art del s XX i cinema (Mercè)
Forces i efectes (Lluís)
Estructura matèria (Lluís)
Aula Oberta (Jesús )
Aula Oberta (Jesús)
Cv 42
Cv 4.3.
Cv 4.5.
Genética (Jesús)
Disseny d’una pàgina web (Meritxell)
Coneix-te (Rosa)
Francès (Sandra)
Francès (Sandra)
Francès (Sandra)

5.3.Desdoblaments i agrupaments flexibles

Educació Visual i Plàstica
En aquesta assignatura els alumnes disposen d’una hora partida per tal de poder treballar a l’aula de plàstica en un nombre més reduït.
Educació Musical
En aquesta assignatura els alumnes disposen d’una hora partida per tal de poder treballar a l’aula d’audiovisulas en un nombre més reduït.
Llengua anglesa.
Es fa desdoblament una hora a la setmana en tots els cursos, menys tercer, que es dedica a facilitar fórmules i vocabulari per poder entendre i expressar-se millor .
Llengua castellana:
Es fa desdoblament una hora a la setmana en tots els cursos, menys tercer.
Llengua catalana.
Es desdobla una hora a 1r i 2n per ajudar a assolir els continguts de l’àrea.
A 4t d’ESO es dedica una hora setmanal a fer ampliació (comentaris de text, anàlisi morfosintàctic i gramatical, ... en un nivell elevat) per a aquells alumnes que volen fer batxillerat, i una hora setmanal de reforç per a aquells alumnes que han d’assolir els objectius de l’ESO.
Ciències socials
Es desdobla 1 hora a 1r i 2n d’ESO, per tal de treballar aspectes relacionats amb la geografia a partir de mitjans audiovisuals i informàtics.
Ciències naturals
Es desdobla 2h a la setmana a 1r, 2n i 3r per poder treballar amb més precisió i exactitud en la realització d’experiències i amb un major aprofundiment en la resolució d’exercicis i problemes relacionats amb l’àrea.
A 4t es desdobla 1 hora.
Matemàtiques
Es desdoblen totes les hores de 4t per tal que tots els alumnes puguin assolir els mínims establerts de l’àrea.
Tecnologia
Es desdobla 1 hora setmanal per poder treballar el currículum de les TIC i fer treball de taller.
UAC
En les màteries instrumentals (mates, català i castellà) a més de l’anglès de 1r i 2n hi haurà una aula paral·lela per ajudar als alumnes amb dificultats a assolir els continguts bàsics d’aquestes àrees.
Aula oberta
Cada curs en la franja de variables disposa d’aquest crèdit on s’ajuda a l’alumnat amb dificultats d’aprenentatge a estudiar i repassar els continguts treballats a les matèries comunes.

6. Sistema avaluatiu

Es faran tres avaluacions i tres preavaluacions. Les notes es donen a finals de desembre, a finals de març i a finals de juny. Es donen dues còpies del full de notes, una és per als pares i l’altra s’ha de retornar signada al tutor/a.
L’avaluació final es farà per assignatures al final de cada curs. Els alumnes que no superin alguna de les assignatures podran fer una prova extraordinària per tal de recuperar-la.
Cal que les qualificacions de totes les àrees siguin positives (amb un màxim de dues excepcions) perquè l’alumne pugui accedir al curs següent. No es comptabilitzaran els crèdits variables que ja hauran estat recollits en l’avaluació de l’àrea o àrees que els corresponguin, ni els crèdits de síntesi, que contribueixen a l’avaluació integral de l’alumne.
Es podrà repetir una vegada per curs.

Sessions d’avaluació:
Primera sessió d’avaluació: 14 de desembre
Segona sessió d’avaluació: 22 de març
Tercera sessió d’avaluació: 14 de juny

Calendari de llirament de notes
Primera avaluació: del 19 al 21 de desembre
Segona avaluació: del 27 al 31 de març
Tercera avaluació: del 19 al 21 de juny.
Notes finals: 29 de juny

7. Normativa
Ús del mòbil

Us de telèfon mòbil:
Està prohibit l’ús del telèfon mòbil dins de les aules perquè distorsiona el bon funcionament de la classe. Si teniu una urgència podeu trucar al telèfon de l’institut 977 82 10 50. En cas que algun alumne/a tregui el mòbil dins de la classe o aquest soni, el mòbil serà requisat durant dos mesos i només serà entregat als pares al finalitzar el període.

Tabac
D’acord amb la normativa està prohibit fumar dins de qualsevol instal·lació pública S’entén per recinte escolar tots aquells espais on es duguin a terme activitats escolars. Això inclou, davant de l’institut (es considera recinte del centre a partir de la reixa exterior de la pujada), menjador i transport escolar.
Referent a l’hàbit de fumar es considera que la zona circumdant al transport escolar està inclosa dins del recinte educatiu i per tant no es pot fumar al baixar de l’autocar. Recordeu que la venda de tabac està prohibida als menors de 18 anys i que es el nostre deure com a professorat i el vostre com a pares, vetllar per la bona salut dels vostres fills.
Assistència
Si un alumne/a està malalt cal que demani un imprès de justificant a consergeria i el retorni degudament emplenat al seu tutor/a. Seria convenient que els pares/mares truquessin per informar que l’alumne està malalt i no assistirà al centre.
Cada dia a primera hora s’omplirà la graella d’assistència i el delegat/ada el passarà a l’equip directiu
Retards
Les classes comencen a les 8:30 h, per la qual cosa és un deure dels alumnes estar al centre per tal de començar les classes amb puntualitat.
Els alumnes que arribin més tard de les 8:30 h es considerarà que tenen una falta de puntualitat. A les tres faltes de retard es comunicarà per escrit als pares/mares i es considerarà una falta lleu.
Les faltes de retard, tret d’un cas d’urgència no seran justificables pels pares.

8. Reunions/ entrevistes
Durant el primer trimestre es farà una reunió informativa pels pares d’alumnes de 4t per parlar del viatge de final de 4t.
Durant el 2n trimestre es realitzaran entrevistes amb tots els pares.
Al 3r trimestre es realitzarà una reunió informativa amb els pares dels alumnes que iniciaran l'ESO al curs vinent i una altra amb els alumnes sobre el funcionament de l'Educació Secundària Obligatòria.
Hi ha pendent una xerrada sobre drogodependències per als pares.

9. Beques
a)A la meitat de juny s’obre el termini per presentar les beques de llibres del MEC i acostuma a acabar-se el termini l’últim dia de classe.
b)Les beques de llibres del Consell Comarcal del Priorat es presenten durant la segona quinzena de setembre.
c)Les beques de les colònies que dóna el Consell Comarcal del Priorat encara es poden presentar, com a molt tard fins divendres, 8 d’octubre.
d)Les beques de llibres del Consell Comarcal del Baix Camp (solament Prades i Arbolí) es presenten durant la segona quinzena de juny.

10.Representants de l’AMPA

Cornudella de Montsant
Montse Castillo
M. Carmen Pallarès (presidenta AMPA)
La Morera

Poboleda
Montserrat Rull

Porrera

Prades
Alba Poca
Martín Penilla
Scala-Dei

Ulldemolins

11. Recomanacions
Pel que fa a la realització de deures, l’estudi constitueix un deure bàsic dels alumnes per tal d’aprofitar els coneixements que s’imparteixen amb la finalitat d’assolir una bona preparació acadèmica. Es important que des de casa es faciliti un espai físic i un horari per realitzar les activitats escolars. Aquest espai ha d’afavorir la concentració (evitar que sigui davant la televisió), tenir una il·luminació adequada i estar endreçat. Ha d’haver-hi aquells materials bàsics per a l’estudi: calculadora, diccionari, atles...
Es recomana que l’horari d’estudi sigui sempre a la mateixa hora i no massa tard. A part dels deures és necessari dedicar temps a repassar allò explicat a classe, a organitzar el temps d’estudi...
En edat de creixement cal dormir 8 hores diàries. Eviteu que els vostres fills/es vagin a dormir tard.
Cal vetllar per una alimentació sana i equilibrada. Controleu els àpats dels vostres fills/es i acostumeu-los a que mengin de tot. Cal recordar que aquest any els dilluns, dimarts, dijous i divendres no surten al patí fins les 11:30h, així doncs és convenient que l’alumne surti de casa havent pres un primer esmorzar
Altres. En l’adolescència l’aspecte físic és molt important. Una higiene adequada es necessària tant per la relació amb ells com per la salut individual. Aquest curs els alumnes després de fer EF hauran d’utilitzar les dutxes.