Cuadro de texto: C.E. MOLINA
C/. Lorena, 61-63 08042 Barcelona 93 353 38 10
Educació secundària obligatòria  (E.S.O.)
Cuadro de texto: Va adreçada als alumnes compresos entre els 12 i els 16 anys i s’estructura en dos cicles de dos cursos acadèmics cadascun.
	Aquesta etapa té com a finalitat possibilitar que tots els alumnes puguin accedir als elements bàsics de la cultura en el marc d’un desenvolupament personal que consolidi la formació instrumental de l’ensenyament primari i completi la formació cultural.
	Totes les àrees del currículum s’organitzen en crèdits, és a dir, unitats de programació d’una durada de 35 hores, que, si es cursen a un ritme de 3 hores setmanals, duren un trimestre. D’entre aquests crèdits, n’hi ha un 65% de comuns (obligatoris per a tots els alumnes) i un 35% de variables (d’opció optativa per als alumnes). Aquests darrers possibiliten que cada jove construeixi el propi currículum.
	L’oferta de crèdits variables ha de ser suficient per a garantir l’optativitat dels alumnes i es distribueix entre les diferents àrees o àmbits globals de coneixement.
	En aquesta etapa, l’alumne ha de cursar cada any d’aquest període també el crèdit de síntesi, que està format per un conjunt d’activitats d’ensenyament-aprenentatge concebudes per a comprovar si s’han aconseguit, i fins a quin punt, les capacitats fomulades en els objectius generals establerts en les diferents àrees curriculars.
Àrees
- Llengua catalana i Literatura, Llengua castellana i Literatura, i Llengua aranesa a la Val d’Aran.
- Llengües estrangeres.
- Ciències de la naturalesa.
- Ciències socials.
- Educació física.
- Tecnologia.
- Educació visual i plàstica.
- Música.
- Matemàtiques.
- Religió (voluntària).
El nombre i la distribució de crèdits per a cada cicle és el següent:
Primer cicle:
Crèdits comuns:
- Llengua catalana, Llengua castellana i Literatura: 12 crèdits
  Llengua catalana i Literatura: 6 crèdits
  Llengua castellana i Literatura: 6 crèdits
- Llengües estrangeres: 6 crèdits
- Ciències de la naturalesa: 6 crèdits
- Ciències socials: 6 crèdits
- Educació fisica: 4 crèdits
- Tecnologia: 4 crèdits
- Educació visual i plàstica: 2 crèdits
- Música: 2 crèdits
- Matemàtiques: 6 crèdits
- Religió/activitats d’estudi alternatives (1r curs): 2 crèdits
- Tutoria: 2 crèdits

Crèdits de síntesi: 2 crèdits

Crèdits variables: 6 crèdits
En l’oferta de crèdits variables del centre hi haurà 1 crèdit de religió per a l’alumnat que voluntàriament hi hagi optat i crèdits de segona llengua estrangera. Les activitats d’estudi alternatives a aquest crèdit de religió consistiran en el conjunt de l’oferta de crèdits variables d’aprofundiment o d’ampliació del centre.
Segon cicle:
Crèdits comuns:
- Llengua catalana, Llengua castellana i Literatura: 12 crèdits
  Llengua catalana i Literatura: 6 crèdits
  Llengua castellana i Literatura: 6 crèdits
- Llengües estrangeres: 6 crèdits
- Ciències de la naturalesa: 6 crèdits
- Ciències socials: 6 crèdits
- Educació fisica: 4 crèdits
- Tecnologia: 4 crèdits
- Educació visual i plàstica: 2 crèdits
- Música: 2 crèdits
- Matemàtiques: 6 crèdits
- Tutoria: 2 crèdits
Crèdits de síntesi: 2 crèdits

Crèdits variables: 10 crèdits

També han de cursar una llengua estrangera obligatòriament, i podran optar per una de segona.
	En l’oferta de crèdits variables del centre hi haurà 3 crèdits de religió per a l’alumnat que voluntàriament hi opti, crèdits de segona llengua estrangera i crèdits de cultura clàssica. Les activitats d’estudi alternatives a aquests crèdits de religió consistiran en el conjunt de l’oferta de crèdits variables d’aprofundiment o d’ampliació del centre.
	En acabar aquesta etapa, els alumnes reben una acreditació d’escolarització i, a més, si han assolit els objectius establerts, obtenen el títol de Graduat en Educació Secundària.
	Quan es finalitza satisfactòriament, l’alumne té, pel que fa als estudis, dues opcions: cursar els cicles formatius de grau mitjà o accedir al Batxillerat. D’altra banda, també pot incorporar-se al món del treball, perquè ja té l’edat mínima per accedir-hi.