2009 Any Pare Coll

A l’octubre es canonitzarà Francesc Coll i Guitart, fundador de les Dominiques de l’Anunciata

El passat  21 de febrer es va conèixer oficialment que a la propera tardor, concretament el diumenge  11 d’octubre de 2009,  el Sant Pare Benet XVI canonitzarà a Roma  el Beat Francesc Coll i Guitart, fundador de les Dominiques de l’Anunciata.

Aquesta congregació de religioses dedicades a l’ensanymant té vint-i-cinc escoles arreu de Catalunya i està també present a la resta d’Espanya i quatre continnents.

Per aquest motiu, totes les escoles Dominiques i les seves comunitats celebren aquest 2009 l’Any del Pare Coll.

Enhorabona...! A qui, i per què..?

A tu, Beat Francesc Coll, home de fe indestructible i caritat ardent, que vas passar per la vida fent el bé, que la creu va ésser el segell de la teva obra i missió. Vas ser home senzill i proper als altres, predicador incansable. Alegrat! Perquè el teu esforç no va
ser en va, no s’ha  oblidat el teu missatge i la teva obra perdura actualment. Gràcies per la teva herència. Ets benaurat!

Tu, Església, enorgulleix-te! per un nou fidel imitador de Crist, que va estimar entranyablement a la Verge i que va lliurar la seva vida a ajudar als homes. Tens un nou sant que, en mig d’una societat hostil,  va saber ser pregoner de l’evangeli i et va enriquir amb una nova plataforma missionera – educativa, l’Anunciata!

I tu, Família Dominicada, exulta de goig! Perquè eixamples la plèiade d’homes íntegres i compromesos al servei de l’Evangeli. Sorgeix un nou sant:: Francesc Coll. Que en mig de contradiccions va arribar a ser un  perfecte imitador de Sant Domenec.

Bona notícia! L’enhorabona! D’una forma especial, a vosaltres Dominiques de l’Anunciata, que vàreu heretar el seu esperit i continueu “com brillants estrelles” il·luminant les tenebres de la societat. Felicitats! Per l’esdeveniment, tan de temps esperat, de la canonització del vostre Pare Fundador. Que el seu esperit segueixi sent el nord del vostre actuar.

Exulteu! Claustre dels nostres col·legis, laics  enamorats de la nostra missió que el Beat Francesc Coll, catequista insigne i pedagog de vanguardia us ajudi a conrear la vostra sementera i  fer-la  fruitar en el seu temps.

pare coll 2009

Alegreu-vos! També vosaltres, alumnes i pares dels col·legis de l’Anunciata, els joves, ancians, malalts, que viviu en contacte amb l’extensa Obra de l’illustre Fundador, tots els que, gràcies al seu afany, avui podeu confiar en el recolzament de les seves Filles, les Dominiques de l’Anunciata.