LA NOSTRA PROPOSTA EDUCATIVA

Una educació cristiana com a promoció integral de l’home.

La nostra acció educativa té com objectiu la formació integral de l’alumne mitjançant el creixement harmònic i progressiu de totes les seves facultats físiques, intel·lectuals i morals.

• Busquem afavorir l’adquisició d’una personalitat madura capaç de posseir criteris propis, prendre decisions lliures, assumir la responsabilitat en l’orientació de la seva pròpia vida i en el treball solidari amb la resta dels homes.
  • Estimulem l'obertura cap els altres, el cultiu de les relacions interpersonals i la inserció en el seu propi ambient.
  • Afavorim l’obertura als valors transcendents, a Déu, bé suprem i plenitud de l’home, coma dimensió fonamental de la persona humana.
  • Per això, convençudes de que la finalitat de l’educació és humanitzar i personalitzar a l’home, orientant-lo cap al centre de la   revelació, Crist:
  • Fem un ensenyament religiós dins l’horari escolar com a element bàsic de la formació integral de l’alumne.
  • Promovem una catequesi d’educació en la que fe que porti als alumnes a un aprofundiment del Missatge de la Salvació, a una adhesió lliure i personal a Crist i a un compromís amb la Comunitat eclesiàstica. Celebrem i compartim la fe en un clima de respecte i llibertat.
  • Ajudem a l’alumne a realitzar la deguda síntesi personal entre fe, cultura i vida, a adquirir criteris i actituds evangèliques i assumir els compromisos que es deriven de la seva fe.
  • Eduquem en aquells valors evangèlics que van generar en Maria Rosa Molas actituds humanes: filiació divina i amor fratern, senzillesa i humilitat, treball i solidaritat; valoració de tot allò positiu i gratitud, tendresa i bonesa de cor.
  • Destaquem el respecte a la vida, la justícia i la pau, com valors més urgents del nostre món contemporani. Preparem als alumnes per a ser constructors de pau "en la nova civilització de l’amor", fonamentada en Jesús.