COM PORTEM A TERME LA NOSTRA ACCIÓ EDUCATIVA.

Assenyalem alguns aspectes bàsics més importants, de l'acció educativa de les Escoles de la Consolació:

Partim de la situació real de cada alumne, de les necessitats específiques, de les condicions del seu entorn i respectem el seu ritme de creixement.

Adoptem una metodologia activa, oberta i flexible que ajuda als alumnes integrar-se i desenvolupar diferents aspectes de la seva personalitat.

Desenvolupem la intel·ligència guiant-la per a saber buscar la veritat, afavorint així l'accés al món de la cultura.  Estimulem l'anàlisi i la crítica de continguts perquè l'alumne sigui capaç d'elaborar la seva pròpia síntesi personal.

Eduquem per a la llibertat responsable; guiada pel criteri de la veritat i bé; per a la capacitat de prendre decisions personals, coherents amb els principis que preparen a l'alumne a autodeterminar-se a la vida i actuar amb responsabilitat.

Posem els avanços tecnològics al servei de l'educació i capacitem als alumnes per la comprensió crítica i l'ús  de les noves formes de comunicació.

Proposem activitats escolars i extraescolars que permetin als alumnes prendre part en iniciatives socials i pastorals.

Fonamentem la relació personal alumne-professor, pares-professors, per a orientar adequadament la tasca formativa de l'escola.

Apliquem l'avaluació contínua, verifiquem el nivell de qualitat de l'acció educativa de l'Escola i el grau de rendiment dels alumnes.