Els alumnes de segon de batxillerat de ciències presenten un treball fet a finals del curs passat, 2010 - 2011. El treball consta de tres vídeos, de tres minuts cada un, en els que s'estudia el concepte de sensor, les parts que el configuren, la seva construcció i l'estudi d'un sensor comercial. Les parts més teòriques dels vídeos s'han fet mitjançant diapositives en power point i fent animacions en flash. Les parts més pràctiques són grabacions del que es va fer al laboratori. El muntatge dels vídeos i de les veus dels alumnes s'ha fet amb el programa Memories OnTV.

Judit Artigas Pursals

Sensors Químics i Biosensors I. Conceptes teòrics bàsics.
Georgina Serrano, Anaís Tabueña, José Manuel Vázquez, Victor Verdú i Maria Villa

Vídeo teòric en el que es presenta la definició de sensor, les parts que el configuren, com funciona el ionòfor i la separació de càrregues que es produeix en la membrana que incorpora el ionòfor. El vídeo també explica el tipus de senyal elèctric que s'obté, la llei de Nerst, els conceptes de límit de detecció, sensibilitat i rang de treball.

Sensors Químics i Biosensors II. Construcció d'un sensor potenciomètric.
Mireia Ballarín, Tagrid Jdid, Mario Berlanga, Stefany Vásquez, Míriam del Moral

Vídeo en el que es resumeix la construcció d'un sensor potenciomètric. Primer es solden les parts elèctriques i s'encaixa el cos de PVC del sensor. S'omple el cos amb una pasta conductora (que podria contenir el material immunològic si es volguès fer un biosensor) i es deposita la membrana de PVC. Finalment el sensor s'acondiciona per poder calibrar-lo i treballar amb ell.

Sensors Químics i Biosensors III. Inmunosensor comercial.
Cinthia Quintero, Brian Martínez, Lourdes Isis Piscoya, Ángela Carrillo

En aquest vídeo s'explica com la majoria dels sensors comercials es fabriquen mitjançant tècniques serigràfiques. Les diferents capes del sensor es depositen per printing i cada una d'elles conté el material per reconèixer l'element a analitzar. Una primera "capa" fa pujar la mostra per capilaritat, una segona capa fa l'anàlisi i la tercera capa fa un control de la mesura. El vídeo s'explica mitjançant una animació feta en flash i una sèrie de diapositives power point i finalment es filma l'ús d'un sensor comercial en temps real.