Què és l' "Alçat, planta i perfil" ?

Són les diferents formes de mirar una figura. Concretament es compon del perfil, la planta i l'alçat, que explicarem a continuació acompanyat d'un exemple per tal que quedi ben clar.

Explicació
Figura
Dibuix
Alçat
És tot el que es veu quan mires la figura de cara.
Planta
És la vista des de l'aire.
És com es veu des d'un costat.

"L'alçat, planta i perfil" és un projecte que hem fet els alumnes de 4rt ESO de l'escola Anunciata i que fa referència a les vistes de les figures tridimensionals. Aquest projecte consisteix en la construcció de diverses figures tridimensionals per després ser utilitzades a les classes de tecnologia a l'apartat de dibuix tècnic de la manera següent: amb l'ajut d'una llanterna i amb els llum de classe apagats projectarem la figura sobre un llençol penjat de la pissarra i d'aquesta manera podrem apreciar les tres perspectives que tenen totes les figures ( alçat, planta i perfil). Però el tema de la realització a classe és un apartat que ampliarem més endavant.

...........