METODOLOGIES DE PROGRAMACIÓ

Recordem les fases de construcció d'un programa:

REALITZACIÓ D'ORDINOGRAMES

Hi ha diverses metodologies d'anàlisi i disseny d'aplicacions. Nosaltres ho farem mitjançant un diagrama de fluxe o ORDINOGRAMA. Es tracta d'una representació gràfica de la manera com evolucionen les dades (o variables) en el programa. Aquests diagrames es dibuixen abans de codificar el programa. Anem a veure tot seguit els símbols que es fan servir per representar els ORDINOGRAMES:


Procés: Indica algun tipus d'operació interna que fa l'ordinador: sumes, restes, assignació de valors a les variables...


Entrada/sortida: Operacions que permeten tant la recollida de valors d'una variable que fa l'usuari amb el teclat com l'impressió de valors per pantalla.


Decisió: És un dels elements més importants ja que dona al programa una certa "intel·ligència". Es verifica si una condició és CERTA o FALSA i segons aquesta condició es pren un camí o un altre de la bifurcació.


Terminació: Ens indica quan comença i quan acaba un programa.



Punt d'unió: Quant hi ha hagut una decisió és el lloc on els dos camins es troben per ajuntar-se en un de sol.