EL NOSTRE POBLE

El nostre poble es diu Lligallo del Gànguil, té aproximadament 900 habitants. És bastant petit. Al costat de Lligallo del Gànguil hi ha un altre Lligallo, el del Roig.

A Lligallo del Gànguil hi ha una placeta, i al costat una sala de jocs, i a l'altra part l'església. Hi ha una carnisseria, dos peixateries, un forn de pa, una ferreteria, un mecànic, un súper, un bar, dues llibreries i el casal del poble, on cada any per les festes del poble (Sant Joan) fem totes les festes. Hi ha també dues perruqueries i una botiga on venen coses per a animals.

A Lligallo del Roig, com es més petit, només hi ha un pub i un mecànic. També té un canal.

Hi ha una escola on van els nens des dels 3 anys fins als 12 anys.

La part on està el canal, està rodejada de plantacions d'arròs. Gairebé tot el Lligallo està rodejat de camps.

És un poble tranquil, que està situat a la comarca del Baix Ebre.

OPINIÓ PERSONAL:

Ens agrada molt aquest poble perquè és molt tranquil i ens agraden molt les festes de Sant Joan perquè són molt divertides. Ens agrada la gent del poble per què és molt bona gent. El nostre poble és el millor!!!!!

El CEIP LLIGALLOS, és una escola cíclica, hi ha cinc classes, dos per a educació infantil, una per cicle inicial, mitjà i superior.

L'escola és rural. Hi ha biblioteca, sala de psicomotricitat, sala d'ordinadors, i tenim un pati ple de moreres i rosers.

Davant de l'escola hi ha la pista poliesportiva de l'Ajuntament, anem al pati i a les classes d'educació física.