1.- L'escola que volem. Principis generals.


  • 1.1. Participativa.

    - Nens/nenes, personal docent , pares i mares i altres professionals han de tenir-hi veu i s'ha de construir entre tots.
    - Tothom s'hi ha d'implicar.

  • 1.2. Comunicativa.


    - Establir un diàleg permanent entre tots els sectors: xarxa comunicativa.
    - Compartir idees i objectius i estar oberts a noves incorporacions.
    - Amb un seguiment de l'itinerari escolar de cada alumne/a. Coordinació amb l' institut.

  • 1.3. Acollidora.

- Tolerant i respectuosa envers les persones immigrants que puguin arribar-hi.
- Mostrant la catalanitat però respectant les altres nacionalitats i orígens.

 

  • 1.4. Oberta a l'entorn .

· Una escola vinculada a Calafell. Que doni a conèixer les seves particularitats, la seva cultura, la història, les tradicions ….
. Que participi en activitats públiques per mantenir el caliu del poble.
· Conèixer les escoles de la zona, les associacions i entitats que hi ha.
· Que coneguin la diversitat del món en que vivim.

  • 1.5. Amb uns protagonistes: els nens i nenes.


- Que els faci bons i feliços.
- Que vulguin venir-hi, que s'hi sentin a gust .
- Que els ensenyi a sentir i a pensar.
- Què aprenguin a valorar tot allò que tenen.
- Ajudar als nens/es a saber desenvolupar-se per sí mateixos con a individus i a la vegada a relacionar-se amb els companys.
- Potenciar el millor de cada infant.

  • 1.6. Amb uns principis generals i comuns

- Catalana, inclusiva, democràtica, tolerant, responsable, coeducativa, solidària, crítica, científica, ecològica, saludable, esportiva.

2.- L'alumnat: el protagonista de l'escola.

  • 2.1. Ha d'estar a gust a l'escola .


    · On el nen gaudeixi i tingui il·lusió de venir a l'escola i d' aprendre.
    · On els nens juguin, riguin, tinguin amics…
    · On es puguin expressar i siguin escoltats i acceptats.
    · On se sentin estimats, segurs de sí mateixos i capaços d'establir relacions de confiança i respecte entre companys i adults.
    · On els límits es posin amb fermesa però respecte.

  • 2.2. Implicat en el seu procés d'aprenentatge.

  • · Potenciant la curiositat, l'interès per aprendre, l'esforç, la participació i la responsabilitat.

  • 2.3. Atenent la seva diversitat .

  • · Respectant el ritme i les característiques de cada nen/nena, potenciant les seves habilitats i atenent les seves dificultats tant d'aprenentatge com de relació.

  • 2.4. Formant-se integralment. Teoria de les intel·ligències múltiples de Gadner.
  • La nostra escola vol aconseguir treballar les vuit intel·ligències que té l'ésser humà: Musical, Corporal-cinestèsica, Lingüística, Lògico-matemàtica, Espacial, Interpersonal, Intrapersonal i Naturista.