EL MEU POBLE

PER CONÈIXER MÉS COSES

El meu poble es petit, està a uns quatre quilòmetre de Tortosa, la capital del Baix Ebre. Limita amb Amposta, Santa Bàrbara, Roquetes i Tortosa. Es diu Vinallop, som uns dos-cents cinquanta habitants aproximadament. És rural, ens atravessa el riu Ebre, la carretera i la via del tren, ara la via ja no és en funcionament. Hi ha una botiga de comestibles, una església, l'Ajuntament, l'escola, un parc en gronxadors i una barbacoa molt gran. A la part de dalt de la carretera hi ha un bar i un pub, un edifici en forma de piràmide que és un restaurant, i també hi ha un poliesportiu. Hi ha plantacions de tarongers i mandariners, granges de pollastres i tocinos.

LES FESTES MAJORS

Les festes majors de Vinallop duren quatre dies. Es celebren la primera setmana d'agost. El dia principal és el diumenge, que és la festivitat de la patrona, la Mare de Déu de la Divina Pastora.

El dijous comença la festa repartint el típic panoli per a la gent del poble. Per la tarda hi ha sardinada, a la nit ball de saló i popular.

El divendres a la plaça de l'església es fan concursos i jocs infantils, després ve la festa de l'aigua i la xocolatada. A la nit es fa la presentació de la pubilla al ball.

El dissabte al matí hi ha castells inflables i l'homenatge a la vellesa. A dos quarts de cinc continuen els castells i comença el concurs de guinyot. Després es fa un partit de futbol juvenil, a la nit paella i ball.

El diumenge es fa l'ofrena de flors a la patrona. A la tarda es fa la final del concurs de guinyot i cremat. A la nit baldanada i ball.

El millor dia per nosaltres és el divendres que hi ha moltes activitats. Així que ja ho sabeu si us animeu, esteu tots convidats!

La nostra escola és molt petita, és una unitària. Ara hi ha dos mestres, una per grans i una per als més petits. A més de tots els itinerants, la mestra de religió i el monitor de plàstica.

A l'escola hi ha dos pisos, el de sota és la classe dels cocodrils, van els més petis i al primer pis, els més grans. Com podeu veure a la foto el pati és molt petit, però prop de l'escola hi ha un parc on tenim un camp de futbol i columpis. També tenim una petita biblioteca.