Els principals trets d'identitat de l'escola que recull el seu Projecte Educatiu són els següents:

PLANTEJAMENT INSTITUCIONAL

Per definició de la LOE l'escola pública és inclusiva, laica i respectuosa amb la pluralitat.

ESCOLA INCLUSIVA: educació per a tothom, escola per a totes i tots
Considerant les diferents formes de definir l'educació inclusiva presents a l'actualitat, podem convenir que, en general, s'ha considerat que la inclusió, o l'educació per a tothom, tenen a veure amb la capacitat dels sistemes educatius d'oferir una educació eficaç i de qualitat per a tot l'alumnat i amb la voluntat d'oferir-la en entorns comuns i compartits.
Tanmateix, com han assenyalat diversos autors (Ainscow, 2001 i Giné, 2008), podem identificar tradicions diferents en la forma d'entendre la inclusió: la que s'associa a l'atenció a l'alumnat amb discapacitat, la que s'associa a col·lectius amb risc de marginació, la que s'orienta prioritàriament a la millora de l'escola per a tots i la que entén la inclusió com un principi per entendre l'educació i la societat.

ESCOLA LAICA
Respecte per les diferents religions. El nostre centre es mostra respectuós amb les conviccions religioses de mestres, alumnes i pares, així com d'altres membres que puguin tenir relacions amb la comunitat escolar.
El té l'obligació de garantir l'oferta religiosa perquè tots els nens i nenes, els pares dels quals manifesten el seu interès, puguin rebre aquesta formació. Els alumnes que no rebin formació religiosa en l'etapa d'educació primària realitzaran uns ensenyaments alternatius que estan descrits en el currículum de l'àrea de Coneixement del Medi Social i Cultural.
L'opció que fan els pares per la formació religiosa o els ensenyaments alternatius serà vàlida per a tota l'etapa d'educació primària, si be es podrà rectificar l'opció per escrit abans de començar un nou cicle.

RESPECTUOSA AMB LA PLURALITAT
Respecte pel pluralisme de tots els membres que componen la comunitat educativa; mestres, alumnes i pares i d'aquelles persones que tinguin alguna relació amb el centre:
- Voluntat de no adoctrinament.
- Rebuig de l'autoritarisme
- Respecte pels drets humans
- Respecte a la llibertat que tenen tots els membres de la comunitat d'expressar les seves opinions.

MISSIÓ
L'escola l'Antina és un centre públic d'Educació Infantil i Primària de Torredembarra que té com a objectiu el d'educar nens i nenes des d'una educació orientada cap a una formació humanística integral, on es treballin de forma constant els valors de respecte, justícia, participació democràtica i solidaritat, a fi d'integrar-los a la societat com a ciutadans i ciutadanes lliures i responsables. Es per això que la nostra escola participa activament en les manifestacions de caire tradicional i cultural arrelades a la societat en la qual viu immersa, procurant mantenir vives totes les tradicions més profundament establertes i sentides.
Al Centre no es fa cap tipus de diferenciació entre l'alumnat per raó de: raça, sexe, nivell econòmic, ni creences, i per tant les activitats escolars mai podran tenir cap mena de caràcter discriminatori, sinó tot al contrari, les activitats assenyalades al Pla de Curs, elaborades a partir del PCC, tendiran a refermar la idea d'igualtat dins la diferència i el respecte cap a aquesta, tant en l'àmbit escolar com en qualsevol activitat dins la societat on vivim.
Aquesta formació es dóna a través de la formulació de continguts d'hàbits i valors als currículums de cada àrea i cicle, i participant puntualment en campanyes de sensibilització o solidaritat organitzades tant des de l'Escola i com des d'altres entitats properes del nostre entorn.

VISIÓ

L'escola l'Antina vol esdevenir un centre que formi persones competents socialment, respectuosos amb el medi, solidaris, participatius, tolerants i democràtics, integrats a la societat com a ciutadans lliures i responsables.

Volem aconseguir la participació i col·laboració de tots els membres de la comunitat educativa en el procés de formació integral dels nostres alumnes dins dels valors abans esmentat.

Vol ser una escola on l'ús social del català sigui un fet real dins la comunitat educativa i de l'entorn. Sense oblidar la formació de ciutadans competents en les altres llengües d'us en la nostra societat i en la Unió Europea (castellà i anglès).

La nostra escola vol potenciar l'aprenentatge a través de l'experimentació, manipulació i recerca per tal de que els nostres alumnes construeixin els seus propis coneixements, creant així un aprenentatge significatiu en tots els àmbits.

Una escola del segle XXI capdavantera en l'ús de les tecnologies de la informació on les TICs estiguin integrades plenament en el treball quotidià.

Ser una escola acollidora, on la integració de l'alumnat nouvingut a l'escola i a la nostra societat sigui un fet real i efectiu.

VALORS

El treball educatiu del nostre centre es desenvolupa en el marc dels següents valors:
" El respecte a totes les persones.
" La coeducació.
" Cultura de la pau, la solidaritat i el diàleg.
" Participació i democràcia.
" Compromís amb la cultura i la llengua catalana i la integració dels nouvinguts.
" Exercici responsable de la llibertat.
" Cultura de l'esforç i el treball ben fet. Cooperació.
" Respecte i estimació de la natura.