CLIC PER VEURE :
Actvitats Extraescolars i / o Activitats Complementàries
|
|
En iniciar-se l'any escolar es realitzen reunions informatives generals per grups i nivells amb l’objectiu
d’afavorir la integració de les famílies en el procés educatiu i de demanar la seva col·laboració.
Al llarg del curs, els tutors/es convoquen entrevistes individuals amb els pares i les mares per informar-los sobre el procés d’aprenentatge i l’actitud del grup respecte a la classe.
· Idiomes
La nostra escola oferta, com a primera llengua estrangera, l’anglès a P5 Educ. Infantil, Educació Primària i a ESO. La segona llengua estrangera, l'alemany, s’introdueix a partir del 3r nivell de l’ESO.
· Departament de Psicopedagogia
El Departament de Psicopedagogia està format per una psicopedagoga i
una auxiliar, amb dedicació completa . Els alumnes amb necessitats educatives especials
reben l'atenció psicopedagògica necessària per tal d'integrar el nen/a en el seu ambient escolar. A partir de les aptituds, actituds, motivacions, personalitat i hàbits de comportament s'afavoreix el procés maduratiu de l'alumne/a a fi de fer més autònom el seu procés d'aprenentatge.
Es treballa de manera més individualitzada i en petit grup amb els alumnes que tenen més dificultat, reforçant la seva autoestima i realitzant un treball d'activació intel·lectual.
El Departament fa també les oportunes tasques de detecció i derivació a altres professionals quan es
presenten problemes de tipus emocional.
També es segueix orientant i ajudant els pares a resoldre problemes educatius concrets, fomentant una actitud d'acceptació de la persona del nen/a i de l'adolescent.
Aula de tecnologia Aula de música Dues aules d’informàtica. EI i EP amb 14 ordinadors ESO amb 15 ordinadors Laboratori de química i física Laboratori fotogràfic |
Sala d’audiovisuals Biblioteca Pista esportiva coberta Menjador amb cuina pròpia Capella |
A través de l’acció tutorial pretenem incorporar totes les noves
exigències que va generant la nostra societat actual, i afavorir el procés
maduratiu de l’alumne/a per incorporar-se en les possibles opcions que, en acabar l’ESO, haurà de prendre: orientar els seus estudis acadèmics
cap al Batxillerat, Mòduls de Formació o inserir-se en el món laboral.
L’orientació i
l’acció tutorial serà:
· Processal al llarg de tot
l'ensenyament a
l'escola
· Coeducativa
· Oberta a tots els agents educatius
(família, institucions educatives, etc)
· S’atendrà
a tot l’alumnat des de l’ingrés en el centre, amb un treball dirigit a la
cohesió
del grup-classe
· Atenció a la diversitat
· Anàlisi
i valoració de la informació per aprendre a prendre decisions d’acord amb
els seus valors
i interessos personals
- Orientació respecte al currículum i el seu espai d'optativitat.
- Seguiment del grup classe.
- Desenvolupament cognitiu de l'alumne/a.