ZER BAIX PRIORAT

BIBLIOTECA

La biblioteca és el cor de l’escola.

És el centre gravitatori sobre el qual descansen bona part dels materials que ajudaran al creixement intel·lectual dels nostres alumnes.

Creiem que aprendre a llegir i escriure – freqüentment i amb plaer- és la base de tot aprenentatge posterior, fins i tot aquells que fan referència als valors i a les conductes. De fet un dels nostres principals objectius és emprar la lectura com a font de plaer, d’informació i d’aprenentatge, i com a mitjà de perfeccionament i enriquiment lingüístic i personal.

Un altre dels nostres objectius com a educadors és el d’aconseguir que els alumnes no siguin simples llegidors, sinó que esdevinguin autèntics lectors capaços d’emocionar-se, d’entendrir-se, que es facin grans i trobin els arguments i criteris que els permetin comprendre la vida, conèixer-la i viure-la millor.

Les maletes familiars, són un element que relaciona la biblioteca amb les famílies del nostre alumnat. Disposem d’unes maletes que contenen llibres, del fons de les escoles, una llibreta, on cada família escriu les seves impressions sobre aquesta nova experiència i una enquesta on hi poden afegir suggeriments per la propera visita. Les maletes estan en préstec una setmana, de manera que durant el curs viatgen per totes les cases. La família pren el compromís de congregar-se al voltant de la maleta i descobrir el que hi ha al seu interior.

La biblioteca també entra a l’aula. Cada grup/classe té una estona setmanal dedicada a biblioteca. En aquesta franja horària el que fem és presentar textos, llibres, contes ... motivadors i interessants, relacionat, també i de vegades, amb temes que estan treballant en els projectes, per exemple, o d’algun aconteixement recent, per tal de captivar-los en el plaer de llegir.En parlem, i acabem la sessió amb una estona de lectura lliure(llegeixen llibres de la biblioteca de l’escola, o bé de la biblioteca d’aula, formada per llibres que ells mateixos han anat portant al llarg del curs).

Vam visitar la biblioteca de Falset

ÍNDEX