QUÈ FEM?

 
Escola Verda:

 

1. Arbres pati:

   

 

La nostra escola porta a terme un treball d’identificació de tots els arbres del pati. Això consteix en fotografiar-los, buscar el seu nom científic, en català, castellà i anglès. Un cop fet això es farà el muntatge en una fullola envernissada i es col·locaran prop de cada arbre amb uns ganxos.

   

 

2. Cartells:

   
 

La nostra escola ha elaborat una sèrie de cartells identificatius de diferents aspectes com: de aigua, llum, paper, deixalles, bolquers i plàstics. Aquest cartells estan enganxats de manera ben visible en els punts adients i serveixen per recordar el seu bon ús.

 

Clica al damunt per a fer-les més grans...

   
     
     
     
     
       
  3. Nespresso:    
  Els nens/nes de P5 dins el projecte Reduir, Reciclar i Reutilitzar estem fent una  manualitat  al taller de plàstica reutilitzant les càpsules del Nespresso.
Primer hem buidat el cafè de les càpsules,desprès de netajar-les les hem axafat amb un martell (de joguina!) , i finalment  n’hem fet un collaret i un clauer.
   
     
       
     
       
  4. Reduïm el paper de plata:    
 

Objectiu:
Aconseguir reduïr d’una manera clara el consum d’aquest material i, a la vegada, conscienciar a tota la comunitat educativa dels perills que comporta pel medi ambient.

Temporalitat:
En principi, hem pensat que durarà fins a final de curs. Pot canviar, però, depenent del nivell d’eficàcia aconseguit.

Funció dels tutors i altres mestres:
Els tutors/es haurien de treballar-ho a l’aula en la matèria que cadascú cregui més adient. És vital la seva feina pel bon desenvolupament del projecte.
Els mestres especialistes també s’hi haurien d’involucrar sempre que les circumstàncies ho requereixin, per aconseguir donar una imatge de globalitat al projecte.

Control del buidatge:
Cada dijous a primera hora del matí, aprofitant que la comissió de medi ambient es reuneix, es durà a terme el buidatge dels contenidors i la posterior extracció de resultats, que restaran exposats en diferents cartells explicatius prop dels mateixos contenidors.
Per ajudar a fer aquestes tasques, cada setmana comptarem amb l’assistència d’alguns alumnes per tal d’involucrar-los més. S’elaborarà una graella, on cada setmana hi anotaran els resultats obtinguts de mesura, volum i pes els mateixos alumnes.

Ubicació i senyalització:
Hi haurà un cilindre al costat de la porta de les escales centrals de la planta baixa, que serà utilitzat pels alumnes de EI i CI, i un altre cilindre ubicat al costat de la porta de les escales centrals de la primera planta, pels alumnes de CM, CS i secundària.
Darrera de cada cilindre hi haurà uns cartells explicatius de l’objectiu que es pretén, dels efectes que poden causar el consum d’aquest paper i dels resultats obtinguts en els diferents controls que es duran a terme.

   
     
       
  5. Signatura de compromís:    
 

El passat 14 d’octubre una representant docent i dos alumnes van assistir a l’acte de signatura de compromís d’Agenda 21 com cada any. Aquest curs l’escola es compromet a seguir desenvolupant el projecte “Continuem treballant en l’estalvi d’aigua, electricitat i paper”.