|
1.- L'escola que
volem. Principis generals.
- 1.1. Participativa.
- Nens/nenes,
personal docent , pares i mares i altres professionals han de tenir-hi
veu i s'ha de construir entre tots.
- Tothom s'hi ha d'implicar.
- 1.2. Comunicativa.

- Tolerant
i respectuosa envers les persones immigrants que puguin arribar-hi.
- Mostrant la catalanitat però respectant les altres nacionalitats
i orígens.
· Una escola
vinculada a Calafell. Que doni a conèixer les seves particularitats,
la seva cultura, la història, les tradicions
.
. Que participi en activitats públiques per mantenir el caliu
del poble.
· Conèixer les escoles de la zona, les associacions
i entitats que hi ha.
· Que coneguin la diversitat del món en que vivim.
- 1.5. Amb uns
protagonistes: els nens i nenes.
- Que els faci bons i feliços.
- Que vulguin venir-hi, que s'hi sentin a gust .
- Que els ensenyi a sentir i a pensar.
- Què aprenguin a valorar tot allò que tenen.
- Ajudar als nens/es a saber desenvolupar-se per sí mateixos
con a individus i a la vegada a relacionar-se amb els companys.
- Potenciar el millor de cada infant.
- 1.6. Amb uns
principis generals i comuns
- Catalana, inclusiva,
democràtica, tolerant, responsable, coeducativa, solidària,
crítica, científica, ecològica, saludable, esportiva.

2.-
L'alumnat: el protagonista de l'escola.
- 2.1. Ha d'estar
a gust a l'escola .
· On el nen gaudeixi i tingui il·lusió de venir
a l'escola i d' aprendre.
· On els nens juguin, riguin, tinguin amics
· On es puguin expressar i siguin escoltats i acceptats.
· On se sentin estimats, segurs de sí mateixos i capaços
d'establir relacions de confiança i respecte entre companys
i adults.
· On els límits es posin amb fermesa però respecte.
- 2.2. Implicat
en el seu procés d'aprenentatge.
· Potenciant la curiositat, l'interès per aprendre,
l'esforç, la participació i la responsabilitat.
- 2.3. Atenent
la seva diversitat .
· Respectant el ritme i les característiques de cada
nen/nena, potenciant les seves habilitats i atenent les seves dificultats
tant d'aprenentatge com de relació.
- 2.4. Formant-se
integralment. Teoria de les intel·ligències múltiples
de Gadner.
La nostra escola
vol aconseguir treballar les vuit intel·ligències que
té l'ésser humà: Musical, Corporal-cinestèsica,
Lingüística, Lògico-matemàtica, Espacial,
Interpersonal, Intrapersonal i Naturista.
|