El crèdit de síntesi de segon se’ls va presentar amb una angoixa inèdita per aquest
tipus d’activitat; no va ser pas per casualitat, no, sinó perquè la
meteorologia indicava uns dies bastant plujosos. Les activitats proposades es
van dur a terme mitjançant quatre grups que s’anaven intercanviant les
activitats. A les tardes van estar cada dia al col·legi i, per això, només
esmenten els matins.
Hola, avui dia 8/4/03 davant les inclemències del temps ens proposem fer el crèdit de síntesi: “Girona i el seu entorn”.
![]() |
Tot passejant per la immortal ciutat comencem a veure la nostra gran muralla. Serà la primera activitat del dia. Des de dalt es pot veure un paisatge culminant. Tot Girona se’ns rendeix als nostres peus; veiem moltes cases amb les seves respectives teulades amb colors ocres, vermells, marrons... i al fons, la Devesa. |
També se’ns mostra una ciutat que està en contra de la
guerra, que diu NO A LA GUERRA, com es pot veure en cartells, restaurants,
fanals i fins i tot algun anagrama al terra.
Tot observant aquests símbols de protesta, ens trobem
davant el pont de Sant Agustí on, al terra, s’hi veuen les rajoles
dissenyades per en Gaudí.
Així que passem pel pont de pedra dirigint-nos ja cap a l’escola.
Ja ens trobem al segon dia del crèdit de síntesi i, aquest
cop sense cap molèstia per part del temps, ens tornem a dirigir al centre de
Girona; aquest cop per poder estudiar la seva catedral i el museu d’art.
Travessem tots el Parc Central, aprofitant l’aire fresc
del matí per acabar de despertar-nos bé.
Estem fent quasi la mateixa ruta que ahir i sense donar-nos
compte, ja ens trobem davant de la nostra estimada i bonica Catedral de Girona.
En el Museu d’Art, que és un antic palau, podem observar
i estudiar les diferencies entre l’art Romànic i el Gòtic, mentre que un
guia ens instrueix sobre el tema. Tot endinsant-nos en ell, podem trobar
diferents tipus d’escultures romàniques i gòtiques, llibres antics...
![]() |
Així que sortim del museu i tots tenim una gana que ens
devora, i, per solucionar aquest fet, fem una petita parada per esmorzar. Amb la
panxa ja ben plena, fem una visita, per molts ja coneguda, a la Catedral de
Girona. És impressionant la varietat d’estils que té; Romànic, Gòtic i
Barroc, com la façana. |
Un cop visitada la catedral i amb les cames que ens fan figa, fem el camí de tornada.
Avui,
10/4/03, seguint el tema de “Girona i
el seu entorn” , agafem l’autocar en direcció a Salt; per visitar el
Museu de L’Aigua.
Ja
hem arribat, i com cada dia, ens dividim en grups.
Al
Museu de l’Aigua podem observar, l’aprofitament de l’aigua per produir
energia i alguns mètodes per dur-ho a terme. Durant el museu podem veure
diferents exemples i ens expliquen una mica els orígens de la indústria a Salt.
![]() |
La
següent activitat és fer un cistellet. Entrem dintre del taller i una noia ens explica els passos per a fer-ho. Després de veure els resultats dels nostres cistellets, ens adonem de que podem estar prou contents per ser la primera vegada que fem aquesta activitat i tot seguit agafem l’autobús de tornada. |
Avui és l’últim dia de crèdit de síntesi, també és el més clar i per la majoria de gent, és també el més esperat. Anem a les pistes del GEiEG.
|
|
Ens
dividim per classes i es fan rotacions de: 100 m; salt de llargada i salt
d’alçada. Es poden veure dos grups ben diferenciats d’alumnes: els
que van a divertir-se i a passar el matí el més ràpid possible i uns altres
que van per millorar i intentar superar als altres. Tornem amb el bus i el bon
rotllo comença a florir perquè tothom sap que s’acaba el trimestre i
comencen les vacances.