Recordem les fases de construcció d'un programa:
Hi ha diverses metodologies d'anàlisi i disseny d'aplicacions. Nosaltres ho farem mitjançant un diagrama de fluxe o ORDINOGRAMA. Es tracta d'una representació gràfica de la manera com evolucionen les dades (o variables) en el programa. Aquests diagrames es dibuixen abans de codificar el programa. Anem a veure tot seguit els símbols que es fan servir per representar els ORDINOGRAMES:
Procés: Indica algun tipus d'operació interna
que fa l'ordinador: sumes, restes, assignació de valors a les variables...
Entrada/sortida: Operacions que permeten tant la recollida
de valors d'una variable que fa l'usuari amb el teclat com l'impressió
de valors per pantalla.
Decisió: És un dels elements més importants
ja que dona al programa una certa "intel·ligència".
Es verifica si una condició és CERTA o FALSA i segons aquesta
condició es pren un camí o un altre de la bifurcació.
Terminació: Ens indica quan comença i quan acaba
un programa.
Punt d'unió: Quant hi ha hagut una decisió és
el lloc on els dos camins es troben per ajuntar-se en un de sol.