La intenció d'aquesta web és donar a conèixer a tothom que s'interessi la flora de la serra de Collserola i de Catalunya.
L'origen d'aquest treball sobre les plantes de Collserola està en el crèdit variable de Botànica que hem fet al segon cicle de l'ESO durant el segon trimestre d'aquest curs .
Amb la col·laboració del departament d'informàtica de l'escola i l'entusiasme inesgotable dels nostres alumnes, ens vam proposar fer un herbari digital que recollís les espècies més característiques de la serra de Collserola. Aquesta és la primera part del projecte: Les plantes de Collserola . En aquest apartat trobareu un seguit de fitxes de les espècies més característiques de l
a serra, il·lustrades amb fotografies originals, acompanyades d'una petita descripció. En aquesta secció hem recollit fonamentalment informació sobre les plantes llenyoses, malgrat que també hem inclòs algunes plantes inferiors molt freqüents a la serra.

A mesura que avançava l'any, moltes plantes van començar a florir i es va presentar el repte de afegir-ho al projecte. Inicialment ens vam limitar a fotografiar les flors de les plantes que teníem a l'herbari. Tot seguit ens vam engrescar a fotografiar les flors de les plantes herbàcies de la serra, després hem sortit a buscar flors pel Vallès i finalment hem aprofitat les sortides per Catalunya per fotografiar tota mena de plantes florides. Aquest és el segon apartat que trobareu al projecte : Les flors de Catalunya , on trobareu fotografiades més de 900 espècies de plantes.

Aquest projecte està, per descomptat incomplet i sens dubte trobareu a faltar moltes plantes que coneixeu. Per altra part, està canviant contínuament en funció de les aportacions dels alumnes i persones que hi col·laboren.

Us agraïm que vingueu a passejar amb nosaltres.

Cerdanyola del Vallès, 10 de Juny 2002

Flors del Vallès